70-80-lukujen vaihteen Hot Rodding

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Vilkuna, 6.8.2003.

  1. 383

    383 Gearhead

    se camino oli ollin joka harrastaa 55 chevyjä
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    http://www.herrakani.com/so80s.jpg

    Onko tässä sitä 70-luvun loppua onko?
    Skannattu v8:sta. Riikosen maalaama, kaikki herkut löytyy. tais olla LA-radiokin kojelaudassa..
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toi on hieno, meidän tallilla oli samantapainen, mustang 71-73, flake vihreä-kultaraidoilla ja cobra jet tekstit kupeissa, konehuoneessa jenkkilippuvärit yms. ja sisällä napitettua plyyshiä. Harmi kun ei tullut otettua kuvaa.

    Tänä kesänä oli pajalla 64-66 musse, flippikeula spoilerilla ja skuupilla, takapyörien aukossa levitykset ja paksin kannella kans spoileri. Väri oli vaan tylsä tavallinen punainen. :smile:

    Tutulla hemmolla oli joskus 70-80 lukujen taitteessa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tehty 340 swinger, vihreä fleikki, slotit ja pos-a-tractionit, sisällä valkeaa karvaa(!).Tuollaisen jos löytäis niin tarttis ehdottomasti säilyttää.
     
  4. Henza

    Henza 1st gear

  5. mean eyes

    mean eyes 1st gear

    Tässä on kyllä hiukan sitä henkeä, vaikka onkin ilmeisesti myöhempien aikojen tuote. Taitaa olla ihan mainosmielessä rakennettu. Ei ole kylläkään kotimainen tuotos.

    http://www.phantomsrodandcustom.com/Ala44.JPG

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mean eyes 2003-09-20 18:05 ]</font>
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ex-Porilainen auto. Kuvat otettu Mäntyluodon herrainpäivillä.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tosta Cougarista olis kiva kuulla missä vaikuttaa nykyään ja missä kuosissa. Tuohon aikaan jenkkien rakentelu oli liki juppi touhua ja rahamiesten hommaa. Tälläkin hepulla alkoi tehdä pelimerkeistä tiukkaa maalauksen maksun suhteen ja Simo uhkasi tulla hakemaan auton pois jos ei hilloja löydy. Simon maalama ja myös V-8 Magazinessa esitelty Challenger on yhä Porissa ja samalla omistajalla yhtä hienossa kunnossa kuin silloin ennen...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyseinen Musse oli/on -71 aito 351 Cobra Jet,tällä hetkellä Kouvolassa tunnetulla rakentajalla "numerottomana". Toivottavasti saadaan vaikka korinvaihtona henkiin.
    Oli Riikosen Simon ensimmäisiä hotrod-maalauksia Suomessa.
     
  9. pommari

    pommari Gearhead

    Eikös toi herrakanin skannaama mörkö vilahtanut jossain Visa Mäkisen monista "klassisista"elokuvista?
     
  10. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Saitko Pommari laikka-Furyn kesäksi ajoon.<-(tuohon kuuluisi kysymysmerkki, joka ei siis toimi).
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, vanha näyttelypalkintoharava, oliko 82(???) AmCarShow? Minneköhän siitä on numerot kadonneet, täällä ollessaan ei ainakaan ollut mitään puhetta tuollaisesta.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Katottomaan versioon.
     
  13. pommari

    pommari Gearhead

    Joo,kyllähän sillä tuli pöristeltyä muutamassakin tapahtumassa.Ja tulihan se rikottuakin...lastentauteja riitti.Ens kesänä sitten ehyempänä ja paremmalla tuurilla...
     
  14. Cad60

    Cad60 1st gear

  15. Japi

    Japi 1st gear

    Missä mielessä harrastus oli juppien touhua?
    Ei sen hankalampaa kuin nykyäänkään. Maksaa tänä päivänäkin n.10 vuotta vanhat Jenkit (Camaro,Corvette ja Trans Am ym) maltaita. Kun taas näitä 70.luvun Jenkkejä saa suhkoht edullisesti.
    Noina aikoina oli esim. 50.luvun Jenkit suhteessa halvempia näihin Mustangeihin ym. Muistan tapauksen esim. olisiko ollut -79 kävin katsomassa -59 Fordia olisiko ollut kauttualla vai Säkylässä, en muista tarkkaan. Mutta navetan takana n. 10.vuotta seisseestä (ilman konetta ja laatikkoa) pyydettiin 500.mk (oma tarjous 400.mk). Tieto tietenkin autosta levisi ja paikalla kävi useita renkaanpotkija, tekemässä tarjouksia ajan kuluksi. Jonka myötä maanviljelijä nosti hinnan jonnekin 3000-4000.mk. Sen enempää ei ko. Fordin kohtalosta ei ole tietoa. Kuin että siellä oli käynyt porukkaa vääntämassä listoja ym. mitä irti oli saatu ja myyty eteenpäin. Eli harrastaja ystävällistä touhua!
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mua vaan niin ihmetyttää toi ainainen moottorin ja vaihdelaatikon poistaminen. Jos myytävä auto on jenkki, niin siinä ei ole moottoria ja vaihdelaatikkoa. Ainakaan alkuperäistä.

    Mutta eipä tämä tähän threadiin kuulu.
     
  17. mach

    mach 1st gear

    "Forssan Pick-Nickissä oli eräs auto, jonka muistan hyvin oman harrastetaipaleeni alkuajoilta, eli punainen '61 Chrysler Newport joka oli V8 4/80 kannessa. Auto on edelleen pääpiirteissään vuoden 1980 asussa eli Wolfracet alla ja Flanaganin tarra takalasissa.
    Näitä olis kiva nähdä lisää, esim. Esa Salon rakennelmia 80-luvun alusta."

    Missäs päin toi Newport nykyään liikkuu vai onko se Salon tallissa muiden siivekkäiden vieressä? Puhutaanhan me nyt samasta eli siitä avosta, jossa on kääntyvät - oliko ne nyt Volvon - etupenkit ja perä taivaissa? Muistan auton jostain 80- luvun vaihteen ruisrockista, taisi olla vielä Salo itse kavereineen sillä liikkeellä...
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ennenkuin tosta "hot roddingista" tuli muotijuttu, niin uudehkot jenkitkin oli aika halpoja ja säilytti kehnosti arvonsa. Etenkin suhteessa erikoisemmat mallit ja "bensakrematoriot". Ihan tavallisia työssäkäyviä heppuja niiden omistajat ja rakentajat olivat.

    Toi '61 newport ei ollut avo, se on eri auto. Oli muistaakseni hyvinkäältä?
     
  19. mach

    mach 1st gear

    Toi punanen avo Newporthan oli myös V8:ssa, en vaan muista numeroa enkä vuotta.
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Se Salon avo oli Fury.
     

Kerro tästä muillekin!