70-80-lukujen vaihteen Hot Rodding

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Vilkuna, 6.8.2003.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Pinkit karvanopat?
    Purkin teiniviiksivahaa?
     
  2. KTM

    KTM Gearhead

    Ihan selvennykseksi ja loukkaamatta ko. auton omistajaa:

    -Kyseinen keksintö ei ole (onneksi) allekirjoittaneen omistuksessa :odroll:

    Muuten hyvä idea. Linkkejä kehiin, kuka löytää huimimman suomihottentotin kuvan netistä ja mielellään sellainen joka on ko. kuosissa vieläkin.

    Yksi kaverini osti ´71 Challengerin pari vuotta sitten. Auto oli metallisininen, takasivulaseissa "Mopar Madness" kaiverrukset ja Abloy lukko kuskiovessa. Aika hittlitty laite kaiken kaikkiaan, mutta ehtaa Suomea. Nykyään Challenger on maalattu tyyppikilven mukaisella värillä, eli Hemi Orange.
     
  3. Jas

    Jas Gearhead

  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Entinen darttini oli ostohetkellä oranssi/vihree/violetti. Maalasin sen sitten, ja kun alotin hiontahommat, niin alta paljastui toinen toistaan hienompia hot rod jenkkilippuväri maalauksia. Vielä niitä sinne alle jäikin. Se on varmaan aikanaan ollut ylväs näky., ja ollut "harraste" käytössä uudesta asti ('66).
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    jas:in 66 dart johtaa mielestäni tällä hetkellä. kiinnittäkää huomiota etuistuimeen.

    ihan kun hakaniemen sillan alta joku spurgujen sohva
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei noi ovipahvitkaan pahat ole, saati sitten lattiashifterille tehty reikä pohjassa :grin:
     
  7. Jas

    Jas Gearhead

    Niin, tottahan mulla löytyy vallusta kans flake-ratti ja wolfracet.. ja hotrod-tarra konehuoneesta.. :grin:
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jas, Joku oli ostamassa osastolla etsimässä flake-rattia. Jos se todella sen haluaa niin se maksaa mitä vain sun ratista
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulle olis tulossa kaikieti vihreä flake-ratti, ja vihreä flakesisustus :smile:
     
  10. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Mulla olis 2 kuvaa, jotka voisin skannata ja laittaa sähköpostilla, jos joku lupaa laittaa ne nettiin näytille (edes vähäksi aikaa). Early Musse etu- ja takalevityksillä, slotit ainakin edessä, vähintään 245:t edessä ja takana, etu ja takaspoilerit, sivu- ja konepellin scoopit, kattoluukku tuuliohjaimella, kromatut pyyhkijänohjaimet ja 2-värimaalaus leveillä pitkittäis- ja poikkiraidoilla, UPEA! Sekä Charger perä pystyssä ja sikaisoilla kodinkoneliikkeen mainoksilla.
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mulla on Blazerissa punainen Grantin flakeratti kromipuolilla. Pitänee varmaan hommata siihen vaihdettavaks joku toinen ruori jos joskus tulee myytyä toi Blazeri, sillä eihän sitä nostalgiarattia parane hukata :grin:
    Ei kellään oo jäänyt jotain tavallista Granttia nurkkiin niin olisinpa kiinnostunut ostamaan sellasen valmiiks varalle?
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aika hassun näköistä on myös kun joku oli vaihtanut 1970 malliseen R/T Chargeriin valkoiset trukkimangelsit alkuperäisten vanteiden tilalle. Siinä oli myös valkoinen grantin pikkuratti.

    Sitäpaitsi on grantin valikoimassa hyvännäköisiäkin ratteja mm kopio vanhasta moparin GT-ratista
     
  13. Napu

    Napu 1st gear

    Silloin 70-luvulla oli roddaus asioissa helppoa pysyä ajanhermolla, luit vain suosikista esson
    palstaa. Siellä opetettiin kuinka verhoillaan karvalla kojelauta ja että kannattaa ensin harjoitella sitä televisioon.
    Samoin sillä palstalla kerrottiin mm.kuinka kutosen ääni saadaan muistuttamaan kasia.
    Nuorten lehti introssakin oli jenkkiauto esittelyjä. Ei taida enää nuorten lehdet olla kiinnostuneita alasta, vaan mielummin aiheesta kuinka köytät itsesi kauhakuormaajaan
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No, siis Grantin kumirattihan on legenda jo eläessään ja yks parhaimpia ratteja. Mullakin on monessa autossa ollut sellanen, ja varmaan tulee olemaankin (tekeillä olevaan pickuppiinkin tulee sellanen, ja vieläpä tosi pieni :smile: ) Blazerissa on sattumoisin nyt tosiaan sellanen Grantin flakemalli, joka kyllä legendaarisuudessaan pitäis taltioida itelle eikä antaa mennä sen auton mukana joskus sitä myydessä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-08-18 16:24 ]</font>
     
  15. Japi

    Japi 1st gear

    Varmaan moni muistaa Leinon ex Polaran. Joka oli Suomen ensimmäisiä HottenTotti autoja. Josta oli pieni juttu Spinnerissä (edellisessä numerossa). Joka on joutunut hiukan huonoille teille. Moottori myytynä maailmalle auto seisoo ja rapistuu muistaakseni jossain kylmässä tallissa. Maali on luultavasti jo rapistunut. Eikö sitä pyritty museoimaan FHRA:n puolesta kuten tämä Beaver Jeans Cortinakin. Siinäkin tuhoutui osa pientä HontenTotti historiaa tai tuhoutumassa.
     
  16. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Leinon ex-Corvette oli liki pari kuukautta sitten Kupittaan pussihousumiittingissä- väri oli vihreä ja sivuputket puuttuivat. Muutoin ulkoasu oli V8:n 80-luvun puolenvälin esittelyä vastaava En ole ikinä ollut varsinainen Corvettefani, mutta historia kyllä havisi hurjasti autoa tarkastellessa. Uusi omistaja jopa avasi konepellin, jossa oli "alkuperäinen" punainen maali jäljellä. Kaikestä näki, ettei autolla ole ajeltu kovinkaan paljoa varsinaisen rakentelun jälkeen. Eniten minua ihmetytti, ettei auton ympärille kertynyt yleisömerta. Ko. kärry oli/on mielestäni Suomen rakentelupiireissä kohtuullinen sensaatio.
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Myös Leinon ex-Corvettessa on tekniikka vaihtunut vuosien varrella
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    Onkohan "Pink Lady" vielä hengissä? Sehän oli yksi ruotsin kohutuimpia ja esitellyimpiä showautoja. Ainakin 90-luvun alussa siitä oli juttu wheelsissä, että "tääkin on vielä hengissä". Bengt Karlssonko se rakentaja oli nimeltään. Tehnyt myös sämpylämerkkureja ja jotain semmosia. Ja lokinsiipiovet joka härveliin. Sen pojalla oli amazon, joka oli rakennettu samanlaiseks kun se merkkuuri. Lokinsiipiovet, 5" choppaus ja tijuana-bordello-sisustus.
     
  19. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Näin Leinon Polaran Helsingin cruisingeissa vuosi-pari sitten parkissa Ruskasuolla TB:n vieressä parkkiksella, siinä missä tällä hetkellä rakennetaan jotain. Maali/lakka oli kovasti hilseillyt ja muutenkin aika kulahtaneessa kunnossa. Silloin autossa oli joku moottori paikoillaan kun kerran liikkui...
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Eihän siinä Leinon ex polarassa ole aikoihin ollut Leinon aikaista väritystä vaan joku kehnohko tummempi punainen yks väri maalaus. Sen sijaan tekniikka siinä muistaakseni vielä ainakin silloin kun sen viimeks oon nähnyt oli samalla 2 x 4 imusarjalla. Oli Kiikalassa ajamassakin jokunen vuosi takaperin.
     

Kerro tästä muillekin!