-77 square body chevy ja pulssimainen tärinä

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja oceanic7, 23.9.2020.

  1. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Paljonkos se yoke tulee ulospäin pohjasta kun laitat tukilaakerin paikoilleen? Sulla oli se irti.

    Pukit perän alle ja tutkimaan mikä vispaa.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Rumpu jos on kiero, niin näkyy jarrudynossa. Ja vatkaa tasasesti oli veto tai ei. Ai mistä tiedän :(
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Puoltoista senttiä.
     
  4. Akit

    Akit 1st gear

    Voisko turbiini pilotti pohjata kampuran päähän.
     
  5. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Mulla oli amerikan jose suurentanut perän yoken ristikonvälystä, teki hyvin samaa oiretta. Uusi yoke kiinni ja oireet loppui siihen.
     
  6. mindgame

    mindgame 1st gear

    https://www.overdrive.fi/forum/threads/trans-amin-taeristys.303319/

    Saman ongelman ja vastaavien oireiden kanssa taistelin muutama vuosi sitten -78 Trans Amissa. Oireet tosin alkoivat jo heti 60 km/h jälkeen.

    Turbiinin vaihto ja laatikkoremppa toi väliaikaisen avun/lievityksen. Veikkaus jäi siihen, että jotain moottorissa oli epätasapainossa. Nokka siitä oli jo ainakin sileenä ja läpikäyntiä ois kaivannut. Tekniikaksi vaihtui siinä vaiheessa LS1+4L60E ja oireista pääsi eroon.
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Kävin tänään tasapainottamassa takarenkaat ja sitten ajelin pukeilla yhdeksääkymppiä ja koitin etsiä jotain voblaavaa elementtiä mutta eipä löydy. Tasapainotuksesta ei ollut hyötyä ja luulenpa että syy taitaa mullakin olla ehkä moottorissa tai vaihteistossa, jotka on kyllä kummatkin ulkopuolisen taholta rempattu ja vahvistettu mutta ei tainnut loota kuitenkaan olla isolohkon kestävä koska lusu pohjassa vaihtokohtaan on ilmaantunut ihmeellinen räpätys.
     
  8. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Luin tota sun säiettä ja ilmiö on aivan samanlainen mulla.
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Laitetaanpa vielä loppuraporttia kun ongelmasta päästiin ihme kyllä eroon.
    Perä tarkistettiin ulkopuolisella korjaamolla ja se oli aivan tikissä, ei välyksiä missään. Renkaista taas löytyi vajaa sentin korkeusheitto vaikka ne oli juuri painotettu ja tarkistettu.
    Ajaessani pukeilla huomasin auton alla että kone vähän pätki siellä maantienopeuksissa ja sytkää säädettiin vielä kertaalleen pitkään ja hartaasti ja saatiin pätkiminen pois, ja tää siisti varsinaisen tärinän pääosin pois. 10 asteen perusennakko oli liikaa kun MSDn jakaja lykkää noin 24 keskipakoa+alipaine-ennakon päälle. 4 asteen perusennakolla ja rajoitetulla alipaine-ennakolla alkoi käynti siistiytymään. Uudet renkaat laitoin vielä ja nyt auto kulkee nätisti, smooth ride...
     
    Koris127, Weijari ja Fuselage tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!