727 remonttiin..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vesku383, 22.11.2005.

  1. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Pitäs ens kesäks saaha loota kondikseen! Öljyt palaneet, pakki puuttuu! vikadiaknoosia? Onko miten paha nakki enskertalaiselle tuo lootan peruskorjaus jos selviää pelkillä levyjen/pantojen vaihdolla, vai käynkö taas vaihtaa takuukorjattuun south west tradella(vaihtaako enää?)Kiinnostas vaa tuo 727:n sielunelämä, jos viel ois aikaa ja paikka mis purkaa ja keskittyy asiaan..Vitutus alkaa jos ei sit toimikkaa..
    Kertokaa kokemuksistanne! :eek:
     
  2. dust3r

    dust3r 3rd gear

    paljonko muuten maksoi kyseisessä firmassa tuo laatikko.
     
  3. vesku383

    vesku383 Gearhead

    727

    Oli markka-aikana jotain 2500mk, tais olla vuos -99!(vanha meni vaihdossa)en tiiä nykyään..
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

  5. vesku383

    vesku383 Gearhead

    aika selkeen näköstä ainakin tos kuvas, mites käytännös? mistäpäin lähden purkaa? venttiilikoneistoon ei varmaankaan kantsi puuttuu? joku hyvä opus 727:aan?
     
  6. dust3r

    dust3r 3rd gear

    joo kyllähän se varmasti maksaa nykyään enemmän.kato vaihtu noissa hinnoissa se mk e:ksi :rotfl:
     
  7. Mopar

    Mopar Gearhead

  8. Mopar

    Mopar Gearhead

  9. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Onnistuu varmaan. Mä olen tehnyt näin:venttiilikoneisto kokonaisena veks, sitten etupään kautta loput hilut irti. Olen ottanu joka ikisen nippelinen ja läpyskän järjestyksessä toiselle pöydälle niin ei tarvi alkaa sitten arvailemaan mikä kuuluu mihinki (räjäytyskuvasta kumminki suuri apu!). Voimaa ei tarvi käyttää missään vaiheessa, järki mukana niin suht helppo homma, jos sieltä on jotain hajonnu, niin yleensä kyllä näkee silmällä.
     
  10. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    En ota kantaa siihen kannattaako sinun itse ruveta remonttiin mutta itseäni ainakin arveluttaa suuresti tuo automaatin korjaaminen ja semmonen 727 se minullakin on. Kyllähän nyt tuommoisen aataminaikuisen veekasin purkaa ja kokoaa mutta automaattivaihteiston... Ehkä se on vaan uskalluksen puutetta... Mutta eiköhän se ohjeiden ja räjäytyskuvien avulla onnistu, näin uskon ja toivon.
     
  11. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear


    Alfamerilta (www.alfamer.fi) ainakin löytyy tämmöinen:

    Carl H.Munroe
    Torqueflite A-727 Transmission Handbook : H/T Rebuild or Modify Chrysl
    Tuotenro: MA1001
    ISBN: 1557883998
    Kieli: englanti
    Hinta: 33,6 e
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kantsii hommata joku opus tohon tueksi. Väittäisin, että tehtaan oma korjaamokirja vois olla parasta apua, ainakin paras jonka oon ite nähnyt. Mieluummin vielä oikeeseen vuosimalliin. Kantsii yrittää vaikka lainata sellasta, jos ei raaski ostaa. Mutta väittäisin, etät jo tälläkin pärjää hyvin pitkälti: http://www.allpar.com/mopar/torqueflite.html

    Varsinaisia kikkoja tossa purkamisessa ei ole, takapään purkamisessa on lootan kumityynyn alla olevan kannen takana lukkorengas, jota pitää raottaa häntä poistettaessa. Lisäks tarvitset lukkorengaspihtejä muuallakin ulosmenoakselin irrottamisesssa ja mahdollisessa purkamisessa. Lähtee tosiaan siitä, että venttiilikoneisto pois, parkin vipu tulee kolostaan kun ulosmenoakseli on oikeessa asennossa, eli sitä pyörittäen jos ei muuten irtoa. Venttiilikoneiston alla on kanavia joihin paineilmaa puhaltamalla näkee karkeesti vaikkapa pantojen toimivuuden ja kytkimien kytkeytymisen; jos joku kytkin laskee suoraan ilmaa läpi, niin tietää ainakin mistä vikaa etsiä. Etulevyä/pumppua irrottaessa kahdessa pultinreiässä on kierteet joita voi käyttää apuna irrottamisessa. Helpointa varmaan laittaa siihen joku sopivan pitunen ketju ja käyttää jotain moskaa massaulosvetäjänä. Etummaisen kytkimen männän purkamiseen tarvii käyttää jotain puristinta, onnistuu kyllä apuvälineillä vaikka ruuvipenkissä. Mäntä on lievästi ikävä laitettava takasin uusilla huulitiivisteillä, yletöntä voimaa ei kannata käyttää, ettei tiiviste vaurioidu vaan sitkeyttä. Liuskamitasta saa taitettua sellasen ohjurin josta pääsee auttamaan huulta luiskahtamaan viisteestään ohi, mutta täytyy pitää huoli siitä, ettei se leikkaa tiivistettä. Kytkimien ja pumpun kasaus paikalleen on hyvä tehdä loota pystyssä, järjestys on kytkiemt ekaks, sitten etupanta ja vikaks pumppu. Täytyy pitää huoli, että kytkimete tosiaan menee paikalleen pohjaan asti, kantsii jo vaikka purkaessa mitata niiden rumpujen etäisyys toisistaan. Pumppua asennettaessa pitää varoa niitä metallisia tiivisterenkaita kaulalla, lootan ollessa pystyasennossa se vaurioitumisriski on pienin. Sit kun on kasassa, niin taas paineilmalla tsekkaa toiminnat ja onko noissa kriittisissä toiminnoissa jotain yltöntä vuotoa havaiittavissa. Puhtaus on lootan teossa paljon tärkeämpää kuin vaikkapa moottorin, joten kaikki on hyvä purkaa ja putsata, myös ja erityisesti venttiilikoneisto. Voimaa ja väkivaltaa ei kannata käyttää. Bensa on hyvä pesuaine lootan osille alkuun, ja perään sitten normaali pesuaineet. Suurin homma on melkeen tossa puhdistamisessa.
     
  13. sherif

    sherif Gearhead

    Joo ite oon leikannu aina mäntää asentaessa kaljatölkistä (sitä kun tulee siinä sivussa sillontällön maisteltua) slaissit ja pistäny ne sinne sylinteriin silleen höpötilleen ja sit tintannu männän paikalleen ja sit slaissit välistä veks. menee suht kivuttomasti.
     

Kerro tästä muillekin!