-72 Dodge Polaran eturenkaat lähemmäs kaarta.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja marko84, 4.3.2017.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Otsikossa jo homman ydin, kaarelle tai ainakin lähemmäs kaarta.
    Auto nyt maalarilla niin ei pääse tarkistamaan mut takana muistaakseni 10x15 vanne joka sopivasti kaarella, edessä varmaan 7-8x15 jota pitäisi 10cm saada ulommas jotta olisi omaan silmään sopiva.
    Myydäänkö missään keskittäviä mieluusti pultattavia spacereita joilla edes sen 5cm saisi ulommas kun samanlaista leveempää/pienemmällä et olevaa vannetta ei tunnu mistään löytyvän.
    Mikähän näissä keskireikä?
    Jos joltain Cragarin 15" leveitä vanteita löytyy niin saa tarjota 5x114.3 jaolla.

    [​IMG]
     
  2. JayJay

    JayJay 3rd gear

  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Alkaa varmaan sitä pientä pyöränlaakeria v.....aa tuollainen 10 cm:n "ulostus".
     
  4. T.

    T. 3rd gear

    ^Samaa mietin itsekin.
     
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Kiitoksia linkistä, tuo 5cm auttaa jo paljon. Olikohan tuon linkin keskireikäkin oikeaa kokoa? kun mittaamaan ei nyt tosiaan pääse.
     
  6. stealth

    stealth Gearhead

    En suosittele kenellekkään speicereitä, toissakesän korjasin erästä autoa irronneen etupyörän jäljiltä. Kuskin kertoman mukaan auton keula hyppäs noin metrin korkeudelle jonka jälkeen niistettiin satakuntametriä asfalttia ja jälki oli sen mukasta, Ainekset isompaankin katastrofiin oli olemassa.
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    eikös se vanha virsi menny näin että Leepulta saa leveimmät spacerit... ja oudoimmat autot.
     
  8. Hoovee

    Hoovee Gearhead

    no jaa. jos joku jättää pultit löysälle tai ei jälkikiristä niin eikai se tarkoita että syy on spacereiden?
    Niitä on kuitenkin ihan tehdastekoisenakin autoissa, esim dually pickupeissa etuvanteissa.

    Toinen juttu mitä usein kuulee että rasittaa enempi laakereita. tottakai rasittaa, mutta samalla tapaa rasittaa vaikka tuo renkaan ET-luvun muutoksella kauemmas akselista.

    En usko kyllä että tossa polarassa mahtuis renkaat enää kääntymään jos 10cm tulis ulommas, se 5cm vois olla ihan hyvä.

    Vannepajalla voi vaikka vakiot muokata halutuksi, mutta kromaus tuottaa tietty lisäkuluja. ellei sitten vaan maalaa.

    Jack Wheeler vanteet on halpoja, leveitä ja hyvin ulospäin levittäviä...
     
  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuosta näkee hieman paremmin kun klikkaa kuvaa
    :[​IMG]

    Ylhäällä ainakin se 10cm "tyhjää" mut kaari kapenee alaspäin niin se 5cm lätty varmaan ihan passeli.

    Leveempiä vanteita/ kumeja ei välttämättä ole tarve hommata et olis jatkossakin letkeä ajettava.
     
  10. stealth

    stealth Gearhead

    Ompa siisti kiesi ilman speicereitä !!!!
     
  11. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Kannattaa varautua että ajettavuus muuttuu vaikka et rengaskokoa muutakaan, itse vaihdoin Impalaan etuvanteet suuremmalla ET:llä niin uraherkkyys pieneni ja ohjauksesta tuli kevyempi
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Meitsi diggaa ku eturenkaat on syväs ja takarenkaat kaarella :odcool:
     
  13. jorkkeri72

    jorkkeri72 3rd gear

    vois kuvitella että ottaa pallonivelten päälle kanssa reilusti enempi rasitusta,ja tossa taitaa olla samat kun 72-new yorkerissa? ei löydy mistään hyllystä eikä varsinkaan ole halpoja kun sattuu jostain löytämään!
     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Leimalle syksyllä vaihdoin kuskinpuolelle pallon, olisko ollu 45e ja parinpäivän toimitusajalla, Moogin tekele.
    Tuolta tilailin: https://www.fonecta.fi/profiili/Pori/872458/Usa-Autokorjaamo+Pasi+Mahlamäki
     
  15. jorkkeri72

    jorkkeri72 3rd gear

    alapalloja meinasin! yläpalloja kyllä löytyy.
     
  16. jorkkeri72

    jorkkeri72 3rd gear

  17. marko84

    marko84 2nd gear

  18. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

  19. KajS

    KajS Gearhead

    Vähän ootee...suunnittelin mondeo mk3seen joskus spacereita taakse, johon mun poika sanoi, että hanki oikeat vanteet. En sitte hankkinut, vaan päätin, että mun etuvetotaunus on eka auto trendissä nimelta VW Typ3-look.

    Tuohon aiheen aloittajan pulmaan sanoisin, että hanki leveämmät vanteet. Ainakin (dodge)vaneissa menee sillai, että vakio 7" vanteissa on sama backspace kuin esim, 8,5"-vanteissa (mulla on noin slanttivanissa 8,5 edessä ja takana). Juurikin se Vannepajan hemppa sanoi joskus, ettei se vanteen leveys tapa niitä palloniveliä, vaan liian pieni backspace. Neljän tuuman, 10 cm, spacerit tekee ohjaukselle jo aika mielenkiintoisia efektejä, jossei takavetoautossa ole sitten jotkut etuvetoisen ET 67 mm vanteet...

    Edit: Sorry kun taas pappailen. Se on hienoo, kun metsästetään stancee ja fitmenttiä, älä anna periksi. Kysyn noilta meidän kylän "professoreilta", miten ne sen tekis, siltä pajalta ei oo yhtään huonoa fitmenttiä vielä lähtenyt.
     
    Muokattu: 5.3.2017
  20. jorkkeri72

    jorkkeri72 3rd gear

Kerro tästä muillekin!