7 tuuman tehostin.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Rockmaple, 17.6.2008.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Projekti kaipais lattian alle runkopalkin kylkeen sopivaa jarrutehostinta sekä pääsylinteriä. Onko kellään Suomessa hyllytavarana 7 tuuman "roditehostinta"? Tuon kokoinen ois melko helposti sovitettavissa paikalleen, isommat alkavat jo vaatia isompia muutoksia. Ja mitenkäs on tehostustehon laita, kun yksikalvoisia lienevät? Entäs käykö moisiin pönttöihin esim. GM:n pääsylinterit? Projektissa on edessä Camaron satulat ja takana Moparin 2,5x10" rumpujarrut. Kaikenlaisa aiheeseen liittyviä kommentteja mielenkiinnolla odotan.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Hitusen aiheen vierestä muuta kuitenkin.
    Kaveri sovitti n.88 vuosimallin civicistä tehostimen 69 camaroon kun isolohkon kans ei sovi sitten mikään gm tehostin. Muistaakseni 8tuuman luokkaa. Hiukan sovittelua mutta toimii ja katsastuksessakin jarrut erinomaiset.
     
  3. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK 3rd gear

    Itse laitoin aikoinaan Iso lohko dusteriin datsun 1600satasen tehostimen helppo purkaa ja laitoin sisä kautta pultit mopen omalle sylinterille halkasija noin 6 tuumaa.
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Yleismallisia 7" tehostimia on myös kaksikalvoisina. Yleismallisissa tehostimissa jarrupääsylinterin kiinnitysjako on yleensä sama kuin Chevyissä tyypillisesti.
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Romiksen hyllyjä tonkimalla löytyi Opelin Delco-Moraine-tehostin, missä mäntä/kalvo on halkaisijaltaan juuri tuon n. 7 tuumaa. Ja pääsylinteriks on tulossa 70-luvun USA-GM-sylinteri (esim. Nova -72). Sopii suoraan bolt-on em. tehostimeen. En tiedä sitten riittääkö tehostusvoima, kun Opelin pääsylinteri on halkaisijaltaan 19 tai 22 mm, kun taas USA-mallissa halkaisija on 1 1/8" eli n. 28,5 mm. Jos tulee tällä yhdistelmällä liian kovapolkuiset jarrut, niin pitää etsiä sitten kaksikalvoinen malli.
     

Kerro tästä muillekin!