727 laatikkoon mistä ylivaihde vai uudempi teknikka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sutinen, 22.8.2023.

  1. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ei taida moparilla olla muita eteenpäin avautuvia periä. Lukoton on jollei hiekalla ole molemmat pyörät mukana tai sitten lukko on rikki.
     
    sutinen tykkää tästä.
  2. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kestävä perä lukollisena oli monacossa samanlainen. Piirtelin paljon ja lukollinen oli. Rikki en saanut. Muu voiman siirto hajoili voiman edessä. Mut kiitos tiedosta.
     
  3. Kyllä on..Mopar 8 1/4 early, joka on aivan saman näköinen kuin 8 3/4. Tunnistaa siitä, että murikka on kiinni 11 pultilla.

    Ei tässä sellaista pitäisi olla, ellei joku ole sitä sinne vaihtanut. Ollut alunperin kutosella varustetuissa autoissa.
     
    sutinen ja grantorino tykkäävät tästä.
  4. sutinen

    sutinen Gearhead

    Periän en ole rassaillut. Pitäskö joskus purkaa ja katsoa mitä sisältää. Mistä sen noi pääsääntöisesti erottaa onko lukkoperä ollut vai ei. Yks tuttu paljon periä rassaillut ja välityksiä vaihdellut siltä kyllä apua saan jos tarvetta.
    Talvella olis lukko hyvä lisä niin pääsis liikkeelle paremmin.
    Miten jos tuossa autossa on 727 vaihteisto niin onko sama vaihteisto esim vuoden 72 monacossa. Onko eroja tullut tai parannuksia vuosien saatossa ja onko välitys suhteissa muutoksia. Yksi moparin aski tullut nuorena purettua, osia vaihdellut kytkinpakat ja pannat säädellyt mut toimikin vielä hyvin. Turbiini ja vetolevyt onko 440 samat kuin jos tässä se 413 kone. Yks laatikko tuli jenkeistä. Laatikko paikallaan, iso lohkolla täysillä kiihdytys ja vaihto 2 vaihteelle shifteristä... hävis voima kokonaan tiehen, pettikö laatikko vai, perä tai kardaani.
    No vikaa ei löytynyt. Laatikko irti ja kuopioon Siekkisen luo. Jenkkiasentaja oli jousen tai yhden haulin laittanut väärälle puolen aivoissa ja kun öljynpaineen piti muuttua eri kanavaan se tukkikin sen. Mut kyllä se oli jopi aina laatikko irrottaa. Siinä nyt tuli turbiinikin paremmilla stall speedillä mut se onkin jo oma tarinansa..
     
  5. sutinen

    sutinen Gearhead

    Täytyypä tuo tarkistaa. Kiitos tiedoista
     
  6. sutinen

    sutinen Gearhead

    Hölmö kysymys mut tätä 8 3/4 tehty lukolla ja ilman ?
     
  7. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Kyllä tehty molemmilla
     
  8. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    8 3/4 periä on kartiolukolla sekä levylukolla ja ilman lukkoa.
     
    sutinen tykkää tästä.
  9. kippis

    kippis Gearhead

    oliko siellä muita vaimentimia kuin noin ennen perää olevat ?
    minkä kokoiset putket tuossa on ?
     
  10. sutinen

    sutinen Gearhead

    Eihän tää pakko ykkösellä ja kakkosella kulje juurikaan mitään.
    Entinen dodge veti viritetyllä myllyllä 1 llä 130 km mittariin. Siinä oli muistaakseni perävälitys 3,2.
    Täytyy toi laatikko katsoo et mikä tuolla oikeesti on. Tieskö se myyjä edes sitä.
    Ei ole ihme ettei kulje kun tottunut nopeampi kulkusiin jenkkeihin. Corvettea en muista mitä kulki mut eikö silläkin sen 200 päässyt.
     
  11. sutinen

    sutinen Gearhead

    Täytyy joku päivä yrittää keretä katsoa. ..
     
  12. sutinen

    sutinen Gearhead

    Eikö tuolla pitäs 180- 200 km/h aavikko välityksellä päästä.
    Vai onko vanhat laatikot eri välityksellä. Täytyy viikonloppuna katsos et mikä kone, mikä laatikko jne
     
  13. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mulla 70 Furys normi katuviree 440 727 3.23 välitys mittarin neula putoo aika vauhdilla 200 kmh lukemiin.
    Eiköhän kaikissa 727 laatikoissa 3 pykälä ole 1:1 välitys
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Noin karkeasti, jos perä on sen 2.76:1, niin 60mph vauhdissa pitäisi kierroksia olla aika tarkkaan 2000rpm.
    Turbiinin luisto sitä vedätyksessä varmasti lisää ja rengaskoko vähän vaikuttaa suuntaan tai toiseen mutta jokseenkin noin.
    Ylivaihteella jonnekin 1400-1600rpm huitteille, satasessa.
     
    sutinen tykkää tästä.
  15. sutinen

    sutinen Gearhead

    2 vaihteella kulki oman mittarin mukaan 78 mailia.

    Aikasemmin gps näytti tälläistä.

    Satasen vauhdissa mittari näytti 68 mailia ja puhelimen gps näytti vaataavasti 100 km tunnissa.
     
  16. sutinen

    sutinen Gearhead

    Hiekka tiellä raapii oikean puolen takanen. Pakko ykkösellä ja lätkä lattiassa. Ilmeisesti lukko ei ole tai ei toimi.
    No viikonloppuna kun muistas nosturilla autoa tutkia tarkemmin. Pitää pikkuisen yrittää järjestää aikaa.
     
  17. sutinen

    sutinen Gearhead

    Perässä on 10 pulttia. Se laskettu muutaman kerran.
    Numero sarja löytyi paskan keskeltä. Täytyy nettiin kuvia laittaa.
    Uudet iskarit tänään joka nurkalle. Pikkasen kolinat hävis ja ajettavuus muuttui. Kierroslukumittarikin on, mut ei ole sitä kerinnyt asentaa.
     
  18. Niin siellä kuuluu ollakin 10 pulttia. Se on 8 3/4. Siinä 8 1/4:ssä on 11 pulttia.

    Siitä numerosarjasta näkee, minkä mallin 8 3/4 on kyseessä.
     
  19. sutinen

    sutinen Gearhead

  20. Kolme viimeistä numeroa 2070742:

    Guide to the Chrysler 8-3/4″

    1-3/4″ large stem pinion… (aka. ‘742’)…
    Carrier casting numbers: 1634985 (1957-1964), 2070742 (~1961-1969). This assembly was replaced by a phase-in of the 1-7/8″ pinion starting in the 1969 model year. 1970 RW (Plymouth and Dodge mid-size) were the last models to use the 1-3/4″ which appeared in a 2881489 case. This assembly was typically used in high weight/medium horsepower applications through high weight/high horsepower applications. Pinion depth and bearing preload is set with shims. Differential bearing setting (ie. backlash ) is set with threaded adjusters.
     
    sutinen tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!