-88 Cadillac Brougham lämppärin puhallus...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja tox-11, 25.12.2010.

  1. tox-11

    tox-11 1st gear

    Käkkylässä lämppäri puhaltaa vain ja ainoastaan jaloille, vaik ois elektronisessa säätöpaneelissa mika nappula vaa kytkettynä. hyvin antaa muuten lämmintä ym, mut ois kiva ainakii kosteemmilla keleillä, et sais puhallusta muuallekkii. Auto on täysin alkuperäsessä kuosissa, ei rävelletty. miten toimii läppien ohjaus tuossa värkissä, eli mistä alkais vikaa ettimää??
     
  2. Pertti

    Pertti 3rd gear

    Alipaineellahan noita läppiä käännellään eli ekaks kannattaa tarkistaa alipaineletkut konehuoneen puolelta. Aika usein on letku murtunu jostain liitoksesta. Seuraa letkuja imusarjasta rintapeltiinpäin ja tarkista myös mahdollisen alip. varaajan letkut. Myös muissa järjestelmissä oleva iso alip. vuoto voi vaikuttaa myös lämppärin ohjaukseen. Jos konehuoneen puolelta ei löydy vikaa siirry etsimään vuotoa ohjaamon puolelta. Sisällä olevan vuodon yleensä kuulee heti koneen käydessä kun ovet ja ikkunat ovat kiinni. Jos alip. vuotoa ei löydy on vika sähköisessä ohjauksessa eli tarkista kaikki sulakkeet. Jos sulakkeetkin on ehjät on vika ohjauspaneelissa , alipaineiden ohjausboksissa (sijaitsee muistaakseni koelaudan keskiosan takana lämmityslaitteen kotelon kyljessä repsikan puolella) tai johdoissa.
     
  3. tox-11

    tox-11 1st gear

    Kiitos Pertille vihjeistä. Täytynee siirtyä ohjaamon puolelle tutkailemaan mahdolllisia vikakohteita, kun konehuoneenpuolelle on just vaihettu kaikki alipaineletkut yksikerrallaan, kun oli katsastuksessa HC arvo yli tonnin...Arvo tipahti letkujenvaihdon myötä vähän yli sataan, mut lämppärin puhallus toimi edelleen vain lattialle. Sisällä ei kuulu ylimääräisiä suhinoita ainakaan omiin korviin koneen ollessa käynnissä.
     

Kerro tästä muillekin!