727 & manuaalikoneisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja SLIDE, 7.4.2010.

  1. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Veikkaan, et alkaa olla suodatin vaihtokunnossa. Öljy ei pääse sinne mihin sen kuuluu mennä.
     
  2. mxu

    mxu 3rd gear

    just vaihdettu öljyt&suodatin, ei vaikutusta. eikös tommosen voi aiheuttaa joku pakka/panta epäsynkkausongelma tjsp? en juurikaan lootista ymmärrä mut muistaakseni joskus jotain tommosta jostain luin.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos etupanta on liian löysä niin saattaa se tollasen sutasun tehdä. Onko tullut yhtäkkiä vai ollut aina?
     
  4. mxu

    mxu 3rd gear

    aina mitä mulla ollut tuo, mistäs ja miten tätä pitää säätää?
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei kai etummainen panta kolmoselle vaihdettaessa tuota aiheuta? Eihän se ole edes kytkeytyneenä 3:lla. Jossain kytkimessä vuotoa tai manuaalikoneistossa vikaa?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikö. Kolonen päälle mennessään lykkää pannan servon "lepo"asentoon. jos säätö on helvetin löysä niin pikku sutasu saattaa kengittäessä tapahtua kun se panta kuitenkin helppaa ajoissa.
    Siinä vaihteesiirtovivun yläpuolella on säätömultti ja putteri.
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    En tiiä voihan se noinkin olla, en vaan ymmärrä jos panta on kiinni ja se aukeaa kolmoselle vaihdettaessa niin miten se pannan kireys voi vaikuttaa.

    Joka tapauksessa mulla on ollut samanlainen vika ja se korjaantui vaihtamalla venttiilikoneisto.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kireys vaan löysyys. Koloseen ei mene täys paine ennenkuin pannan servo on pysähtynyt. Löysällä pannalla sen servon liike on tietenkin pidempi ja kovalla poljennalla pakka ei pidä ennen kuin siellä on täys paine.
     
  9. Ck

    Ck Gearhead


    Joo on se ihan mahdollista että on liian löysä ja tekee tuollaista.
    Jos ei kiristämällä parane niin sitten on vuotoo jossain tai sökö koneisto.
     
  10. mxu

    mxu 3rd gear

    ok, kiitoksia vinkeistä. Miten toi säädetään? Tää kapistus on tossa allekirjotuksen autossa ja käyttö on välillä kyllä melko häiriintynyttä jos sillä on väliä.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yleispätevä joka toosaan jossa kakkonen on pannalla on sellainen että takarenkaat ilmaan. Säätöä niin paljon kiinni että jortaani pyörii vain toiseen suuntaan. Siitä 1.5-2 kierrosta auki ja koittamaan.
     

Kerro tästä muillekin!