904 kestämään vähän edes?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja xarper, 2.6.2018.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Noita on vissiin vahvistettu ihan hitsaamallakin? Jos ny puhutaan samasta osasta siis.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu olen niitä tigillä vahvistellut. Siis ton näköiset on huonoja.
    [​IMG]

    Nämä kestää.
    [​IMG]
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Tommonen alenpihan tuo uus, taustalla tuo vanha valupanta.
    Hyviä vinkkejä mistä löydän uuden leveän valupannan tulevaisuudessa? Vai laitanko vaan A500 pannan sinne seuraavaks? Se on vissiin leveempk kanssa?

    [​IMG]
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu a-500 panta soi tossakin.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Mites noi front clutch piston return springit? Kannattaako niitä ottaa pois/laittaa joku tietty määrä?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Siitähän tuli ihan kiva, ei paljoo mieti ku kepistä nykäsee ku on jo seuraava pykälä sisässä ja isommilla kierroksilla kyllä nykäsee ihan tosissaan, vähän ehkä pettynyt vielä matalemmilla kierroksilla mutta ei mulla oo ees kickdown vielä täysin pohjassa :rotfl:

    Ohjeessa oli et se "PR" eli linjapaineen? säätö "flush" eli 0 asentoon street/strip ja 4 kierrosta jos "trailered full race" ni käänsin sitä sit kompromissi 2 kierrosta.

    Voisi sanoa että onnistunut remontti ehkä siis? Nyt ku ois enää sitä voimaa ja vähän stalliakin turbiinissa.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Muistinpa juuri että kylmänä varsinkin ni auto liikkuu eteenpäin vapaalla, lämpösenä ei niinkään huomaa sitä enää, miksi?
    Liian tiukat välykset jossain?

    Ainahan nuo tuntuu renkaita pyörittävän vapaalla kun pyörät ilmassa mutta eka kerta kun se menee ihan oikeesti eteenpäinkin tassut maassa

    @Mudracer ?
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Oiskos siellä directipakassa liian piukka välys? o_O
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla taitaa olla siellä nyt se paksumpi lukkorengas kun sinne kuuluis tuo ohut aaltoileva, selviäisköhän tosta nöin helpolla.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eihän siellä ole kuin yksi jousi.

    Direkti eli etupakka liian piukkana jarruttaa menoa ykkösellä ja kakkosella mutta ei liikuta hylsyä vapaalla. Liian piukka forwardi eli takapakka liikuttaa vapaalla.
     
    Camino'79 ja xarper tykkäävät tästä.
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oliko sulla kaksi niitä mutkalukkorenkaita? Jos oli niin se ~1.5mm paksu kuuluu forwarpakkaan pitämään sitä pellevillejousta paikallaan. Se ohuempi ~1mm paksu on alunperin tirektipakassa.

    Kävin tonkimassa varastoa kun pitäis väsätä 400+ kaakkiseen 318 kikkaraan ploota. Löyty tiheä ykkönen, lisäksi tulee 5 levynen etupakka johon mahtuu 5 tsipaletta paksuja haipervo blue plate kitkoja yms. Öljynvatkaajaksi tulee suomimade billettiturbaanos löysämunaisten ~3500 jenkan stallilla:poff: .
    [​IMG]
     
    Muokattu: 26.6.2018
    xarper tykkää tästä.
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Aivan saatana, meni nurinperin päissäni :D
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Mä kun en muista miten ne oli, taisin just sen takapakan renkulin katkasta purettaessa ja tuli yks molempia postissa tilalle ja huomasin äskön ohkasen tossa pöydällä. Vai pitääkö mun tilata yks ohuempi levy sinne taakse?

    Hei muuten jos sulla niitä kickdown levereitä olin ni voisin sun suosituksen ostaa sulta tonne vaikka? Siellä se 3.8 oli nyt, pistä vaikka yyveetä mitä haluat sellasesta?
     
    Muokattu: 26.6.2018
  14. xarper

    xarper Gearhead

    @Mudracer

    Yhteen 727 kaadettiin Type F kanssa ja ilmeni vähän samaa "vikaa" et kylmänä meinaa ryömiä eteenpäin ja forward clutchi jarruttaa pakki päällä vähän.

    Onko tähän muuta ratkasua ku sorvata vähän lisävälystä sinne forward clutchiin? Tein jo omaani sen, 3 kymppiä tuli tilaa lisää sinne mut silti nyt kylmällä jarruttaa ihan huolella vielä, ei tietty ongelma kun jättää auton aina niin että pääsee lähtemään eteenpäin... Ei sentäs mene vapaalla enää eteenpäin niinkun aikasemmin teki.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tuskin on F-typen vika.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Jotenkihan se siihen liittyy kummiskin ku ei ton 727 ollu vastaavaa ennen uusia öljyjä ja muuta sille ei tehty, rempattu se on joku aika sitten.

    Mutta kerro nyt miksi se niin tekee sit kun kahessa lootassa nyt sama "ominaisuus" noilla?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kysy siltä joka on ne korjannu, täältä asti ei näje lootien sisälle.
     

Kerro tästä muillekin!