8 1/4 tai 8 3/4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja F-body, 20.11.2007.

  1. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Käpy-kaartilaiset :rotfl: :rotfl:
     
  2. styke

    styke 3rd gear

    Niin mitä sulle tehtiin;laitettiin lukko,välitys ja shimmilevyt?
    Itelle pitäs ne tehä,jarruosat jo tilasin uudet.Ja on puhallettu ja maalattu!
    Kerro tarkempia faktoja rempasta...Kiitos..
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Styken perä oli jo halpa, melkeen teki jättää itselle :rotfl:
     
  4. styke

    styke 3rd gear

    Matti ei huudella vieraisiin pöytiin ja pysy sää vaa niissä täys leveissä...
    :lol: :lol:
     
  5. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ei mulle tehty mitään... :lol:
    Noi on pelkkiä osien hintoja poisulkien vetarit ja niitten uloimmat lakrut, työhintoja ei voi oikeen laskea ku 8kolmivarttiseen tehtiin ite ja 8varttiseen tarvittiin ulkopuolisen apua....

    Ja laitettiin me uudet jarruputket ja, - kilvet ja maalattiin...
     
  6. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Tuntuu tosiaan Suomen maalta vähissä olevan kasivarttiset. Keltään ei löydy vaikka kuinka ettis ja olis ostamassa :-?
     
  7. F-body

    F-body Gearhead

    Tiedän tunteen! A-koppaan ovat kivenalla. Leveämpiä kyllä löytyy, mutta kavennuskaan ei tule halvaksi. Itselle löysin "sopivasti" 8 1/4-lukkoperän. Toisen pyörälaakerin jouduin vaihtaan. Ne jousien alle tulevat kiinnityslevyt ovat kanssa hankalia löytää.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ihan oikeesti; jos tarvii ruveta vaihtamaan välityksiä, laittamaan lukkoa jne., niin melkeen suosittelisin 8 3/4":n hankkimista samantien. Siihen on osat halvempia, ja siihen on työ helpompaa ja halvempaa sekä osatarjonta paljon laajempi. Se on irrallisella klumpilla oleva banjoperä, vetoakselin laakereilla on omat sisäskoolinsa, kun 8 1/4:n rullat makaa suoraan akselia vasten, ja vetarit on kiinni kaselissa pyörän puoleisessa päässä, jolloin akselin mahdollisesti katketessa pyörä pysyy vielä autossa kiinni. 8 3/4" on helppo kaventaa sopivan levyiseksi, uudet akselit ei oo kohtuuttoman hintaisia ja Suomessakin niitä Karpiola tekee. Mun mielestä toi 8 1/4" akselin metsästys on väärässä paikassa säästämistä, joka loppupelissä usein tulee kalliimmaks kun hommata 8 3/4" ja kaventaa se sopivaksi.
     
  9. F-body

    F-body Gearhead

    Olis kyllä 8 3/4 kelvannut, jos olis löytynyt järkevällä hinnalla. Ei tuntunut olevan alle tonnin tarjolla. Vetoakselit on aika ikävät 8 1/4:ssa laittaa paikalleen ainakin korjauslaakerien kanssa. Voihan sen päivittää vielä myöhemmin 8 3/4-perään. Ei varmaan olis tuo A-kopan kunnostettu 81/4-lukkoperä kauaa myynnissä ennenkuin ostaja löytyis.
     

Kerro tästä muillekin!