-68 Cadillacin ilmastointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Cnn, 29.3.2016.

  1. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Tuottaa pientä päänvaivaa -68 devillen automaatti ilmastoinnin toiminta. Tai lähinnä se että ei pukkaa lämmintä ilmaa kabiiniin vaikka kuinka lämpöjä säätelis. Mistähän kannattais kyseisissä laitoksissa alkaa vikaa hakemaan? Sen tiedän että lämppärin kenno lämpenee, mutta miksi lämmin ilma ei jatka siitä eteenpäin? Lähinnä tuo kun kaikki pelaa alipaineella niin tekee asioista monimutkaisempaa. Sen ainakin huomasin että alkupeäinen alipaineella toimiva venttiili on kennolle menevästä letkusta korvattu "mekaanisella" vaijeriversiolla mihin ei kyllä vaijeria edes mene. Mutta vaikka siinä olevan sulkuläpän avaa/sulkee niin auton sisälle tulevassa puhallusilmassa ei tapahdu mitään muutosta. Eli kennolle kyllä menee lämmin vesi mutta puhaltimelta se ei mene eteenpäin. o_O
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Siellä alipaineläppä kojetaulun alla varmaan. Mulla alipainehana korvattu mekaanisella mutta antaa lämpöä hana kiinnikkin.


    Mun peli uudempi niin en osaa varmaks sanoa. Alipainekaavio ois jees niin näkisit mikä läppää ohjaa. Mullakin välillä piluili se läppä ja tuli vaan haaleeta. Ilmastoinnille tais olla apparin jalkatilassa läppä myös joka auki? ollessaan vei lämmitystehoa.


    Kaikki letkut ok eikä sihise koelaudan alla?
     
  3. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Alipaine systeemien vikaa itsekin epäilen vahvasti. Ja kaavio josta alipaine systeemit kokonaisuudessaan näkis ois aika jees. Ei äkkiseltään oo kuulunut kojelaudan alta suhinaa, mutta pitää vielä varmistaa / etsiä vuotoja...
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla näki muistaakseni hanskalokeron irroittamalla ne alipainekellot jotka tuohon vaikutti. Koelaudan alta vähän vittumainen kurkkia. Osassa oli näkyvä vipu mistä voi itse vetää mutta muut pitää sitten testata imemällä.
     
  5. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Ok, pitääpä irroittaa hanskalokero ja alkaa sieltä etenemään. Kiitoksia tiedosta. Toivottavasti vika alkaa sieltä hahmottumaan, jos ei niin jatketaan sieltä eteenpäin ja seuraillaan siis alipaineletkuja...
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  7. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Kiitos, tuosta onkin jo paljon apua ja helpompaa jatkaa eteenpäin.
     

Kerro tästä muillekin!