904 ei oo kolomosta, pakki ei toimi kunnolla(uusia ongelmia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Pölyttäjä, 10.11.2008.

  1. SamiL

    SamiL Gearhead

    Se on nippelit.fi nykyään :wink:
     
  2. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Sain läjättyä nytte tuon laatikon mutta tapahtu semmonen äksidenti tuota yhtä kiekkoa laittaessa ( http://www.amccf.com/tech/AT/AT_TF9XX_c ... mp_clu.jpg eli osanumero 16.425-1) niin tuon kiekon ulommaisesta tiivisteestä leikkautu semmonen 3cm * 1mm slaissi.. Vittu en jaksanu enää uutta tiivistettä tilata.. Mahtaako laatikko toimia? :eek:

    Mikä järki tuolla tiivisteellä on ylipäätään??
     
  3. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead


    Ei tule pelaamaan jos toi männän tiiviste rikki. Tuossa aikaisemmin kirjoittelinkin, että noiden kans saattaa tulla sanottua muutama kirosana. Ja vielä mikä mukavinta, nuita ei vissiin saa irtotiivisteinä.

    Noita itsekkin kasatessa miettinyt, että jos toi isompi tiiviste olisi "sylinterin" puolella, eikä männässä, niin ei tarvitseisi sitä vastakarvaan änkätä. Mutta ei auta. Ja toi huuli on "vastakarvaan" siksi, jotta paine sen ikään kuin puristaisi tiiviimmin seinää vasten.

    Eli toi mäntähän se kytkinlevyt painaa "kiinni" ja jos vuotaa, niin levyt palaa alta aikayksikön..
     
  4. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    aijaa se oli se se mäntä josta oli puhetta.. Kai se on vielä avattava sitten. että minä vihhaan näitä paskoja.. Vittu pitihin etes auksta koko mäntä perkele. Pittää sitä itekki pöljä olla välillä.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jälkiviisaus on ilomme. :rotfl:
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Saitko siis ton etummaisen pakan(16-415-3) männän tiivisteineen ehjänä ja takimmaisen pakan männän tiiviste meni paskaks? Yleensä tuo menee juuri toisin päin. :rotfl:
     
  7. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Sitä en jaksanu etes vaihtaa sitä etummaista. Tännään yritän sitä etummaista rikkoa.. rakotulukki ja jumalaton ohtalamppu ainahi pittää hommata tässä. :webmaster:
     
  8. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    mihinkä reikään pitäsi tarjota paineilmaa että kytkimien tiiviyden saa selville?
     
  9. Hectori

    Hectori 1st gear

    Hyvä konsti tuohon tiivisteen asentamiseen on myös se, että ennen asennusta voitelee sen ATF:llä ja peukaloilla painelee sitä huulta sisäänpäin hetkenaikaa, niin että liuuttaa peukaloja sitä tiivisteen reunaapitkin. Ja siis niin että se tiiviste on männässä paikallaan.. Se lämpenee ja painuu kasaan siinä hetkeksi, ja helpommin lopsahtaa paikalle. näin ei vaadi mitään rakotulkin liuskoja.
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Siinä etupäässä on rivi niitä, kun ottaa venttiilikoneiston pois.
     
  11. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    noniin, sain takimmaisen männän tiivisteet ja männän paikoilleen. Vähällä voimankäytöllä välysliuskan kansa lupsahti paikoilleen ja kevyesti liikkuu ees takas.

    Etummaisen kytkimen männän laitto sitten.. Sain sen paikoilleen mutta se ei liiku kevyesti se mäntä siellä. Pyörimään saa käsi voimin mutta ei vedettyä pois ilman apuvälineitä. Näin tapahtui ja otin männän pois, tiivisteteet olivat ehjät eivätkä olleet mielestäni muljahtaneet väärin päin asennettaessa. Tein tämän kolmesti.

    Kuuluuko tuo etummaisen männä ollakkin sitten tiukka?? vaihdoin kummankin tiivisteen eli uloimmaisen ja sisemmän uuteen.

    Yritin puhaltaa muka siitä reijästä ilmaa sinne samalla tukkien sen "pitkula reijän" sisäkehältä, ei se tuntunut vuotavan.. En uskalla laittaa laatikkoa kasaan jos en tiedä 100% varmasti että toimiiko se kytkin vai ei.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistä se pakka öljypumppuun omalle paikalleen ja sitten ettit siitä pumpusta oikean läven ja siihen paineilmaa kun levyt on paikallaan. Ihan tiivis se ei ole mutta ei saisi kyllä pihistäkkään paljon.
     
  13. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Selvä, täytyy kokeilla.
     
  14. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    No niin , nyt on remontti valmis eli vaihdoin kytkimien tiivisteet ja levyt, ja muutaman stefan. Vihdoinkin sain valmiiksi koko läjän.

    Ainut huono puoli on se että se vika ei kummentunu siitä miksikään.

    Mikä HELEVETTI TUOTA RIIVAA!? :mad: Alakaa perkele VITUTTAMAAN! SAATANA.

    NE oli palaneet ne kaikki levyt ihan piloille, etu ja taka kytkimestä. Asennus virhettä ei mielestäni tullut nuita levyjä ja tiivisteitä laittaessa. (kokeilin paineilmalla puhaltaa siihen etu kytkimeen ja se ei vuotanu. se vaikutti tosi tiiviiltä)

    Ykkönen ja kakkonen OK. Mutta kolmoselle vaihtaessa luistaa kovasti, revittelin muutamia kertoja ja se kerran laittokin luistamisen jälkeen sen kolmosen mutta "putos" sitte ja alkoi luistaa taas..

    Pakki toimii jotenkuten, mutta hitaasti pakilla ajettaessa nykähtelee miten sattuu ja sammuu koko auto välillä.

    D llä laittaa jarrun pohjaan niin sammuu auto. sama pakko ykkösellä ja kakkosella.

    auttaako pantojen säätely tähän vaivaan???? laiton ne ohjearvoihin.

    mikä avuksi? Minä ajan koko kesän ykkösellä ja kakkosella kohta.
     
  15. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Putsasitko venakoneiston kunnolla sisältä? Kaikki kanavat siistit ja männät liikkuu? Ettei vaan oo mennyt mujua noista levyistä sinne koneistoon joka jumittaa jotain mäntää tms...
    Eräässä 727 toosassa jonka purin joskus oli niitä kuulia väärissä paikoissa ja yks mäntä jumissa. Se laatikko halus liikkua eteenpäin kokoajan.
     
  16. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    En puhdistanut.. Oispa tajunnut puhdistaa.

    Mietityttää vaan se etummaisen kytkimen mäntä kun se oli niin jäykkä, kuten aijemmin kerroin.
     
  17. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Siitä männän tiivisteestä ei oo tietoa, mutta venakoneiston saa onneksi irti ilman laatikon irrotusta. Käytä se pois niin saa senkin vikamahdollisuuden poissuljettua?
     
  18. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Sait ylipuhuttua. :lol:

    Lähdempä tästä sitten irrottelemaan..
     
  19. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    En näköjään ollutkaan kiristänyt takimmaisen kytkimen pantaa. muistelin väärin.

    Siinä oli semmonen sentin välys. Mihinkä tuo sitten vaikuttaa konkreettisesti? Pannan kireyteen, mutta mitä se panta kiristää ja miksi? ja mitä tapahtuu jos se ei kiristä sitä? ja mitä tapahtuu jos se kiristää sitä?

    Siellä oli sitte neekerin väriset öljyt. n. 5km ajelin koe ajoa. Metalli hilettä myös jonkin verran öljypohjassa. Kylläpä hyvin oli remontti onnistunut. Varmasti palaneet taas kaikki levyt.. En jaksanut tänään enää sitä venttiilikoneistoa ottaa irti.
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Oliko kickdown vipu oikein säädetty? Jos ei niin se käräyttää laatikon hetkessä.

    Se takimmainen panta kiristää pakkirumpua. Kun kytket R kepistä niin takimmainen panta kiristyy ja etummainen rumpu menee kiinni jolloin auto liikkuu taaksepäin. Jos panta ei oo kiristetty ohjearvoihin niin se kärähtää kyllä melko helposti. Myös pakkoykkösellä takapanta on käytössä.

    Mutta jos öljyt oli neekerin väriset niin kyllä remonttia taas vaaditaan.
     

Kerro tästä muillekin!