´69 Thunderbird

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja FeV-8, 26.7.2006.

  1. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Näyttäisi nettiautossa olevan myytävänä tuollainen. Onko jonkun OD: laisen tai tietääkö joku auton. Alkoi hieman kiinnostaa kun on jo toinen kesä menossa ilman jenkkiä.

    Onko kellään ollut samanlaista autoa? Käyttökokemuksia ym?
    Ilmeisesti melko painava, eli ei mikään raketti vaikka 428 nokalta löytyykin?

    Tulee täältä keskipohjanmaalta välimatkaa senverran että ihan extempporee ei autoa kyllä lähdetä katsomaan.

    Eli tietoa/kokemuksia kyseisestä automallista kaipaisin.
     
  2. F250

    F250 Gearhead

    Moottori näyttäisi olevan 385- sarjaa eli 429 tai 460 ei 428 joka on FE kone.
     
  3. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Jep, 429 epäilin itsekin mutta ilmanputsarin kopassa olevasta tarrasta ei voinut mennä varmaksi onko 428 vai 429. Lähetin myyjälle pari kysymystä. Onko hintapyyntö mielestänne liikaa..tai ainahan sitä saa pyytää, se on eri mitä sitten maksetaan. Jos kyseinen auto on ollut viime vuosina myyntävänä pariin otteeseen, niin muistaako kukaan missä hintaluokassa suurinpiirtein oli silloin?.

    Edelleen kaikenlainen informaatio ja käyttökokemuksia tunturipöllöstä luetaan mielenkiinnolla. :D Paljonkohan tuo t-birdi menisi vartilla tuolla 429 koneella. Katsoin tuosta linkistä että optiona oli 2.70 tai 3.00 perävälityksellä saatavana. Veikkaisin että 16,5 vois olla ihan mahdollista, melko raskas auto kuitenkin kyseessä. No, jos auto kotiin haetaan, ei varttimailia kuitenkaan tulla ajamaan, mutta ihan mielenkiinnosta arvuuttelen.
     
  4. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Jos se punanen joutsenon auto on kyseessä, niin kävin viime kesänä kurkkimassa, ku oli Imatralla myynnissä. Pyynti tais olla 4500e sillon.
     
  5. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Oliko kone 429 vai 460? Oliko minkä kuntoinen? Ruostevaurioita tai jotain?
     
  6. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Miten muistelen että keltasen pörssin ilmossa luki sillon vuos sitten jopa 460, mut en uskalla varmaks sanoo.

    Takaluukun ja takaikkunan välinen pelti oli ruostunu parista kohtaa vähän läpi. Sitten kattovinyyli oli alkanu kupruilemaa. Tiedä sitten missä kunnossa on pellit siellä alla.
    Maalipinta ei mikään kovin siisti.

    Ihan suorat pellit siinä tais olla, ja sisusta ihan ok.


    EDIT: Jaaha, eli imatran jälkee siirtyny viel Etelä-savon alueelle..

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=404122
     
  7. Vanbird

    Vanbird 1st gear

    Todennäköisesti tuo auto on 80-luvulla pyörinyt Pohojanmaalla Kokkolassa. Oli silloin 460 koneella. 90 -luvulla näkyi V8 lehdessä muistaakseni Teuvan seudulla, jossain paikalliskerhon yhteiskuvassa. Suht harvinainen vuosimalli, ei tule joka päivä vastaan. Itselläni saman korinen 67 vuosimallin ukkospulu. Hyvä ajettava ja sisustat poikkeaa edukseen näissä T-birdeissä. Ei oo mitään sohvapenkkejä edessä. Auto painaa reilut 2000 kiloa, mutta potkuakin löytyy. Varsinkin 460:n vääntää jo melko mukavasti. Tekniikkaan saa osia. Ehkä peltiosat ja muut erikoisemmat sälät voi olla hakusessa. Jos tuo auto on järjellisessä kunnossa, niin hinta ei ole paha.
     

Kerro tästä muillekin!