8BA lättäpäästä lohko halki?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja bbford, 26.1.2009.

  1. hla

    hla Gearhead

     
  2. santtuv

    santtuv Gearhead

    Tuossa jo joku sanoikin messinkiä, se kestää lohkossa.
    Juota sillä.

    Kokeilin itsekkin aluksi kalliita valurauta puikkoja ja siitä ei tullunna yhtään mitään, olis pitäny uskoa itsekkin.
    Vanhempi työkaveri kehui sitten juottaneensa traktorin lohkon sillä ja kesti 10 vuotta ongelmitta ,siitä eteenpäin ei tietoa kun möi vehkeen.
    Tai sitten upota sinne järveen :p
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Auton toinen pakosarja onkin juotettu messingillä jo usassa,on kestänyt sarjan ulkonäöstä päätellen jo monta vuotta. Se on yksi vaihtoehto. Veikkaan että isoksi ongelmaksi muodostuu se että millä sinne halkeamaan asti pääsee.
     
  4. bbford

    bbford Gearhead

    No niin,päivitystä tilanteeseen.
    Eli,syy selvisi miksi vettä tulee kanavasta ja se oli se että pytty oli täynnä vettä. Syy siihen taas on vielä selvittämättä. Vesi valui vissiin hieman raollaan olleesta pakoventtiilistä enkä tajunnut että se tuli sieltä kun en tota lättäpäätä ollut ikuna sisältä nähnyt että olis edes tajunnut että vuodon suunnalla oli venttiili,luulin että tulee jostain sylinterin seinämästä tai jotain.

    [​IMG]

    Tossa parit kuvat aiheesta,en nähnyt tossa kannessa vielä kiinni olevasta kansipahvissa mitään selvää vikaa,olishan toki helvetin hienoa että kyseessä olis vaan vuotava pahvi. Löydättekö te mitään sanottavaa?

    [​IMG]

    Sitten taas sylinterissä näkyy tollanen harmaa viisto raita,se huolestuttaa että onko se siitä halki? Ei toki siinäkääm näkynyt silmällä mitään.


    [​IMG]

    Olisko ideoita mistä etsi vuotopaikkoja?


    Ensin mietin että turhaanko otin koneen irti jos syy olikin vain kansipahvi mutta kun otin imusarjan irti niin sieltä löytyi tommosta amerikan herkkua.Eli ihan hyvä on noikin putsata pois. Varmaan Henry itte asentanut tän koneen eikä ole sen koommin avattu. :D


    [​IMG]


    Lisäksi paljastui että laatikko vuotaa kans kuin seula sekä kytkin on täysin loppu,kulunut niiteille asti joten siitä tuli lisää osteltavaa.


    No,elämä on. :odroll:
     
  5. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  6. bbford

    bbford Gearhead

    Olisko heittää mitään "noin" mittoja tosta tangosta? Teen ton ite,tohon uraan pitää vissiin venttiilin varsi mahtua?
     
  7. bbford

    bbford Gearhead

  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ei oo sama setti, mut sama idea. Juu ite kun tekee niin säästää. hymiö
     
  9. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    Hei lainaa tota niin säästyy siltäkin vaivalta, harrilla on tuossa sellanen jolla mäkin otin tosta mun lättiksestä venttiilit pois.
    Ilman tuota työkalua menee kiroamiseksi.

    ne stressilevyt voisi olla aika hyvä juttu olla, kyllä tässä kai kymmenen lättistä meillä omassakin kaupungissa on joita voisi koeponnistaa.

    tuppu
     
  10. jzl

    jzl 1st gear

    8BA koneessahan ei ole enää ns. "mushroom head" venttiilit. joten ne on helpompi purkaa jolloin venttiilin ohjureita ei enää tarvitse irroittaa samalla kun venttiilin irroittaa. vanhemmissa koneissahan on keskeltä halkeava venttiilin ohjuri joka täytyy irroittaa että venttiilin saa irti.
    mullakin on tuollainen huono itse tehty rauta, mutta kyllä sillä nyt ainakin venttiilin jousia kääntää. halkeampia kannatta etsiä lohkon kannen vastaiselta pinnalta. pahin paikka on keskimmäisten sylinterien kannen pinnapultin ja vesikanavan väli. tämä kyllä ei yllensä vuoda minnekään vaikka on siitä halki. toinen paikka on vesikanavien ja venttiilien seetien väli. joten putsaa lohkon pinta oikein hyvin ja tutkaile halkeamia. harvemmin noista sylinteristä ne lohkot halkeaa.
     
  11. bbford

    bbford Gearhead

    Ja päivitystä tilanteeseen. Ei tarvi paineistuslevyjä tehdä.

    Pakoseeti on halki sylinteriin asti,halkeamaa näkyy tosiaan pari cm kanavassa ja samanverran sylinterissä sekä seetistä puuttuu pala. Joten syy olis siinä. :odroll:

    Nyt pitäis saada arvio siitä kuinka ton korjaus onnistuu sekä jonkisortin hinta-arvio mitä mahtaa kustantaa? Eli putkitus+hitsaus(?)+seeti+jotain??

    Piru kun unohdin kameran kotiin joten ei ole kuvia näyttää mutta eiköhän tosta selostuksestakin saa oikean kuvan.

    En ala "miljoonia" tohon tosiaan upottamaan mikäli ton korjaus maksaa paljon,pistän mieluummin jemmaan koko paketin ja teen sitten joskus sille jotain jos jaksan..

    Onko kukaan tollasta korjauttanut?
     
  12. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  13. bbford

    bbford Gearhead

  14. bbford

    bbford Gearhead

    Tuollainen olis kyseessä. Olisko mahdollista korjata?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. jart$u

    jart$u Gearhead

    8) ei muutaku kylmäjouttaamaan tinaa railoon.. :rotfl:
     
  16. rysty

    rysty 1st gear

    Joo ja messinki toimii kans tosi hyvin tossa.... :rotfl:
     
  17. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    put tha 460 in my brotha....
     
  18. äRTee Haastaja

    äRTee Haastaja Gearhead

  19. bbford

    bbford Gearhead

    No toi 460 on käynyt oikeasti jo mielessä mutta tarttis varmaan laittaa toi lätyskän kaasari siihen että pysyis perä ehjänä. :D

    Mjoo,kyselin parista paikasta korjausta,toisessa arvio oli 1 sylinteriputki+1 pakoseeti n.450-500e! :eek: :eek: :eek: Eikä ne edes olisi hitsannut sitä vaan se olis pitänyt teettää jossain muualla.

    Toisessa paikassa nostettiin kädet pystyyn ja sanottiin ettei ole yksikään hitsattu valurautaosa mennyt ikinä niiden koeponnistuksesta läpi,on kuulemma monella sepällä käytetty osia hitsattavana vuosien aikana.

    Joopa joo,taidan hyllyttää tän lohkon,ja siirryn uudempaan tekniikkaan mikäli ei uutta ehjää lätyskän lohkoa löydy.
     

Kerro tästä muillekin!