-88 Blazerin 350 TBI ja päästöjen kirous

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rivieraruisaaja, 30.10.2019.

  1. Redneck61

    Redneck61 3rd gear

    Tässä yks tyhmä ehdotus. Nouseeko lämpötila yleensäkkin käynti lämpötilaan? Mulla oli termostaatti viallinen ja ongelma sama.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Sanoisin että kyllä.
     
  3. speedy

    speedy Gearhead

  4. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Onhan tuo loogisinta kyllä. Se anturi on tosiaan uusi mutta onkohan se sitten mahdollista että on väärää tyyppiä, South West Tradesta löi tuon määrätietoisesti käteen auton tiedoilla? Silloin kun vanha anturi hajosi sen kyllä huomasi, hädin tuskin pysyi käynnissä. Tuo anturi korjasi sen oitis eli jotain se tekee. Mutta tekeekö tarpeeksi.

    Rock-Autossa näkyy olevan vähän hemmetin monta vaihtoehtoa anturille mutta mä en ainakaan saa selkoa että onko noissa olennaista eroa muuta kuin hinta.

    https://www.rockauto.com/en/catalog...oling+system,temperature+sender+/+sensor,4748
     
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ei noissa ole muuta eroa kun toinen malli on lämpömittarille ja toinen eculle + sitten hinta
     
  6. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Anturia on vaan yhtä sorttia ja kyllä se taitaa pelata, on ohjearvoissaan ja kone käy sen kanssa nätisti muuten. Ilman sitä käy miten sattuu. Eli jotain dataa sieltä läpi tulee.

    En ainakaan löytänyt mistään niin syvällistä tietoa VINnillä.

    Lämmöt kyllä nousee viisarin mukaan, mutta ei kai tuokaan poissuljettu vaihtoehto ole.

    Mitenkähän läpän asentoanturi, jos se kertoo väärän tiedon niin voisiko pitää urkua liikaa auki? Toisaalta sekin on mitattu ja on parametreissään, ja kierroksilla arvot on kohdallaan.

    Perkele kun on mystistä.
     
  7. speedy

    speedy Gearhead

  8. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Kattoos vielä mappianturin pletku ettei ole lytyssä.
     
    Rivieraruisaaja tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!