-68 FBmusse, miten siitä ajettavan? (etupää)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja tonsku78, 31.12.2009.

  1. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    Kokemuksia noista, auto on hirveä ajettava ja nyt tehonlisäyksen myötä pitäs keksiä tuohon jotakin.
    Kaikki eturipustuksissa on tällä hetkellä alk.peräistä, ja siinä on myös ohjausvahvistin, eli ei normi tehostin vaan vahvistin.

    Korjaantuuko ongelmat ihan vaan uusimalla kaikki korjaussarjoilla etc.. vai onko hammastanko etupää ainoa vaihtoehto? Jos pitää tehdä koko etukelkka uusiksi, niin antakaa vinkkejä kiteistä joissa hinta/laatu kohtaavat edes jotenkin.

    Tehoa tullee +400 ahtimen myötä, mutta kilpa-autoa siitä ei tule. Pirteä katu-auto.
     
  2. garagektc

    garagektc Gearhead

    Varmaan hiukan vaikuttaa kuinka hyvä on riittävän hyvä...
    Aika "pirteillä" katuautoilla nuo äijät ajelee ihan alkuperäistyylisillä ratkaisuilla. Tokihan iskarit/ jouset sekä uudet puslat, nivelet jne auttaa asiaa ja tietysti pyöränkulmat. Etenkin kulmien säädöistä löytynee tältäkin foorumilta hyviä vinkkejä, etenkin kun pääsevät uudelle vuodelle jaloilleen :D
     
  3. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    musse

    Siis siitä ei ole tarkotus rakentaa mitään rata-autoa, vaan saada edes jonkinlaiset ajo-ominaisuudet, tuo kun menee ihan mihin sattuu.

    Kirjotin tänne, kun en viitsisi rakentaa ensin alkuperäisen kaltaista etupäätä ja todeta että se ei toimi, ja taas tehä koko hommaa alusta.

    Ei ole aikaisempaa kokemusta musseista(chevys only), eli en tiedä onko tuo alunalkaenkaan toimiva etupää?
    Jokanen musse -65-71 tavallisesta Mach1:seen jota olen ajanut, on ollu ihan yhtä hirveitä, paitsi yks 66 johon oli vaihdettu hammastankotsydeemi.
     
  4. fb musse

    kato piruttas mustang owners club finland sivuilta,pitäis löytyä aiheesta pohdintaa.laitan sinne otsikon lisäks.
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    ostaessani joskus pirteähkön '72 mach 1 pidin sen mikroautomaisesta ajettavuudesta. Auto oli uudella rättinivelellä, tehtaan competition suspension paketilla ja bb version etu- ja takajousilla. Ohjaus oli täsmällinen. Sanoisin, että vakio alusta terveillä puslilla, vakaajilla toimii kyllä. Minulla on nyt kierrosluvusta riippuen 375hv ja kyllä se kulki juin juna suljetulla alueella tempaistussa +200kmh ponnistuksessa korkeilla renkailla 15" vanteilla.

    Rata-autoksi en sanoisi mutta normi liikenteessä toimii. Alustassa 600lbs etuset ja takana muistaakseni 175lbs 4 1/2 lehtiset cal-tracseilla. Iskarit ovat isosa osassa, konit on hyvä vaihtoehto.
     
  6. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Miten siitä saa ajettavan? Helposti. Puslat kuntoon ja vaikka uretaanipuslilla ja sitten vaan ohjauskulmat kohdalleen. Ja tehostimista voi samalla luopua, koska nehän on neitejä varten... :rotfl: :rotfl: . Yhden '67 Mussen säätäneenä luokittelisin homman helpoksi. Etenkin jos kaikki säädöt toimii ja säätövarat eivät jonkun "mällin" johdosta ole lopuillaan...
     
  7. 74

    74 Gearhead

    Pisti silmään toi et menee mihin sattuu...
    Tarkista et keula ei oo revenny, on vähän tyyppivika esim. sisälokarit repee irti tulipellistä tai tulipelti revenny sisälokarin vierestä. Noissa on kuitenkin suht löysä kori ja yleensä saaneet vuosien aikana jonkin verran monoa.
    Oma 67 HT oli ihan hyvä ajettava kun vaihto kuluvat osat uusiin ja pisti vähän jäykemmät jouset ja Konin iskarit (tais olla myös etu-ja takarungot yhdistetty), ja sit vasta sen jälkeen lähti lapasesta ton alustan kanssa. Mut siitä joskus toiste.
     

Kerro tästä muillekin!