-72 Dodge Polaran eturenkaat lähemmäs kaarta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja marko84, 4.3.2017.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Spacereissa kannattaa muista, jos se katsuri huomaa ne. Niin meno loppuu siihen.
    Eli hankkii suoraan sopivammat vanteet.
    Summit Racing hausta vaan etsimään sopivia.
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Moog osanumerot K7003 ja K7005. Ei ole valmistettu vuosiin. Sopii '65-'68
    rumpujarrulliset ja '69-'73 rumpu- ja levyjarrulliset C-koppaset.

    Noi Rare Partsin ja ne eBayn 325USD pari alapallot on valmistettu Taiwanissa.

    Toi Moog K781 ja K783 sopii vuosien 1963-'64 Polaroihin, Monacoihin, Furyihin eli B-koppaisiin ennen kuin niistä tuli C-koppasia.
     
    Muokattu: 6.3.2017
  3. marko84

    marko84 2nd gear

  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mie kun valkkasin vanteita omaani, kattelin laskurilla mieluisista vanteista kuinkako paljon ne levittäis mihkäin suuntaan ( taakke olipi tilaa), ja etupuolelle laitoin sen paksusen laudan kun laskuri ilmotteli halutuilla renkailla kaaren päin levittävämpi, tunkkasin toisen puolen ylös jollon sain vastakkaisen puolen uppomaan kaareen; ja kattelin sen lauan kaa jotta mahtuisko maksimi jousto-asennossa sisään. Tuli sopivat, eikä kertaakaan oo rouhassu kaarta/ rengasta kivisellä möksätielläkää.
     
  6. KajS

    KajS Gearhead


    Vähän ootee: hassua, että spacerit (saks. Distanzscheiben) on joku elämää suurempi lainsäätäjä julistanut Suomessa "laittomiksi". Esim. sellaisessa autonvalmistusmaassa kuin Saksa, saa noita välilevyjä, jotka on TüV-hyväksyttyjä. Kummallista, että kun laitat autoon vaikka ruuvattavan alustan, sen on oltava Suomessa TüV.hyväksytty, saman instanssin hyväksymät spacerit ei. Hölmöä. Suomi, suuri autonvalmistuksen ja ajoneuvolainsäädännön edelläkävijämaa.

    Spacer olisi ihan perusteltu siinä tapauksessa, että pyritään pitämään backspace samana. Esim. eurofoordien Ford-tarvikevanteet levittävät ulos ja sisään saman, ET:n pysyessä samana. Tuolloin esim. upgrade 6,5 --> 7,5 12,5 mm spacerilla pitäisi vanteen sisäreunan samalla tasolla kuin alkuperäisessä. Laakerien v...tukseen en ota kantaa.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Samaa monet muutkin ihmetelly. Joihinkin pitää olla Tuv laput ja toisiin sit ei kelpaa...
     

Kerro tästä muillekin!