-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Siinä on nyt fusible linkit korvaavat midisulakkeet koteloituna. Tulipas teknisen näkönen paketti. :)

    [​IMG]
     
    teippi-mikko, jamba ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kojetaulun toimimaton kello vaihtuu todnäk Autometerin viisarinäytölliseen mustapohjaiseen volttimittariin.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pelkääjän puolen oven saranoihin uudet pultit oven puolelle, myös ylös. Runsaasti AntiSeizee kierteille niin saa seuraavakin aukoa niitä. Uusi lukon vastapultti.

    Ei tarvi paiskoa olan takaa enää, vaikka säätää ehkä pitää vielä. Oven alareunaa ehkä snadisti ulospäin.

    https://aijaa.com/gLS4PQ

    Oven tiiviste on vielä vaihtamatta. Ja on siinä pikkusen muutakin jäljellä. :rolleyes:
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Vaihdoin lämpöanturin. Vanha toimi mutta siinä oli tuo ruuvinpätkä löysällä.

    Tuohon kuuluu kumihattu jonka sisällä on kontaktipinta. Pysyy naru paikallaan paremmin kun sen laittaa rengasliittimellä. Sama tehtiin ö.p mittarin anturille.

    [​IMG]

    Sähkärillä operaatio jossa poistetaan turhia piuhoja kojelaudan alta, ovista...
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    3D ulostettu nuppi jakkaran katkasijaan. Ensimmäisen sain poikki asennusvaiheessa :mad: kun painoin sokan pihdeillä läpi, reikä oli vähän ahtaan oloinen.

    Mittari piippaa kun nuppia kääntelee, eli kontaktit tapaa toisensa.

    Kiitos sbc350!

    [​IMG]
     
    Visa ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Olin sähkärin "apuna", laitettiin sulakerasian kiinnityshässäkkä jalkatilaan, tulipeltiin.

    Loppusuoralla! :p

    [​IMG]
     
    Ford67 tykkää tästä.
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pakkivalokatkasija kävi ultrapesussa, oli jonkinverran kuivunutta rasvaakakkia sisällä. Tämä siis toimii, ei vaan ollut laitettu rattipylvään alapäästä tappia luistin koloon.

    Aliapinepuolikin näyttäs toimivan, eli toiseen letkunippaan tulee alipaine ja toisesta nipasta letku käppärin vapautusvivulle, alipainemoottorille vai mikä se on nimeltään. Sellanen olis haussa, jos ei löydy niin koitan soveltaa siihen vastaavan.

    Katkasija pitää alipaineen vain P:llä ja N:llä, ei jää vahinkossa käppäri päälle. Muissa asennoissa alipaine vapauttaa.

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tätä samaa alipainesysteemiä ällistelin Lincolnin kanssa, en millään tajunnut että mistä se pysäköintijarru löysätään. Aika nerokas systeemi!
     
    Gary Grand ja Vuppe tykkäävät tästä.
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    On se! :)

    On siinä vipu mistä sen voi vapauttaa manuaalisestikin, inssi on lähes poikkeuksetta nykinyt konepellin auki vipua etsiessään.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kabiiniin menevä alipaineletku irti ja pumpulla alipainetta.

    [​IMG]

    Sähkäri oli siivonnut letkut, oli värikoodattu. Kaikki toimii kaavion mukaan, se oli pikku ylläri.

    [​IMG]

    Alipainemoottoreita on kabiinissa 4, 1 puuttuu, se käppärin vapautin. Konehuoneessa lämppärin raana toimii myös alipaineella.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Minkä kokoiset sulakkeet laitoit 14GA fusible linkkien tilalle ?
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sorry, vastaus tulee myöhässä,osittain syystä että piti kysyä sähkäriltä.

    Laturi on 65 A, tarkoitus on alottaa 80 A midisulakkeilla, mutta jos laturista paukkuu enemmän kun 10 diodisiltaa testeissä, eikä järkevänkokoinen sulake kestä, niin poissuljettu vaihtoehto ei ole, että ne 14 ga fusible linkit pannaan takasin tohon midisulakekeskukseen.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pikkuhiljaa....

    [​IMG]
     
    timopajala, isalmela, jamba ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kakkosversio pääkeskuksesta on paikallaan ja nyt sopii kansikin kiinni, vaikka vielä kuvasta puuttuu.

    [​IMG]
     
    Isamu ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Virtalukko piti joskus murtaa kun haitta putos avainpesään, olikin melkonen homma saada se lukko pois.

    Otin silloin vanhasta rattipylväästä lukon ja jos en ihan väärin muista niin siitä alkaen avain ei kääntynyt enää vastapäivään ACCY asentoon. Sitä on nyt pähkäilty.

    Lukkopesän pohjalla on lukkorengas, sen alla laakeri, jonka alla pronssinen ratas. Ratas liikuttaa "hammastankoa" , se "actuaattoria", ja sen nokassa on koukkupäinen puikko joka siirtelee katkaisijassa olevaa luistia. Luisti oli irrotettaessa Lock asennossa, samoin lukko.

    Kun katkasijan irrottaa, avain ei käänny vastapäivään edelleenkään.

    Joko pronssiratas on sökö tai sen ajotus hammastankoon on muuttunut lukkoa murrettaessa, ikäänkuin hammastangosta loppuis hampaat kesken eli se olisi liian takana. (Kulkusuunnassa). Pitää ottaa auki ja kurkata.

    Tässä linkissä näkyy rakenne, näyttää ihan samalta:

    https://www.fullsizebronco.com/threads/ignition-actuator-replacement-on-an-85-w-tilt.70454/
     
    jamba ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ostin knipexin pihdit lukkopesän pohjalla olevalle 'snap ring' lle joka pitää laakerin (prikan) ja ronssirattaan poterossaan.

    No eihän ne nokat tietenkään sopineet lukkorenkaan reikiin, sain sen kuitenkin irti piikillä.

    Ratas pois, 'hammastankoa' arviolta hampaan, kahden verran sisäänpäin ja ratas paikalleen samassa asennossa. Nyt kääntyy lukko myös Accy asentoon. Pitää hommata vähän snadimmat pihdit että saan snap ringin paikalleen, sekin lienee jotain patarautaa, meni niin helposti mutkalle.
     
    Isamu ja isalmela tykkäävät tästä.
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sähkäri ollut ahkerana. Ovien klasit releistetty, uutet kaijuttimet laitettu että pääsee luukuttaan 8-raitamankalla Kinksiä. :)

    Pahvien alle muovit ja uudet kiinnikkeet. Ovien sisäpuolet imuroitu ja ruiskittu kotelosuojaa.

    [​IMG]

    Pahvit paikalleen.

    [​IMG]
     
    FuryIII '71, isalmela, aric-z ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mittaristo paikoillaan.

    Toimimaton kello jäi pois, sen tilalla volttimittari.

    Kinksiä koekuunneltu.:)

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tänään jysäytettiin kone tulille, edellisestä kerrasta on yli 2 vuotta. Pikku huikat pienkonebensaa kaasariin ja ekalla kertaa paloi vaan se mitä kaasarissa oli, toisella startilla lähti imeen tankista. Kyl se vaan nätisti sätsättää.
    Sulakkeita on asennettuna pari kourallista enemmän kun on alunperin, ja jos olen ymmärtänyt oikein niin sulakekokoja on vähän pudotettu. Sulakkeet kesti kun ajoin luolassa muutamia kertoja ympyrää. Isompia sulakkeita oli kyllä varalla.

    Ohjaustehostin piti vähän mekkalaa ja siitä onkin näemmä liemet kadonneet, kokeilen tehostinöljyä vielä atf:n sijaan jos se pysyisi kierrossa. Uusi pumppuhan ei maksa paskaakaan jos siihen päädyn.

    Lisäksi ylävesiletku vuoti snadisti, muuta vikoja ei näkynyt.

    Startin jälkeen volttimittari näytti noin 14.3V, lämmetessään putos siitä, valot päällä kun ajoi käytännössä tyhjäkäynnillä niin 12.2V näytti mittari. Ilman valoja tyhjäkäynnillä vajaa 13V, kierroksilla nousee.
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Vissiin Fordin 1G laturi sulla?
    Niissä tyhjäkäynnin latausteho on aika surkea, mutta kyllä pitäis paljo enemmän olla ku 12.2V.
    1G:n ulkosesta jännitteensäätimestä voi ottaa plugin irti ja yhdistää hyppylangalla A ja F pinnit. Sillä lähtee kaikki teho irti laturista (noin 15V), jos sillä kikalla nousee lukemat niin jännitteensäädin on sökö tai johdotukset huonot.

    Toki kannattaa varmistaa ensin että akku on tiptop kunnossa.
     
    Vuppe tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!