904:nen empii...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Make.S, 11.4.2011.

  1. Make.S

    Make.S Gearhead

    Elikkä laatikko ei meinaa vaihtaa ykköseltä kakkoselle (vaatii aikas paljon runtua)ja pienellä koeajolla en saanut edes kolmosta sisään, pakki toimii hienosti. Öljyt ja suodatin vaihdettu laatikkoon.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    mites kikkari? tekee tuommosta jos se on hirtetty päälle.
     
  3. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Öljyä varmasti oikea määrä? Itsellä samat ongelmat oli kunnes joku käski selata vaihteet läpi käynnissä ja vilikasta tilanne uudestaan. Laatikko oli tosin eri....
     
  4. duster73

    duster73 Gearhead

    tekee tuota myös,jos kikkaria ei ole ollenkaan.tai liikkuu hyvin vähän.
     
  5. Make.S

    Make.S Gearhead

    Öljyn määrä ok. Pitää ilm. tohon kickdowniin perehtyä hieman paremmin... :wink:
     
  6. duster73

    duster73 Gearhead

    joitakin vuosia sitten ostin -67 dartin,mikä hakumatkalla vaihto kakosen silmään varmaan jossakin 70-80 paikkeilla.kolmosta ei tainnu löytyä koko matkalla,tai sit käväs vaan hetkellisesti.ei liikkunut kikkarin vipu just ensinkään.sen kun sääti,niin rupesi laatikko pelittämään.
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Olisko mahdollista, että 2:nen puuttu välistä ja menee 1-> 3:lle?
    Jos panta löysällä/irti, niin vois tehdä ton.
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    Pantojen säädöistä kun ois tiennyt silloin kun öljyt vaihdoin... :odroll:
    Äsken kun kävin tallissa ja vilasin äkkiä sitä kd:n liikerataa, niin sehän otti putsarin jalustaan kiinni, muuten kyllä vivusto pelaa hienosti laatikkoon saakka. Sen nyt muokkasin ja rasvaa löin nipoista sisään, koeajo suoritetaan viikonloppuna.
    Muokataas vielä. Minusta laatikko vaihtoi 1>2:lle, eikä jättänyt kolmosta väliin, mutta eipä tullut täpinöissään niin tarkkaan ajateltua, tutkitaan.
    Ilmeisesti pystyy vähän laatikkoa kiusaamaan leikkimällä kepillä, veivaten vaihteita?
     
  9. L.P.

    L.P. Gearhead

    KD-pannan säätö löytyy laatikon kyljestä, joten öljyjen puljaamista ei tarvita.

    Kepistä voi vaihtaa pienemmälle vaihteelle myös ajon aikana, eli voi testata eri vaihteita.
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mites tää kd:n panta säädetään? Mitä yhtään kuuklettelin, niin mitään tolkkua en siihen saanut.
     
  11. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kiristys momenttiin 72 in.lb, josta kierretään aukipäin 2 - 2.5 kierrosta laatikon tyypistä riippuen ja lukitaan siihen.
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    Laatikko taitaa vaihtaa ykköseltä kolmoselle, ilman kakkosta...
    Mitä nyt?
     
  13. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kickdown-panta voi olla katki, kuten jo todettu. Se on kytkettynä ainoastaan 2. vaihteella.

    Kokeilitko jo säätää sitä laatikon kyljestä? Mitä tapahtuu kun kytket kepistä "2" -vauhteelle?

    Jos panta on viallinen, sen korjaaminen edellyttää laatikon purkamista.
     

Kerro tästä muillekin!