-69 Moparin jarrurumpuihin vanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja kippis, 22.11.2024.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    Muokattu: 23.11.2024
  2. pe-le

    pe-le 3rd gear

  3. roope

    roope Gearhead

    Rummut sorviin. Jäähdytysrivoista siivu pois.. Näin tehtiin itselläni American racing vanteiden kanssa. Tasapainokin parani.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [​IMG]
    Mahtaako rivoitetuisa moparin C-bodyn rummuissa riittää materiaalia tehdä julkisivusta suora? Tässä esimerkin tapauksessa sisäsivu näyttäisi seuraavan ulkopuolen muotoa.
     
  5. Minusta tuossa pe-len linkissä on helpoin ratkaisu:

    [​IMG]

    Sopivasti maalia, niin kukaan ei huomaa, että siellä on spacerit.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Adapterithan oli just siinä poliisikoulun käyneen opinnäytetyössä mainittu syynäyksen kohteeksi. Ei pelkästään katsuri, nyt myös valistunut sinivuokko voi älytä tommosten läsnäolon.

    Mä en kyllä ehkä itse tekisi alumiinista adaptereita tuolla tavoin. Mutterien upotuksen alle ei jää kummoistakaan seinämävahvuutta.
     
  7. En minäkään, jos ei halua muuttaa jakoa, vaan tämän tyyppiset:

    [​IMG]
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

    ei taida kierre enää piisata noille. pitäs vaihtaa sitten pitempiin. amer.racingin outlawit varmaan yhtä paksut kun noi mustat spacerit kuvassa.
    jos nyt sorvaamista ajattelee ni olisko joku 10 - 12 mm ( saa tarkentaa ) mitä pitäs ottaa pois. onhan vanteissa jo pieni tollanen muoto sisäpuolella mutta ei tietenkään riittävä. kinkkistä.
     
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Aika kalliit rummut näyttää olevan. Pitkät studit ei kai maailmoja maksa.
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^^Ei kierteen pituus ole mikään ongelma, laittaa vaan ET (Extented Thread) mutterit.
    Näissä vaan yleisin shank:n pituus on 0,25 - 0,33 tuumaa, joilla voi korvata normaalit lähinnä peltivanteelle tarkoitetut p*skamutterit peltivannetta paksumman aluvanteen kanssa: https://lugnutguys.com/pages/search-results-page?collection=lug-nuts&page=1&rb_snize_facet3=ET Conical

    Levityspalan kanssa käytettävät pitemmät ovat harvemmassa ja maksavat yleensä enemmän: https://www.ebay.com/itm/371050100956
    Tuolta myyjältä löytyy 24,5 mm:n lisäksi ainakin myös 6, 12 ja 14,5 mm:n pituiset versiot.

    edit: En laittaisi noita niin paksun levityspalan kanssa, että studin kierre ei yltäisi mutterin leveämpään osaan saakka.

    edit2: Eikös noissa AR Outlaw:eissa ole jo melko korkea kiinnitys padi? https://www.ebay.com/itm/185690013538
     
    Muokattu: 25.11.2024
  11. roope

    roope Gearhead

    Jäähdytysripojen verran sorvissa pois. Onnistui ammattimieheltä hyvin. Ensimmäinen versio itsellä oli spacerit välissä. Katsuri ei oikein tykännyt,vaikka olin naamiomaalannutkin ne.
     
  12. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Tossa vieressä olevassa autossa on hyvin vastaavan näköiset rummut (1968 Oldsmobile 88), toki en tiedä onko ihan yhtä syvät. Tommoset:
    [​IMG]
    Ja niihin ainakin istu (en ole aikasemmin edes tajunnu että olis voinu olla ongelma) American Racingin 5-puolaset vanteet kivuttomasti. Tommoset:
    [​IMG]
    Vanteen kiinnityspinta sopi hyvin tuonne syvennykseen ripojen "sisäpuolelle".
    Laittasin kuvan jos se ei olis niin hankalaa :D
    [​IMG]
     
  13. roope

    roope Gearhead

    Juurikin samanlaiset vanteet oli itselläkin kyseessä.
     

Kerro tästä muillekin!