8 hengen henkilöauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 31.8.2009.

  1. Onko tosi ettei esim Farmari Capriseen voi enää laittaa takakonttiin kahden istuttavaa penkkiä? Kyseessä on tällä hetkellä 6 hengen henkilöauto.
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Miksi ei saisi? Kantavuudestahan tuossa vaan voi tulla kyse, mutta kyllä se Capricesssa piisaa. Tavaraa vaan ei taida enää saada mukaan paljoa laillisen kantavuuden puitteissa.

    Lisättiin vastaavaan muun merkkiseen GM farkkuun se lisäpenkki vuonna 2007. Meni ihan muutoskatsastuksena ilman kuviointia. Tosin auto oli tyypityksen mukaan alunperin 6-8 hlö auto. Suurin ongelma oli vain löytää se orgisjakkara sinne konttiin..
     
  3. Hezuz

    Hezuz 3rd gear

    Kyllä saa vieläkin, siis kun ne lasketaan varsinaisiksi istumapaikoiksi kuten alunperin on ollut. eli yhteensä 8 istumapaikkaa.
    Mutta heniklöauton tavaratilaan ei ole saanut 2007 jälkeen hyväksyä tilapäisistuimia. Paitsi koululaiskuletusta varten oli joku poikkeus homma.
     
  4. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Aina ei ihan heleppoo. Oli vuosi 2006, kun ostin -74 Chevrolet Chevelle Malibu Classicin joka alunperin 8hlön malli. Tuotu Vaasaan v.-88 ja ei ollut katsastusmies hyväksynyt viimeistä penkkiriviä käyttöön, kun ei ollut niskatukia. No minä sitten auton ostin ja ajattelin mielessäni, että ompas ollu v....mainen katsuri. Ajelin Hml:an konttorille ja sanoin, että haluaisin muutoskatsastaa tuollaisen Letukan 8hlön autoksi, niin katsastusmies totes, että täytyy olla niskatuet :eek: .No minä siihen, että miks ihmeessä, kun mun Capricessa on just saman kokoinen penkki ja monessa muussa autossa ollut kautta aikojen, eikä niissä mitään niskatukia ole eikä ole ollut. Katsuri selitti, että täytyy siinä jotain olla pääntakana. Keskipenkki korkeempi tai jotain. Sanoin, että ei ole. Eikä ole ollut muissakaan autoissa. Rekisteriotteessa merkintä tilapäisistuimesta ja sen jälkeen jtn pykäliä ja maininta, että ei sovellu koulukyytikuljetuksiin. Ja penkit tismalleen saman kokoiset. Katsastusmies muuttui punaiseksi ja huusi: JOKA TAPAUKSESSA NISKATUET PITÄÄ OLLA! Sitten käänsi minulle selkänsä. Ajelin Riihimäen Viertotien katsastuskonttorille ja kysyin samaa asiaa. Vastaus: Joo ei siinä mitään. Se on jotain kolmekymppiä se uus ote. Hetken päästä ajeli 6hlön Letukan sijasta 8hlön Letukalla :D
     
  5. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Niin siis kyllä tuossa -90 Capricessa se on ollut aina tilapäisistuin. Jostain lakimuutoksista minäkin kuullut, mutta en niistä tiedä.
     
  6. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    eli tässä vuoden '98 asetus tuosta penkki jutusta:
    http://www.ake.fi/pdf/Istuimien%20hyväksyminen%20autoon,%20jota%20koskee%20EY-tyyppihyväksyntävaatimus.pdf

    ja tässä faktaa noiden viime vuoden loppuun mennessä rekattujen osalta:
    http://www.hallitus.fi/ajankohtaista/ti ... oid=176342
    (sama ruåttiksi: http://www.hallitus.fi/ajankohtaista/ti ... oid=176347 ...hehheh)

    Tuolla ruumisauto.fi oli jtn löpinää ja linkkiä aiheesta. Kopsasin sieltä. Eka linkki ei taida suoraan aueta, mutta, kun ton koko tarinan kirjuuttaa, niin pitäis aueta.
     

Kerro tästä muillekin!