90 chevy c2500 pikuppi, dieselistä pensaksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Jokeri, 16.5.2010.

  1. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Tarkoituksena on ottaa työn alle allekirjoituksessa näkyvä c2500 pikappi.
    Auto on alunperin 6.2 dieseli mutta pensakasin mä sinne haluan.
    Kun laitos on 90 vuosimalli ja käyttöönotettu 25.10.1990, niin mitenkä päästöjen kanssa? Meneekö tämä A) automaattisesti B) tuurilla vai C) ei ollenkaan vähäpäästöiseksi? Eli vaaditaanko että kone täyttää vähäpäästöisen kriteerit vai riittääkö normi päästömittaus?

    Ajatuksena oli laittaa esim 454SS pikupin kone joka käsittääkseni sopii tehon, painon ja kuutiotilavuuden puitteissa ilman poikkeuslupia (454cid, n230hv). Mutta vaatiiko katsuri kaikki egr:ät sun muut pellin alle, kun niissä kait on ne häköttimet vakionakin?
    Entä jos sinne nakkaa ihan vaan pikkulohkon? Onko mahkuja katsastaa kaasaripelinä? Säästäisi ruiskun johtosarjojen ja hilujen etsimisen vaivan ja rahan, lisäksi orkis ruisku ei rajoittaisi virittelyä jatkossa.
     

Kerro tästä muillekin!