68 Avo Camaro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja rötkö, 11.12.2013.

  1. rötkö

    rötkö Gearhead

    Heps.

    Aloitan Projekti kertomukseni kysymyksillä koska auto on vielä Usassa.

    Eli ostin projektin johon tarvitsisi hommata osia kyytiin ja koska ole suhtellisen ummikko näitten kanssa vielä niin tarvitsisin neuvoja\vinkkejä.

    Eli ostoslistalla on
    -Rättikatto takaikkunan kans, Vinyyli vai canvas? muoviikkuna vai lasi (aika paljon hinnan eroakin)

    -Lattiamatto mitä materiaalia kannattaa ostaa.

    -Kaasutin, moottori on 402 eli onkohan porattu 396:sesta? Mikä olisi hyvä hankinta ja mistä. Taloudellisuus olis pop.

    -Mistä kannattaisi katsella pelti osia (korjauspaloja)

    Autoon on vaihdettava ovipellit, kynnykset, lokasuojien alanurkat ja takaluukun kansi.


    Tekniikka puoli pitäisi olla kaasaria lukuunottamatta käyty läpi. (kaasutin hapetunut koska seissyt keskeneräisenä)

    Vinkkejä otetaan myös mielellään vastaan että mitä muuta ostoslistalle.

    Toni
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Noh, kaikista vaivattomin tapa on hankkia osat joltain kotimaiselta osafirmalta, koska silloin takuupalautukset, jälkitoimitukset,jne. toimivat vaivattomammin plus langan päästä saat suomenkielistä palvelua.
    Itse Camaro-harrastajana olen suosinut Tradepartsin ja US-partsin palveluita.

    Mutta jos veri vetää rapakon taakse tilailemaan niin tässä muutamia suosittuja osapuljuja:
    http://www.classicindustries.com/
    http://www.npdlink.com/
    https://www.autometaldirect.com/
    402cid on vain isommalla porauksella päivitetty versio 396cid moottorista. Periaatteessa sama asia.
    Täällä asia pähkinänkuoressa http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_ ... 96_and_402
     
  3. rötkö

    rötkö Gearhead

    Kiitos linkeistä! Noista löytyykin jo kaikkea samasta kaupasta.

    Meinasin vaan hieman säästää niissä osissa mitä tietää että tarvitsee, kun saa auton varaosina tulemaan.

    Mutta totta tuokin että palautteleppa sitte niitä.

    Suomestako löytyy hyvin noita korjauspaloja ym rättikaton osia?

    Nyt kun niitä osia hieman katsellut niin taidan tyytyä org tyyliseen vinyyli rättikattoon. ettei ihan budjetti karkaa heti, Näköjään kannattaa tilata samalla well lineri, top bads ja top boot. Ja ehkä kans vaijerit.

    Kaasareista kuulisin mielellään kokemuksia että mikä tuohon kannattaa tilata?
     
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Viime suvena rätin asentaneena ja näin jälkikäteen mietittynä ostaisin canvas katon. Lasi-ikkuna jos persus kestää, mutta muovinenkin menee ihan hienosti. Kaikki tiivisteet uusiksi samalla. Tuolta itse tilasin http://www.hydroe.com/Parts_Available.html ja voin suositella. Myös ameriikan mätänetti www.rockauto.com toiminut erittäin hyvin.
     
  5. rötkö

    rötkö Gearhead

    Onko sulla tietoa että millä tavalla parempi se canvas olis? Vai onko vaan kestävempi?

    Kattelinkin siun kuvia catalina projektista, Hienoa työtä ja hieno auto.
     
  6. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mulla ei ole koskaan avo-autoa ollut mutta mitä muiden autoja on tullut katseltua niin ehdottomasti sellainen kangas katto kuin vinyyli. Heti vinyylin ulkonäkö häviää kangaskatolle, eikä kestävyyskään ole hääppöinen.

    Mielenkiintoinen projekti sulla. Kuvia nähtäneen kun auto saapuu Suomeen?
     
  7. rötkö

    rötkö Gearhead

    Ilman muuta laitan kuvia. Olen itse ihan täpinöissään kun en ikinä ole v8 autoa omistanut. Saati sitten avoautoa. Kai sitä jonkinlaista rakennus päiväkirjaa vois yrittää pitää. Canvas saanut niin paljon jo kehuja että kai sellainen pitää ostaa.

    Tuossa jo viisastelin että kun iso kaasuupullo on ihan täynnä ja kesällä loppuu vuokra sopimus ja tekisi mieli vaihtaa kaasufirmaa niin oli pakko ostaa tällännen pommi että saa pullon tyhjäksi :)
     
  8. rötkö

    rötkö Gearhead

    Mielipiteitä että kumpi: vetoketjulla oleva takaikkuna vai ilman?
     
  9. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Kyllä sepalus on hyvä olla.
     
  10. rötkö

    rötkö Gearhead

    Kiitoksia kaikille avusta.

    Tässä oli pari muuttujaa ja Vaikka varausrahat oli jo maksettu Camarosta sai välittäjä mut houkuteltua laittamaan muutaman tonnin lisää että saa parempi kuntoisen yksilön. Useita autoja listas mulle ja meinas jo pää seota valinnan vaikeudesta oli sen verta eri kuntoista ja hintaista.

    Mutta nyt sieltä tulee tollanen (täytyy varmaan vaihtaa otsikkoa)

    [​IMG]
    350cid TH350 alkuperäisellä tekniikalla.
     
  11. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Aika makee, kyllä Ponzot on kauniita autoja.
     

Kerro tästä muillekin!