-72 c body vääntösauvoista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja soppa79, 19.3.2016.

  1. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Onnistuin sitten hukkaamaan purun yhteydessä tekemäni asento muistiinpanot

    Eli mihin asentoon kuuluu vääntösauvat laittaa kun näyttäisivät hiukan olevan kaarevat?
    Ainoa ohje jonka pika googlettelulla löysin oli se että oikea/ vasen merkintä löytyy mutta kumpi pää menee eteen/taakse?

    Missä asennossa menee alatukivarteen?
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Sauvojen päissä olevat merkinnät /stanssatut numerot apurungon päähän. Parillinen loppu oikealle ja pariton vasemmalle jos ovat tehtaan jäljiltä olleet kiinni. Alatukivarsi n 45 asteen kulmaan alaspäin asennettaessa.
     
  3. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Tekstit/numerot ilmeisesti takapäässä oikein päin?
     
  4. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Joo merkinnät sinne takapäähän eli siihen missä ne apurunkoon tulee kiinni.
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Sillä numeron luettavuudella eli sauvan asennolla ei ole merkitystä. Vääntö tulee aina samaan suuntaan.

    Muista laittaa sitten vaseliinia ja R E I L U S T I sinne suojakumiin ja apurungon jousikiinnikkeisiin.
    Onhan se hieman sottaista, mutta kaiken saa puhtaaksi ja todennäköisesti ainoan kerran tuota remppaa teet Monacoosi.
     
  6. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Kiitoksia ohjeista mutta se mitä hain tekstien asennolla oli se että vaikuttais sauvoissa olevan hieman muotoa eli eivät ole täysin suorat, tämä vaikuttanee niiden asennus asentoon?
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tehdas suosittaa vääntyneen sauvan vaihtoa. Koska sulla on vanhat speksit (muistiinpanot) "hyvässä jemmassa" , niin ei liene merkitystä miten laitat. Huonolla tuurilla napsahtaa sauva poikki tai sitten kestää maailman tappiin.

    FFI myy uusia: http://www.firmfeel.com/
     
  8. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Voisko noita korjauttaa esim Vallilan takomolla? Vai ovatko ns laaki ja vainaa.
     
  9. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Joskus kysyin tuolta vallillan takomosta ku valiantin vääntösauvvat ol kuoleutuneet niin sillon eivät ainakaan pystyneet tekemään mitään.
     
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kyllä ne ovat "kertakäyttö kamaa" kuten kierrejousetkin. Tuo sauvajousihan on kierrejousi, mutta suora sellainen.
    Mutta kukaanhan ei tiedä kauanko kestävät, ekalla ruusinki reisulla poikki vai isältä pojalle.

    Jos nyt muistan oikein, niin Monacosta josta sullekin tuli osia, etujouset taisivat mennä korin mukana Pohjanmaalle. Monacossahan oli HD alusta..
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja se on sit hytti täys käsiä kun se napsahtaa poikki. Kierrejousi vehkeessä edes huomaa, lehtijousellissa jos norra katkee, ihmettelee miksi renkaat ottaa lokariin... vääntösauva = jännitys täysin pois alatukivarresta ja se pamahtaa pohjaanlyöntikumien varaan.
     
  12. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Jos ei Suomesta löydy ehjää, niin ainakin Murray Parkilla on noita jemmassa...
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  14. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Mikäs noihin oilisi oikea rasva?
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja ne uudetkin voi olla kieroja. Ei oo mitään haitannut. Tietty jos ne muistuttaa enempi kierrejousta ni sit voi olla ongelmia. Ihan normi vaseliinia vaan. Tai jos oikeen kovasti hulestuttaa, ni Jukka 63:lta saattais löytyä 70 jorkkerin sauvat.
     
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Taitaa olla -70 jorkkerin sauvat liian pitkät. -72 taisi mitta muuttua samaan Rysyissä ja Dodgeissa kuin Furyssä.

    Yhdet Jukan Rysyn sauvat on ainakin mulla tallissa varuilta Polaraan. Hain sieltä yhden parin sauvoja pari vuotta takaperin sellaisen nopean Fyryn vierestä.
     
  17. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Ehyet sauvat löytyi puskaradion avulla varsin kohtuulliseen hintaan joten en ota riskiä. Täsä ikäluokassa sauvat on noin 112c pitkät ja noin 35mm paksut päästä.

    Vaseliineista vielä, kun ostamassa joutuu käymään niin onko joku perus vesivaseliini vai laakerirasva parempi?
    Esim
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/603086/Motox-EMGLC300-vesivaseliini-400g

    Tai

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/590223/MOBIL-Grease-XHP-222-400g

    Mielummin tietysti sellaista hommaisin jota voi työnnellä muihinkin paikkoihin kuten ristikot, laakerit etc... palloihin mulla on sitä moparin omaa jossa on pieniä muovi hiukkasia välyksiä hukkaamassa vaikkakin kaikki puslat ja nivelet on nyt uusia
     
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eihän se vaseliini muuta siellä tee kuin estää kosteutta ja likaa pääsemästä jousen ja runkopalkin väliin ja hieman voitelee. Suojakumihan estää suurimman osan mutta loppu vaseliinilla. Eli ota sellaista joka käy sitten muuhunkin hommaan.
     
  19. ministeri

    ministeri 3rd gear

Kerro tästä muillekin!