-73 Dodge Dart Custom 4d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 17.2.2024.

  1. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Jarrujen kimpussa painittu taas tovi, repsikan puolen satulasta karkesi ilmaruuvi:oops:, ja poraamiseksi meni, mutta jämän sain kuitenkin pois, ja samalla korjasin kieteet uudelle ruuville.
    [​IMG]

    Samalla Jarrut tuli ilmattua, mutta poljin tuntui silti löysältä:(

    Samalla kun jarrua painoi, niin neste kupli yli säiliön, eli onko pääsylkky sökö, vai mistä johtunee?
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Lämpö auttaa juuttuneisiin ilmaruuveihin.
    Takajarrujen palautusjouset ampuu ainetta takaisin pääsylinteriin saattaa porista aivan senkin takia.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  3. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Vaihteeksi taas jarrujen kimpussa, vaihdoin pääsylinterin kun oli hyllyssä valmiina.
    Pääsylkyn sekä jarrulinjojen ilmaus, auto alas nosturilta ja testaamaan,
    Jarrut parani hieman, parilla ensimmäisellä polkasulla pedaali tuntui jämäkältä ja jarrut jopa lukkiutui:) mutta sen jälkeen pedaalista tuli löysempi ja Jarrut meni huonommaksi:(.
    Täytyy varmaan toi buusteri testaa seuraavaksi...

    Pääsylinterin ilmaus penkissä
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  4. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Päivitellään hieman tätäkin projektia...

    Jarrutkin tuli kondikseen, poljin on ehkä hivenen pehmeä, mutta pysähtyy ja jopa lukkiutuukin tarvittaessa.

    Kuskinpuolen etulattian leikkelin pois, kun oli senverran paljon haperoa, ja leikkelin uuden pellin ja koitin taivutella sen lähes tulkoon samaan muotoon:(...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    No riittävän hyvä tuli, niin sai hitsuuteltua saumat 95% kiinni, kunnes kaasu loppui:confused:...
     
    Chevette, Dart stw, Isamu ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tuli mieleen sellainen pointti, noista jarru nesteistä, onko väliä laittaako DOT3 vai DOT4 nestettä?:rolleyes:
    No Nelosta sinne työnsin....

    Tälleen jälkeenpäin huomasin et pääsylinterin kannessa mainitaan DOT3
     
  6. Noin teoriassa niissä on hiukan eri kiehumispiste ja viskositetti:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid

    Onko sillä käytännön merkitystä. Tuskin..
     
  7. duster73

    duster73 Gearhead

    enemmänkin se on minimi vaatimus.nelosta voi hyvin käyttää,jos kolmosta vaaditaan.
     
    LPV ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  8. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Hienoa että Dart saa hoivaa,siistejä enää harvoin tulee vastaan.Miettisin kerran että kun oli Swinger oli harrasteena niin
    toistakymmentä -73 ylöspäin Darttia/Valianttia tuli purettua,omaan mitä tarvis ja loput kiertoon tarvitseville.Puolustuksekseni sanon että eivät ihan helmiä olleet mutta jokaisessa jotain hyvää kuitenkin.
     
    sleepercooler tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!