1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

-79 Voortti

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Maanpinnalla ollaan. Sai sillä tyhjäkäyntiseoksia lähemmäksi totuutta, vien auton keväällä säädettäväksi.

    Tää on hauska ilmiö foorumeilla, ne jotka tietää, ei vastaa kysymyksiin mutta teeppä jotain ominpäin.....sit tulee ohjetta.
     
    palontie, LPV, ImpJay ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. NorthElite

    NorthElite 3rd gear

    Tarkoitatko pelkkiä ikkunatiivisteitä vai kaikkia oven ympärillä olevia tiivisteitä? Omaan projektiin laittelin koko oven ympärystän + ikkunan listojen tiivisteet. Kipeäähän se käy.

    Omaan tilasin ikkunan tiivisteet jo aikaa sitten, mutta mielikuva on että silloin oli satasen luokkaa. Laatikossa oli hieno lappu, jossa luki että tiivisteet ovat markkinoiden parhaat. ...Eivät olleet kovin laadukkaat mielestäni. Ikkunan tiivistepinta on kovin karkea ja rypyläinen. Kiinnitysreiät olivat kohdallaan, mutta joutui kairamaan isommiksi, että sai asennettua.

    https://www.ebay.com/itm/Window-Swe...ash=item2cd6be6a23:g:NMEAAOSwXOBbhrxD&vxp=mtr
     
  3. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Pelkät ikkunantiivisteet haussa, alkuun ainakin. ne on suht leveetä gummia ja tietääkseni muotoon paistettu, eli avatun U:n mallinen. Olen ainakin sellaisesta kuvia nähnyt.

    Tämä on vähän eri nimellä:

    https://www.ebay.com/itm/1977-1979-Ford-Ranchero-new-rubber-roof-rail-weatherstrip-seals-pair/322104369531?fits=Year:1979|Model:Ranchero|Make:Ford&hash=item4afeeaa17b:g:2I4AAOSw1KxXMkWu&vxp=mtr

    "The roof rail seals start at the front edge of the door glass and follow the roof line to the back, the door glass seals to them when you roll the window up. This seal may require weatherstrip adhesive (not included), we do have 3M weatherstrip adhesive available in our eBay store."

    Tulee tuollekin hintaa kun laittaa verot päälle.

    260€ on hinta joka annettiin korjaamolta missä voorttia joutuu varmaan välillä käyttään. Otan varmaan sen kautta. Jenkkitilaus sekin, kysyn detskuja kun käyn siellä.


    Edit, katsoin linkkiäsi tarkemmin niin taidettiin puhua vähän eri tiivisteistä. ;) Nämä tulee siis ikkunan ja kopan väliin.
     
  4. NorthElite

    NorthElite 3rd gear

    Jeps, Roof Rail Seals. ..mutta hyvää asiassa on , että näitä ylipäätään on saatavilla :)
     
    Vuppe tykkää tästä.
  5. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Lukkosarjaa on koitettu eilen hUps:n toimesta toimittaa, kohta käsissä.

    Repsikan puolen em tiiviste on sökö myös siitä syystä kun oon mennyt autoon rautalankakoukulla, se on repinyt tiivisteen vuosien saatossa.

    Lasi ei osu tiivisteeseen yläreunasta koko matkalta, sieltä uittaa vettä. Käytin autoa joskus lasiliikkeessä kun luulin että se on tuulilasi mikä vuotaa. Listat irti ja setä kaivo kuivuneet massat pois ja laitto uudet. Eipä auttanut.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    En minä tiedä niin paljoo et osaisin alkaa neuvomaan. Jokainen tapaus pitää harjotella erikseen aina. Mutta sen tiiän, ettei ne mittarit pelkästään riitä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    No, tolla vaatimustasolla ne mittarit on varsin turhat. Tyhjäkäynnin seosruuveilla et saa bensaa "valumaan putkista". Jos se niin paljon saa ainetta, niin avatahan se kaasari pitää ja putsata/tarkistaa koho ja neulavena.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  8. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Vittu joo. Neulavena. Se vaihdettiin myös. Se on vissiin yhteydessä siihen bensanpinnan säätöön. Pitää tutkia kuinka se säädetään.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Eiköhän tuosta selvän saa.

     
  10. ImpJay

    ImpJay 1st gear

    Kannattaa muistaa neulavenan vaikutus seossuhteeseen.
    Paksumpi= vähemmän gasoa
    ohuempi= käänteinen vaikutus (luonnollisesti)
     
  11. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Ei turvavyöpuoti vastannut toiseenkaam kyselyyn postikuluista.

    Mutta löytyyhän se niitten sivuilta kun pöyhii.

    Voortin täys vyösetti 269.99$ ja kuluja 91.40$
     
    Fuselage tykkää tästä.
  12. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Kohon neulavena nyt vähemmän seoksiin sillai paksuuden mukaan...
     
    ImpJay tykkää tästä.
  13. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Kaasari on ollut tuossa niin kauan kun auto on mulla ollut. On toiminut hyvin eikä leimallakaan ikinä sanomista sen suhteen.

    Auton vuosien säilöntä harvoilla käytöillä normigasolla teki sen että aina oli hankalammin käynnistettävä. Vaihdoin bensapumpunkin mut vikahan oli.kaasarissa. ainakin power valve ja neulaventtiili vaihdettiin, lista oli kyllä pitempi. Oletan että jos suuttimia tms on vaihdettu niin ne on samaa kokoa kun vanhat.

    Kuivunutta gasoa oli joka paikassa ja kaasari haisikin vanhalle gasolle kun sen irtotin.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Mulle tuli varmaan virhearvio sun osaamisesta ton alipainemittarijutun takia. Joten ihan pakko kysyä, kun kristallipallo on mustana... Oliko se kaasari kohillaan ja toimiva ennen seisomista?
    Jos oli, niin ei siinä ole mitään säädettävää. Ei ne säädöt karkaa seisoessa. Korjattavaa ja putsattavaa kyllä saattaa tulla, mutta säätöihin EI kosketa. Siis EI. Osat pykii ja paikat menee tukkoon, mutta säädöt pysyy.
     
  15. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Oli säädöt kohillaan kun ajoin auton säilöön. Ja tosiaan kaasarin vein yhelle pajalle laitettavaksi vuosien seisonnan jälkeen. Ehän mie ite olis sille osannu mitään tehä. Osia vaihdettiin ja mä tälläsin sen kiinni.

    Ehjäämön setä sano että jos ei käymään lähe niin vika ei o kaasarissa. Ja lähtihän se. Sano vielä että tuo säädettäväksi kun otat ajoon.

    Koitin sitä ennen kaasariremppaa sähkösellä pumpullakin käymään mutta ei sille kelvannut sekään. Mitään ei päässyt läpi. Hörähti käymään huikkabensalla mutta sammui kun se oli palanut.

    Ja nyt eletään sen kaasarirempan jälkeistä aikaa, vähän rikkaalla tuntuu puksuttavan. Seossäädön jälkeen ei käy enää tyhjäkäyntiä heti startin jälkeen, parempaan suuntaan, oletan.
     
  16. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Nyt on jonkinlaiset uudet ympyrät takana. Toisessa vanteessa oli vähän ruostetta sisäpinnalla, saa nähä pitääkö laittaa sisägummi.

    Käytin lämpöseks ja kiersin luolassa kierroksen. Kylmänä pukkaa vieläkin snadisti kitkerää käryä. Katsoin bensanpintaa KONEEN KÄYDESSÄ ja totesin että ei se liian korkealla ole kun ei tule mitään ulos kun tsekkausruuvin avaa. :oops: Joo, enskerralla sama uusiks.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Tehostajassa oli pinta vähän alhaalla, imasin ruiskulla pois mitä sain ja laitoin tuoretta F-typee tilalle, ei ulise enää.
    Tänks enivei.
     
    isalmela ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    PCV on tossa sillee että kuskinpuolen venakopassa on kumitulppa, siinä venttiili josta lähtee letku kaasarin taakse, alareunaan. Toisessa kopassa on kumitulppa ja siinä sellanen tötterönmallinen teräsputsari.
    Eikös sen voi tehdä niin että heittää sillä tötteröllä kuikkaa, laittaa sen paikalle kumitulpan, letkuliittimen ja ilmanputsariin myös letkuliitin. Letku väliin. ?
    Jotenkin huono idea mielestäni tuo että konehuoneesta vedetään ilmaa koneen läpi. Käytännössä ilman suodatinta.
     
    Muokattu: 11.10.2018 klo 16:15
  19. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Noin se tossakin on varmaan alunperin ollutkin. Putsarikotelossa on alunperin oma pieni pcv suodatin sen varsinaisen moottorin ilmansuodattimen ulkopuolella, ja letku siitä venttiilikoppaan. Eli kaasuttimen imu ei vastavaikuta pcv systeemin imuun.
    Toisessa kopassa sit pcv venttiili ja imuletku menee jaa mihin se nyt meneekään.

    Voortin oma suodatinkoppa on minusta varsin tyylikäs, sehän on alumiinia ja siitä sais kiillottamalla hienon.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  20. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Joo, askartelua siis tiedossa.

    Allkuperäistä putsarikoteloa ei ole tuossa ollut mulla ollessa enkä taida sellaista hommata. Venakopatkin on valua, Holley logolla.

    Tänks!
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!