69 gougariin 460 heittämällä

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jukka63, 17.1.2014.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    Tuli tommonen ostettua ja nyt on netin kautta havaittu,että tolla korimallilla on suurin pata ollut 428.Toihan on vintage motti mikä maksaa hunajaa.460 on paljon edullisempi ja tarjontaa riittää.Siitähän saa kohtuullisen edullisesti +500:n.Uskoisin,että tehoa ja vääntöä riittää ihan kohtuullisesti kesä käyttikseen :D Jos joku on tehnyt tämmösen suomessa,ottaisin mielellään vinkkejä vastaan.Autohan konehuoneesta varmaan täysin sama kuin samanikäinen Mustang.
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    On täysin sama ku musse. Ja on sitä tehty 429:kin. Tosin suht vähän. Ahdas se on, mutta ihan tehtävissä oleva svappi. Itse tuumailen vielä sbf stroukkerin ja 460:sen välillä. Ihan persaukisuus kun antaa aikaa miettiä.
     
  3. Fastback

    Fastback Gearhead

    Riippuu vähän käytetyistä kansista kuinka pakosarjat sopivat. Tästä linkistä löytyy viistetyt tornit sekä vakiot tornit. Vakiotorneilla mahtuu mutta on todella tiukka sovitus. Torneja muokkaamalla antaa itselleen enempi tilaa touhailla.

    http://www.460ford.com/forum/showthread.php?p=814444

    Samalla linjalla olen kyllä kanssasi, että ehdottomasti stroukki 460 cid. Kalikat on kohtuu edukkaita ja osavalikoimaa kohtuu hyvin.
     
  4. 85840845

    85840845 Gearhead

    Kaverilla on 70 Cougarissa 429, valusarjoilla jää noin 5mm puoli tilaa,nyt siinä on itse tehdyt peltisatsit, mutta tilaa ei edellenkään juuri enempää. Vakio Cobra Jet kannet.
     
  5. jukka63

    jukka63 1st gear

    Aika hankalalta näyttää.Jää väliin,ei riitä innostus noin suuriin hommiin.Helpommalla tehon puolesta pääsee kun stroukkaa pikkulohkon ja lisää ahtimen.Sopivaa kittiä ei löytynyt Summitilta,ei vissiin ymmärrä puumia.Jotain täytyy kehittää,remmi kiinnostais eniten.Mulla oli semmonen aikaisemmin"Ralli Vallussa" ja ääni maailmalla oli yes :D Nykyinen tupla turbo Chrysler 300+ ei säväytä samalla lailla,vaikka kulkeekin kuin Nato ohjus toimiessaan.Joku remmiturbo vois olla asiaa,mutta mistä?
     
  6. always bb

    always bb Gearhead

    Aploidit uudelle hankinnalle, merkkiuskollisuus tais sielläkin kokea
    inflaation kun foortin hommasit. Kuutiotuumiahan ei voita mikään
    niinkun jukka63 tiedät. Fan start over 400cid
     
  7. palontie

    palontie Gearhead

    Mulla pitäis olla sabluunat vielä tallessa pellinpaloihin ,kun noita torneja muokataan ja tulee kerralla tehdyn näköiset.itsellä oli aikeena tunkee 429 sportrooffi musseen.
     
  8. jukka63

    jukka63 1st gear

    Jep,tulihan tommonen ostettua,oikein AVO versio.Tallilla tuli noottia,maali on perseestä ja auto on Ford.:eek: Onhan siinä maalissa kevyttä lohkeamaa ja omituisia paikkauksia.Ei mua hirveesti haittaa.Se taas lompakkoa haittaa kun tekee remmiä mieli.Sopis hyvin mustaan autoon kiillotettu remmi :D
     
  9. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ford Power Trainin tekemien tri-y sarjat sopivat ilman muokkausta 429/460 koneen kanssa Cougariin ja näitä sarjoja saa sekä std. että isommalla Cobra Jet laipalla. Sarjat ovat laadullisesti aika hyvää työtä ja kaverin '69 tanariin tollattet tulivat 514 cid motin hengityksestä vastaamaan. Mikä näissä on hienoa, niin eivät mene Ford BB tyypillisesti alatukivarsien alta vaan suoraan alapalkin taakse ja kollektori jää ylös - eli näillä ei putkien primäärit raavi korokkeisiin.

    http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers2.htm
     
  10. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    onko mitään muistikuvaa että mitä nuo maksaa? kun tuo pulju on ainut joka kauppaa '76 t-birdiin käypäsiä sarjoja...
     
  11. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    suunnilleen tuplasti sen mitä peltisarjat yleensä.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead


    Merkkiuskollisuus onkin Jukalle aina ollut sydäntä lähellä, Fordei tainnu olla enempi ku mopareita ja isolohkoleetukkaakin.
     
  13. palontie

    palontie Gearhead

    Tulppien vaihto on sitten melkoinen jumppa.
     
  14. always bb

    always bb Gearhead

    aikaa ennen kivi ja kirves :poff:

     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Moottorinvaihtoon nähden ihan älytön jumppa ja onneksi ne tarttee vaihtaa parhaillaan jopa vuosittain...

    FPA:t ovat tosi kalliit, siellä 700-800 usd alkaen. Onneksi on muitakin, esim. tämmöiset löytyisivät mad dog headerssilta hintaan 420 USD. Mad dog on hintaansa nähden ollut tosi laadukasta tavaraa.
    http://maddogheaders.net/

    http://maddogheaders-us.webs.com/8008a.JPG
     
  16. jukka63

    jukka63 1st gear

    Nyt tuli tarjolle 460 projekti moottori.Mistä erotaa onko se 429 vai 460.Onko sillä väliä kun kumminkin se avataan ja stroukataan +500.Laatikko puolesta vielä,nyt on 351w 69 puumassa.Onko se laatikko c4 tai c6 tai joku muu.
     
  17. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    kampiakselista sen erottaa, lohko on sama.
     
  18. ganada

    ganada 3rd gear

    Jos orkkis tekniikka nii pitäis olla FMX
     
  19. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ei ole käytännössä mitään väliä mikä lohko motissa on, vasta 429 CJ ja 429 Boss lohkoissa alkaa olemaan käytännön eroa. Niitä ei tosin tule vastaan ei ehkä edes ikinä. Siitä sitten vaan tulta munille.

    Fmx, C4 tai C6. Yritä ryömiä auton alle ja katos tästä:

    edit: piti sanomani, että joudut vaihtamaan myös vaihteiston sillä 429/460 on eri kaaveli mitä SBF moteissa. Tollainen tulee heti yksi mieleen täältä myynti palstalta nimimerkki jouni kauppaa koko pakettia. Siitä lähtisi varmasti erikseen 429/460 sopiva C6.

    [​IMG]
     
  20. Futurage

    Futurage Gearhead

    Mulla on sitten siihen sun strokeriin hyvää palikkaa tarjolla: Uudet H-profiilikanget ja pari nokkaa, mekaaninen rulla ja hydrauli 292 Magnum, sekä myös erittäin hieno uusi jakopään koppa.
     

Kerro tästä muillekin!