727 laatikkoon mistä ylivaihde vai uudempi teknikka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sutinen, 22.8.2023.

  1. Continental

    Continental Gearhead

    Ainakin noissa kuvissa jakajan alipainesäädin ei ole käytössä.Sen myös laittaisin toimintaan.Voi jokusen litran kesässä säästää bensassa.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

  3. sutinen

    sutinen Gearhead

    On tuota kokeiltu sekä että. Ei hirveästi ole vaikutus eroa huomannut. Pitää lampulla kattoo muuttaako se edes ajoitusta
     
  4. sutinen

    sutinen Gearhead

    Talli tilaa löytyy ja työkalujakin kohtuullisesti. Raha pussin paksuus näitä hieman jarruttaa. No eipä tässä mihinkää kiire ole. Täytyy vähän miettiä ja tutkia mitä tekee. Jos ei tänä vuonna seuraavana.
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jos nyt ensin edes letkulla ja lonttoposkella imuttelis ja stekkais, että onhan kalvo ehjä.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos ny ens vuonna imuttelis. Tai sit laittaa modernin tekniikan samantien. Ei voi tietää.
     
    Cocco Bill ja sutinen tykkäävät tästä.
  7. sutinen

    sutinen Gearhead

    On kalvo ehjä. Sen verran joskus tarkistin. mut en muista varmaksi muuttiko sytkää pikku kierroksella. Mut tarkistetaan joku päivä ja sytkälampulla tuon näkee liikkuuko ajotus. Työkiireet sotkee harrastelua.
     
  8. sutinen

    sutinen Gearhead

    Bensaa menee 2 ämpärillistä satasella muuten vähän sinne päin tuo kommentti.
     
  9. sutinen

    sutinen Gearhead

    Mitäs nämä kommentoijat tekee jotka täällä kommentoi eikä aja New Yorkerilla ?
    Toyotalla vai jopa sähkö autolla ajetaan. Kovasti erinlaisia mielipiteitä on asiasta.
    Onneksi itse saa päättää mikä tekniikka jossain vaiheessa on pellin alla. Tämä vain olis varmuutta tieajoa ajatellen ja auto on joka päiväsessä ajussa. No löytyy multa voageri kutosella talviautoksi. Jos Yorkerilla en ajele. Olisko huonolla tuurilla sama jako. Olis tuliterät renkaat voagerissa. Tuuman isommat kiekot vanteilla.
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Jako Voyagerissa riippuu siitä, minkä sukupolven kiesi on kyseessä. Sopivuus ei ole sitten huonoa vaan tosi huonoa, offsetin poiketessa "jonkin verran". Tosin, onhan spacerit keksitty...
     
  11. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Onko kukaan laittanut uutta modernia laatikkoa, kuten vaikkapa ZF 8hp70; vanhan liiton V8n perään? Siinä olisi kuitenkin kaksi suurinta vaihdetta ylivaihteita.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eipä siinä mitään ihmeellistä ole. Adapteri vaan väliin jos ei ole laittamassa SBM perään. Sit joku ohjain sille, vaikka Sound German Automotivelta.
     
    NY4dHT tykkää tästä.
  13. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Kyllä se vetää 15-20 astetta lisää ennakkoa, riippuen mikä alipaine kannu siinä on paikallaan.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ja sillä oikealla alipaine-ennakolla on aivan valtava merkitys kulutukseen, ja muuhun toimivuuteen.
    Vakiokoneessa tietty toimii ne vakiotavarat, mutta kunnossa niidenkin pitää olla. Esimerkkinä vois sanoa että kun keskipakosäätö toimii väärin niin monella on korjaus ottaa alipaine-ennakko pois käytöstä, ei välttämättä se paras korjaus.....
     
    sutinen ja Pietsi tykkäävät tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Monissa Moparin vakio alipainekelloissa on mahdollisuus säätää sitä. Letkureiästä menee pikku kuusiokoloavain sisään ja saa säätää millä alipaineella lähtee mukaan.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ennen EGR keksimistä alipaine-ennakot olivat vähemmillä asteilla kun sen jälkeen. Kelloissa sen näkee siitä, että ensinmainittu vetää kärkilevyä ulkokehältä ja jälkimmäinen sisemmältä. Jakajissa on mun kokemuksen mukaan rei’itys molemmille. Isoennakkoisen kanssa tulee ilman egr:ää helposti pintakaasukilistelyä, jonka seurauksena sitten hylätään koko vehjes.

    Mä oon joskus tommosia kelloja modannut shimmeillä rajoittamalla liikettä. Se säätö siellä sisällä ei varsinaisesti vähennä ennakoiden määrää, siirtää vaan toimintapistettä.

    Vakiomosalle parhaat asteet löytyy huoltomanuaalista. Usein ne jousilla viritellyt heti kaikki keskipakoennakot liikkeelle laskevat ovat liikaa vakiolle koneelle. Meno käy raskaaksi ja bensaa palaa turhaan.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ai mää vai? Juu huomasin. Siinä samalla voi selvittää nyt, toimiiko se tasan samalla tavoin kuin orkkis. Tai ei siis heittämällä lähtenyt toimimaan, mutta vaikuttaako ajoitukseen.
     
  18. Eiku ketjun aloittaja..:);)
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    OK. Useampi 63 mallisen nyyjorkkerin ongelma on esillä yhtä aikaa, muttei ykskään kai ihan vielä ratkennut.
     

Kerro tästä muillekin!