-90 Chevy vanin ilmanputsari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja intiaani_chief, 8.12.2004.

  1. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Voiko - 90 seevu vanin alkuperäisen ilmanputsarin tilalle laittaa jonkun siistimmän putsari häkötyksen, nyt kun alkuperäinen on ruosteinen ja ruma pönttö. Konehan on 350 benzeeni. Muutama asia askarruttaa, ilman saanti ja imuilman esilämmitys, jos tilalle laittaisi perinteisen avoputsarin kärsiikö ilmansaanti ja onko tuo esilämmitys kuinka tarpeellinen ruiskukoneessa. Edellisessä jenkissä oli tuo esilämmitys poistettu käytössä eikä mitään ongelmia ollut.
     
  2. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Jaahas vähän myöhään vastailen muttakun haeskelin vastaavaa aihetta. Epäilin omassani (90VanG20 350Tbi) tuon termarin toimivuutta joka ohjaa läppää pakosarja vs "iso" raaka" ilmanotto. Noh otin jousen irti niin että sais isommasta ilmaa ilman esilämpöö ja eipä toiminu talven tuiskeessa vaan alkoi nostaa kierroksia ja kasteli tulpat kun rikasti seosta bensalla. Lämpösenä toimi kyllä aikalailla. En edes muistanut varaosaliikkestä kysellä termaria, ajattelin ryyppyvaijerin virittää tuohon että voi säädellä.
     
  3. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Vai olisko mun autossa lämpotila anturi sökö sitten täytyskö tyhjäkäynti säätyä jokatapauksessa?
     
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Kannattaa se moottorinlämpöantura vaihtaa, ei maksa montaa rahaa.

    Toimiikos Service engine valo?
     
  5. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Thänks. Juu service engine valo pelaa ja syttyili välillä jousen irrotuksen jälkeen. Oisko toi ilmaläppäakseli niinpäin että imuvirta pyrkii sulkemaan sen Missähän se lämpöanturi sijaitsee? Ongelma olikin ilmeisesti vaan että ilmaläppä sulkeutui ittekseen. Viritän tuon vaijerin ja jousi takas kiinni, tietää sitte varmasti läppien asennon luottamatta termariin (joku epämääränen vahatsydeemi näytti nököttävän siinä)
     
  6. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Kerran aiemmin töyssyn jälkeen sammahti oudosti, oli varmaankin painanu ilmaläpän kiinni sillonkin.
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tbi ssä on imuilman esilämmitys tarpeen,sopiva kosteus ja lämpötila niin jäätyy.ei tehdas huvikseen ylimääräistä laittele.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Siellä mikään jäädy, kun suuttimet läppien päällä ja huuhtelee niitä bensalla koko ajan, lisäksi nykybensassa etanoliakin valmiiksi...

    IAC-kanava voi periaatteessa tukkeutua etenkin jos se on ennestään likainen...se ja TBI:n alla olevat kanavat kannattaa putsailla joskus, koska niihin voi kertyä mm. PCV-venttiililtä tulevien höyryjen mukana mustanruskeaa möhnää ja ne tukkeutuvat ajan myötä.
    Toisaalta ne ovat niin lämpimässä paikassa, etten usko niidenkään jäätyvän talvella.

    Talvella tuo imuilman esilämmitys ei ole haitaksi, mutten näe välttämättömäksikään...kesällä siitä on enempi vain haittaa.
    Omissa se haitariputki pakosarjalta ilmanputsariin kokonaan pois, läppä lukittu ruuvilla ettei liiku ollenkaan...

    VAN:n konehuone on jo muutenkin ahdas ja jos sinne vaihtaa jonkin avoimen vapaavirtaus putsarin, niin sehän horii entistä kuumempaa ilmaa koneeseen, ei hyvä.
    Mieluiten käyttäisin alkuperäistä tai jopa isompaa snorkkelia johtamaan jostakin maskin takaa viileää ilmaa koneelle kesäkelissä.

    Tietokoneen CTS lämpöanturi löytyy termarin vierestä imusarjasta, tulee musta ja keltainen johto.
     

Kerro tästä muillekin!