-70 1/2 Camaron virtalukon irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja mercakungen, 25.4.2015.

  1. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Camarosta pitäisi saada virtalukon pesä irti, jotta rattilukkoon liittyvän nylon rattaan saisi vaihdettua.

    Ongelma: Korjaamokäsikirja vuodelta -72 sekä Haynesin opus neuvoo työntämään kapean ruuvitaltan tai vastaavan reikään, jota tässä yksilössä ei ole. Korjaamokäsikirjassa on kuva myös tällaisesta "reijättömästä" mallista mutta kuva on toisessa yhteydessä.

    Tässä yksilössä on kolo lukkopesän juuressa (kauluksen alla), josta näkyy jokin lipare. Liparetta pystyy painamaan alaspäin mutta lukkopesä ei irtoa missään asennossa. Lipareen alla on ilmeisesti aaltomainen rengasjousi.

    Apua! Miten pesän saa ehjänä pois?
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mä olen vaihtanut kerran sen lukkopesän.Pahus kun en muista tarkkaan, mutta siitä reijästä painamalla ja virtalukkoa avaimella kääntämällä se sieltä jotenkin nousi. Rehellisyyden nimissä sanottakoon, että pesän sai irti sillä kertaa kaveri, koska itsellä alkoi mennä kurre muuntajaan sen touhun kanssa...

    Äläkä sitten sitä virhettä tee kuin minä, että ohjauspyörän kiinnittämisen jälkeen onnitellessasi itseäsi vittumaisen työn saamisesta loppuun, kiinnität huomiota etupenkillä lojuvaan vilkun viikseen...
     
  3. Bat ass

    Bat ass Gearhead

    Monessa GM vehkeessä avain täytyy kääntää radio asentoon, eli ns. väärään suuntaan ja sitten painaa se lirpake tai jos virtalukossa on sellainen pieni reikä josta saa painettua vaikka paperiklemmarilla, ( jossai malleissa 2 reikää ja pitää molemmista painaa ), sitten samalla käännetään virta-avainta noin puoli kierrosta vielä väärään suuntaan, pitäisi irrota helposti ilman väkivaltaa.

    Huom ! Kun kokoat, niin katso tarkkaan että on oikeassa asennossa, joissain malleissa menee paikalle 180 astetta pielessäkin, mutta ei toimi ja purkaminen ehjänä joissain malleissa mahdotonta.
     
  4. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Voisiko tuossa olla virtalukko lukittu pienellä ruuvilla rattiputken sisällä. Siihen pääsee käsiksi kun ottaa vilkkukytkimen kytkentälevyn pois edestä?
     
  5. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Kytkentälevy irroitettiin heti alussa ja alta ei paljastunut mitään ruuvia eikä reikää, johon ohjeet neuvovat työtämään ruuvitaltan.

    Lukkosylinteri on nyt irroitettu lukkopesästä lievää väkivaltaa käyttäen. Lukkopesä on edelleen kiinni "housingissa".
     
  6. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Tappelin myös 71 Chevellen virtalukon kanssa. Onneksi YouTubesta löytyi hyvä ja hauska video, jonka avulla sai sen pois. Jos autoon ei ole vaihdettu aikaisemmin virtalukkoa on rattiputki vilkkusysteemin alla täysin umpinainen. Kato uudesta virtalukosta, missä kohtaa vapautusliipaisin on. Sillä kohtaa rattiputken pohjalla on niin ohut valu, että sen voi puhkaista ja pääsee painamaan vapautusliipaisimen pohjaan. Linkki turhautuneen chevellen omistajan videoon: https://www.youtube.com/watch?v=PlmZXH-U1sU :)
     
    250cid tykkää tästä.
  7. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Kiitos aivan s********i !!!

    Itellä ei edes tullut avainta auton mukana. Tänään aiemmin käytin 2 tuntia, hajotin pari ruuvaria, yhden poranterän, pikkaisen rattipylvästä, ja paljon hermoja kun taistelin camaron virtalukkoa ulos.

    Katsoin tuon videon, menin autoon, PAM! 15Ssec ja lukkopesä oli kädessä! Hyvä vinkki!
     
    blt4spd ja 250cid tykkäävät tästä.
  8. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Kiitos myös omasta puolestani, kyseisen videon ansiosta olin varautunut hommaan valmiiksi ! Suoritin puhkaisun ohutkärkisellä tasapäisellä ruuvimeisselillä.

    Olisi voinut mennä muuten ihmettelyksi... :rotfl:

    IS
     
    blt4spd ja 250cid tykkäävät tästä.
  9. 250cid

    250cid 1st gear

    Tein saman myös videon mukaan aiemmin ja hyvin onnistui mutta ongelmani tällä hetkellä on että minulla on manuaalivaihteisen rattiputki ja tarvitsisin -72 Caminoon sopivan automaattivaihteisen rattiputken jotta saisin automaatin vahteet kunnolla toimimaan.. jos jollain on nurkissa niin kiinostustaisi kyllä....
     
    blt4spd tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!