727 Vaihdot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kotr, 8.7.2012.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    Kitistään nyt sitte tästä isommasta loovasta,ku 904 on tohtorilla.

    Pikkulohkon peräsä oleva 727 vaihtaa kakkoselta kolmoselta vasta noin 60km/hvauhdista.

    kolmosella,ku hiljentelee,niin loova "pykältää"kakkosen vittumaisen aikasi siisään ja sitte kakkosella saa taas kiihytellä pitkään ennenkö kolmonen kytkeytyy..Kikdaunia hiplasin ja pelaa minusta niinkö pitääki mutta silti kakkosen ja kolmosen väli on aika pitkä??
     
  2. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    samalla tavalla toimii tuo B&M tekemä 727 loota. Pitäis vissiin vaihtaa manuaalikoneisto tai manuaali, jotta vaihteet vaihtuis sillon ku itse haluaa.

    Mutta varmasti jotain säätämällä tuon saisi vaihtamaan aikaisemmin. Kickdown ei tunnu tuohon vaikuttavan.
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Missäs nopeuksissa se vaihtaa ykköseltä kakkoselle??? Ko itellä omasta mielestä turhan myöhään n.40km/h kohdilla...

    AODE:n jälkeen tuntuu tosi myöhään vaihtelevan isompia pykäliä... AODE kun haki heti isompaa pykälää pesään.
     
  4. mxu

    mxu 3rd gear

    mulla on sama ongelma tci:n streetfighter lootassa, kikkarintanko säädettynä niin että on pohjassa kun kaasu pohjassa, kolmosta ei saa mitenkään päälle kuin vasta kun kakkosella on rundeja lähelle 3000rpm.. 1-2 vaihto on ihan sopiva, en nyt muista kierroksia. onko tuolle mitään tehtävissä?
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    ykkösen ja kakkosen väliki sais olla piirun verran lyhempi mutta ei se ihan,niin paha,ku tuo kakkoselta kolmoselle.Vaihtaa kyllä jämäkästi sitte ku vaihtaa...Filtteri ja öljyt on uutet.
     
  6. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Millä kaasun asennolla nää vaihdot on? Itellä vaihtaa pintakaasulla meinaan kolmosta siinä 40kmh paikkeilla.
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    ite en oo saanu vaihtamaan kolmosta ennen 60km/h vaikka miten kiihyttelis.Loota on sen olonen,niinkö kikdauni ois hirtetty pohjaan..?? kikkari kyllä liikkuu mukana mutta on löysän olonen?
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    Ainiin!!! öljyn vaihdon yhteydesä huomasin,että laatikosa on muovi romua.

    öljypohjassa oli vaaleita muovin palasia? nopeusmittarin rattaan palasia ne ei ollu.
     
  9. mxu

    mxu 3rd gear

    Tuo minun ongelma on ainakin ihan pintakaasulla ajellessa, ei vaihda 2-3 vaikka nostaa kaasun kokonaan pois kuin vasta 3000 hujakoilla. Ja kaasupohjassa kiihdyttäessä taas vaihtaa kolmosta liian aikaisin, jossain 4500 tienoilla, tosin pääasiassa tulee kyllä pakkovaihteilla ajeltua mutta tuohon pintakaasulla liian myöhäiseen vaihtoon se ei luonnollisesti auta.. Kikkarin tanko on säädetty niin että on pohjassa kun kaasukin on pohjassa. Hieman ärsyttävää kaupungissa ajellessa ja ei tuolla 3.91 perällä taas motaria paljon tee mieli lähteä. Tartteis varmaan tehdä jotain :rotfl: Saako 727:n vaihtohetkiä miten muutettua?
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    sama vika rahikaisella :D
     
  11. rusteri

    rusteri 3rd gear

    Mulla Isoviha teki samaa kans, että venytti vaihtoa jonnekki 60-70 välille ja himmatessa het 60 jälkeen nakkas kakkosen takasi pesää. Olin kans säätäny kikkarin niin että kaasu pohjas on kikkariki pohjas, että sen puoleen toimi kyllä.

    Mulla onkelma oli siinä että vivut ei palauttanu kunnolla takasi vaikka olin kyllä voirellu asiallisesti kaikki linkitykset. Ku mää lisäsin hentoosen jousen huolehtimaan vivun palautuksesta nii joha rupes lootaki pelaamaa kauniisti. Iha pintakaasulla lähtiessä paikaltansa vaihtaa kakkosen melki heti kunhan kunnolla liikkuu ja 3:sen siinä ~40 tienoilla.
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    pitääpä tarkistaa.Loovanhan pitäs vaihtaa 1-2-3 meleko joutuun jos kikdauni ei oo kytkettynä? Eiköstä? huomena kokeilemaan..
     
  13. pequli

    pequli Gearhead

    Siihen KickDown-vivustoon kuuluu ihan tehdasasennuksena palautusjousi, joka vetää vivustoa takaisinpäin, kun kaasupoljinta kevennetään. Ilman ko. jousta voidaan olla tilanteessa, että kikkari jää liki täyskaasuasentoa, ja vaihtohetket ovat päin Väyr.. eikun persettä.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    voisko se tuo kikkari vivun lepsuus ja ne muovinpalat öljyn seassa liityä toisiinsa? pitää kokeilla,kuhan kerkiää onko tuosta kikkarista mitää hyötyä.otan sen kokonaan pois käytöstä ja kokeilen.sillohan kolmosen pitäs ainaki mennä aikasi sisään? jos ei sittekään vaihot nopeudu,niin taitaa olla jotain hämminkiä laatikosa
     
  15. pequli

    pequli Gearhead

    Kikkarin irroittaminen on ihan pätevä tapa testata vaihtohetket, kolmosen pitäisi kolahtaa pesään jossain 30-50 km/h nopeudessa. Pitkäaikainen ajo ilman kikkaria ei ole suositeltavaa, laatikko toimii minimipaineilla.

    Vaaleaa muovia ei 727:sta pitäisi muistini mukaan löytyä muualta kuin tietynkokoisista nopeusmittarin rattaista tai pumpun yläreunan huohottimesta, niin ja sitten Neutral Starting Switch:n sisältä.
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    vika löytyi!! kickdown ei sittekään palautunu kunnolla.uudet jouset ja rasvaus,niin johan löytyy vaihteet.Nyt vähä liianki aikasi vaan sehä selviää kiristämällä kikkaria.
     
  17. mxu

    mxu 3rd gear

    Jeps, ilman kikkaria varovasti kokeillen tämäkin vaihteli vaihteet normaalisti, tässä on ameriikan joen jäljiltä lievästi sanottuna hieman epämääräinen tuo kikkarintanko systeemi, tanko heiluu sivuttain vähän miten sattuu, ottaa välillä kaasua nostaessa kanteen kiinni ja sen takia ei palauta kunnolla sekä tuo palautusjousi puuttui kokonaan. laitoin siihen jousen että palauttaa tuon tangon ja heti parani käytös, ei tosin vieläkään ole ihan semmoinen kun haluan koska ottaa tuo tanko välillä kanteen kiinni ja jää siihen jumiin ja sitten vaihtaa taas liian myöhään. Pitää vaihtaa koko systeemi vaijerilla toimivaksi niin pääsee tuosta epämääräisestä tankosysteemistä eroon tai vaihtaa lootaan manuaalikoneisto.

    Mutta kiitos kaikille avusta, nyt sai jotain tolkkua tuohon systeemiin!
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ite tykkään noista tanko kick downeista enemmän, kun niissä on vähemmän kitkaa kuin vaijereissa.

    Eikös yksiosaisen tanko kick downin osiin kuulu sellainen haarukka, joka estää tangon kaatumisen.
     
  19. merc

    merc Gearhead

    Itellä kanssa vaihto-ongelmia. Kolmosvaihde ei meinaa aina mennä päälle ennenkuin käyttää vapaan kautta.
     
  20. kotr

    kotr 3rd gear

    kyllä nuo tanko versiot pelaa hyvin,kuhan missään ei oo suurempia väljyyksiä ei mikään ota mihinkään liikoja kii.
     

Kerro tästä muillekin!