-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    En ollut varma onko puhallin toiminut kaikilla nopeuksilla, ainakin se on ollut hiljainen, oon kuullut sen vaan sillon kun se on ollut täysillä. :rolleyes:

    Eikä kuulemma ihme, katkasija antaa ihme lukemia eli tuskin on muita nopeuksia ollut toiminnassa sillon kun auto on ollut viimeksi käytössä ollut. Vastukset on ehjiä.

    Vissiin tämmöstä sitten metsästeleen, rokkimopiilin katkasija on erilainen.

    [​IMG]
     
    Gary Grand, sleepercooler ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sähkäri varotteli että ei tilanne ole niin paha miltä näyttää, eli on purettu lisää kabiinin puolelta. :eek:

    Tyhjennettiin sisältä romut pois että mahtuu jöheltään, surraan naruja yhteen.

    [​IMG]

    Konehuoneen puoli on liki valmis, käytännössä kaikki piuhat uutta tulipellistä eteenpäin. Ei ihan alkuperäiseen malliin, sulakkeita lisää, releitä ym.

    Valojakin on testattu, toimii. Nyt parkit toimii niinkun tehtaalta lähtiessään.

    Ei oo noin kirkkaat livenä.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.10.2020
    Gary Grand, rekkamies, Stang_81 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Valot kytketään siten että kun valokytkimestä nykäsee ekan naksun niin syttyy parkit ja ylemmät lähivalot. Toka nykäsy ja syttyy alemmat lähivalot. Pitkien kytkin on jaloissa.
     
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Mulla ekasta parkit ja tokasta ylä lyhyet. Polkimella sitte alempiin pitkät.. ei kait tuolla tosin väliä ole. Jossain kohin jos muuttaisi molempiin pitkät ja lyhyet.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Alunperin tässä on ollut alhaalla lisäpitkät, nykyjään siis H4:t.

    Näyttäs siltä että saadaan myös perrausvalot pelittään, ei oo toiminut ainakaan -95 jälkeen.

    [​IMG]
     
    FuryIII '71 ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Nyt kuulemma tehtään sähköt taakse asti kun on alkuun päästy. :rolleyes:

    Narut menee kuskin jakkaran alta. Parit kuvat sieltä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Penkkien takaa, maton riekale roskiin, pitää keksiä joku tilalle.

    [​IMG]

    Luulen että vararengas jää kyydistä pois. Tai hommaan oikean kokoisen, se on 14", alla 15" gummit.
     
    stratusdriver tykkää tästä.
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jos jollain on looran pohjalla taakse sivumarkkerit, ehjät, niin voi koittaa myrkyttää mulle.

    Toisesta on linssi säröillä ja toinen on saanut vähän lämpöä.

    Näistäkin kyllä tehtään jos ei parempia löydy.
    [​IMG]
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Paraatipuoli:

    [​IMG]
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Alipainepurkki on kolissut irrallaan jarrutehostimen alapuolella. Tällään sen tollasella ilmastointiputken pannalla sisäloksuun kiinni.

    [​IMG]
     
    stratusdriver, Make500 ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Paskartelua.
    Liimasin linssit kiinni pesun jälkeen epoksilla. Töpötin liimaa sisäpuolelle säröjen päälle, tuli paikotellen säröistä läpi.
    Sopii hyvin vähän patinoituneeseen kuosiin, ei tarvi uutta olla.

    [​IMG]
     
    litres, LPV ja Make500 tykkäävät tästä.
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Millä korjasit kiiltävän osan halkeaman? Laitatko kuvaa toiselta puoleltakin.
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    En korjannut mitenkään, pesin vaan ultrapesurissa.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ...mutta itse asiassa säröjä voisi koittaa valaa umpeen kunhan tuo on kuivunut ensin. Tuskin siitä huonompaa tulee.:p
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Oskari

    Oskari 1st gear

    Onkohan jossain lakipykälässä vaatimus, että auton valoissa pitäisi olla sellainen "mode", että vain parkit palavat ?
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sähkäri takavalojen kimpussa.

    [​IMG]

    Vetokoukun pistorasiakin alkaa oleen kohillaan, 13 napanen. En oo muuten ikuna tarvinnu, autoja oon kyllä hinannut moneen kertaan mutta kärryä en, tällä kulkuneuvolla.

    [​IMG]
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Repsikan oven saranat vielä fiksaamatta , kävin kokeilemassa pureeko rautasaha saranatappiin ja patarautaa se tuntuu olevan.

    Sähkäri sen sijaan on edennyt, takavalojen sähköt uusittu, jotain viimeistelyä vailla. Bensatankin anturille on vedetty uudet piuhat mutta ne jää rullalle lokarin sisään odottaan kun tankki vaihdetaan antureineen....joskus. Ei ole ihan piikkipaikalla se rojekti.

    Sulakerasia sai pulverivärin, ei loista niin silmiin vs alumiinipintanen. Pikkuhommia vielä konehuoneessakin.

    [​IMG]
     
    Ford67 ja jamba tykkäävät tästä.
  17. Ford67

    Ford67 3rd gear

    Hieno projekti, hyvä että näyttää etenevän! Rancheroita ei Suomen teillä ole ollenkaan liikaa, oma -67 pari vuotta odotellut jo valmistumistaan taas ajoon:(.

    Sähköpuolen kunnostusjälki näyttää hemmetin hyvältä, erityisesti kun ne alunperin uutenakin oli mitä oli. Pääkytkin käden ulottiville kannattaa laittaa jos ei jo suunnitelmissa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Konehuoneessa oli 1 sulake ja sekin ajovaloille. Se kun räpsähti niin tuli pimeys. Nyt on lähivaloille ja pitkille omansa, ylä ja alariville erikseen.

    Fusible linkit jäi pois, maxisulakkeet tuli tilalle.

    E: siis midit tuli tilalle, ei maksit.
     
    Muokattu: 11.1.2021
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jos päävirtakatkasijaa suunnittelee niin mihin väliin se pitäis laittaa, + vai - puolelle?
    Ollut ajatuksena että jos laittaa niin akun viakkoon - puolelle...
     
  20. On sitä täälläkin käyty vääntöä tuosta. Toiminnan kannalta sillä ei ole merkitystä. Maajohdossa se on yleisempi.

    Mun ex-duunin vaha autosähkömies suosi +johtoa, jostain syystä, jota en tarkkaan muista.
     

Kerro tästä muillekin!