-79 Voortti

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Mikä sen alipainekäikäleen nimi on mikä vapauttaa seisontajarrun automaattisesti kun auton käynnistää? on kuskin jaloissa vasemmalla puolella. Sökö jäi joskus varasosaputkaan malliksi.
     
  2. NorthElite

    NorthElite 3rd gear

    Onkos rantserossa semmonen?
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Niinjoo tossahan oli jännä retro tarvike.
     
  4. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Joo, siitä meni kalvo puhki joten otin sen pois. On siinä pikku kahvakin mistä käsijarrun voi vapauttaa, inssi aukasee aina konepellin ensin, vivut on lähekkäin.
     
    Rotten ja NorthElite tykkäävät tästä.
  5. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    .....se alipainehässäkkä on suoraan yhteydessä käsijarrun vapautusmekanismiin, kun auton starttaa, alipaine nykäsee....
     
    NorthElite tykkää tästä.
  6. grantorino

    grantorino 3rd gear

    Vasta sitten alipaine vapauttaa seisontajarrun kun laittaa vaihteen päälle, näin ainakin -76 Rancherossa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  7. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Joo noin se varmaan kuuluisikin olla, ilmeisesti rattipylvään alapäässä olevat alipainelähdöt liittyy tähän...... rattipylväs on vaihdettu mulla ollessa mutta siinä olevat letkulähdöt ei ole käytössä.

    Vanhassakaan niitä ei ollut. Mutta käppäri lähti pois päältä kun tarttas, ja sehän ei vissiin kuulu olla niin.

    Tänks, tää oli hyvä tieto, pitää tutkia asiaa.
     
  8. grantorino

    grantorino 3rd gear

    Jep, katsastuksessa piti opastaa katsastajaakin tajuamaan jarrun toimintaperiaate, ja -76 Rancherossa ei ole ollenkaan käsivapautus kahvaa. Jarru lähti pois päältä vain käyttämällä vaihde D asennossa.
     
    Vuppe ja NorthElite tykkäävät tästä.
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mullakin on Lincolnissa semmoinen, mutta en kyllä tiedä virallista nimeä osalle
     
  10. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Bensanpinta on aika hyvin kohilla. Pikkusen heiluttaa autoo niin gasoo tulee ulos.

    Repsikan puolen oven lukon vaihdoin... Rautalanka koukku jota lukon kieli liikuttaa, ei tule niin ulos kun aikasemmassa juutuupalinkissä. Karkaa helposti piiloon. Ovipahvia sen verran raolleen että sai kädellä pidettyä koukkua näkyvissä.
    Virtalukon vaihdoin myös, kuskin oveen en ehtinyt laittaa.

    Niin ja syylari vuotaa snadisti alakulmasta, otan sen lähiaikoina irti ja vien korjattavaksi, sikälimikäli Tampereella joku niitä vielä korjaa....

    Muoks. Viinkankadulla on näköjään korjaamo missä se on joskus 17-18 vuotta sitten ollut laitettavana...
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jos vuotaa ihan alakulmasta niin helppohan semmonen on itekkin korjata :)
     
    Vuppe tykkää tästä.
  12. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Ei sitä montaa kertaa viitti irrotella. :)
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Teet kerralla kunnolla ni ei tarvii ;)
     
    Vuppe tykkää tästä.
  14. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    En ala opetteleen, se pitää kuitenkin irrottaa niin vien sen samalla jäähdytinkorjaamoon.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Jos hyvä semmonen löytyy niin onhan se kiva, jäähy puhdistetaan tankissa, korjataan, testataan ja maalataan, on kuin uutta laittais paikalleen.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Joo näin mäkin sen aattelin.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Tilasin pcv systeemiä varten pari letkunippaa, 90 asteen kulma, 1/8 npt kierteellä kun muistin että mulla sellanenkin kierretappi on.

    Minkäs kokoinen poranterä sille koolle? En ihan selkeetä tietoa löytänyt.
     
  18. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Ei vissiin mee 8.5mm kairalla pahasti pieleen.

    [​IMG]
     
  19. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Eikös vihreä jäähyneste ole ok tuollaiseen valurautakuutioon?
     
  20. Kalu

    Kalu Gearhead

    On, varsinkin jos ja kun sitä on siellä ennestääkin.
     
    Powerstroke ja Vuppe tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!