904 rempan jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kotr, 16.9.2008.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    mistähän löytys"hajotuskuvia"tommosesta lukkoturbiinilla olevasta tf 904:sta

    Venttiilikoneistosta pääasiassa
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

  3. kotr

    kotr 3rd gear

    joo nuo kuvat oon jo aikasemmin syynänny läpi..Mun nelosen laatikko tietämyksella tuo venttiilikoneisto kuva on(ei lukkoturbiini laatikosta)
     
  4. freeride

    freeride Gearhead

    no voi petskele!!missä on kaikki viisaat tietäjät.. :eek: :lol:
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    no niitä minäkin oon tuskasesti ootellu :x :D
     
  6. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    lukkoturbaani lootan koneistossahan just se putki löytyy ja sit se etuakseli joka tulee turbaanin sisään on ontto.
     
  7. rt68

    rt68 1st gear

    Oliko siinä lootassa jossa se lukkolootan venapöytä myös se lukkolootan sisäänmenoakseli eli se jossa reikä keskellä ja poorin päässä se pooriton osa? Eli lukkolootassa pitää olla lukkolootan öljypumppu tai ainakin reactionshaft, sisäänmenoakseli ja venapöytä sekä tietenkin lukkoturbiini. Jos näistä joku on normilootasta niin loota oireilee varmasti.
     
  8. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    nii ja kannattaa mitata toi öljypumpun sisäpuolen kaula että se on oikeen kokonen tohon akselin kaulaan.siinä tais olla 2 millin eroja riippuen mallista
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    Ok.Kiitosta vaan vinkeistä.huomenna yhen tietäjän kans mennään tutkaileen ja kasataan se venttiilikoneisto.Jos ei rupia pellaamaan,niin pitää ottaa alas :wc: :wc: :wc:
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Aikataulu venyy töitten takia joten äsken sain vasta venttiilikoneiston pöydälle.Nyt pitäs jostakin onkia se räjäytyskuva lukko loovan koneistolle :-?
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    Arvon asiantuntijat.Tällasia numeroita löyty laatikon rungosta.


    4130955 6667 1333

    Mitä näistä selviää?
     
  12. willalande

    willalande 2nd gear

    mulla oli lista jonka mukaan olis a904 vm. 80 .aspen,cordoba diplomat,le baron 318 perässä siis tuon 4130955 numeron mukaan. eli eikös siten
    lukkoturbaani loota??
     
  13. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    noörmilaatikossa taitaa olla kolme eri poori mahollisuutta.se todella vanha oli sillä ohuella ja kaks muuta oli yhen poorin heitolla.lukkoturbaani akselo on ontto.etuakseli tais käydä kaikkiin normimalleihin kuhan sen etupakkaakselo mujun ja öljypumpun ja turbaanin laittaa samaa sarjaa.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    jaa,että oikeen kaheksyt luvulta :eek:

    Mulla on tuo laatikko paikallaan niin en voi tuota akselia tutkailla...Pitää koittaa tuo koneisto koota ja kokeilla miten vörkkii :-?
     
  15. PauliP

    PauliP 1st gear

    Seuraavat asiat ei viesteistä pikaselauksella selvinneet:

    Oliko se ensimmäisenä korjattu laatikko sellainen joka toimi ennen korjaamista? Käytettiinkö siinä samaa alkuperäistä turbiinia ja laatikon alkuperäisiä öljypumpun osia?

    Turbiineja on sisänmenoakselin boorien osalta kolmea eri mallia jotka eivät sovi keskenään ristiin, tai jotkut sopivat mutta eivät pidä. Vanha ohutakselinen lukoton, uudempi paksuakselinen lukoton ja uudempi lukollinen (akselin boorien jatkeena sileä osuus)

    Samoin öljypumpun pohjat ovat erilaisia lukkoturbiinilaatikossa ja ei-lukollisessa.

    Voisiko olla, että jotain on sekoittunut keskenään?

    Ventiilikoneiston erot johtuvat ikä-eroista ja siitä että onko ventiilikoneistossa välikaasu downshift ja/tai lukkoturbiini. Välipellissä on koodaus joka estää sen asentamisen väärään kuoreen (soikea reikä), en muista systeemiä ihan tarkkaan. Mutta eron näkee kun vertailee.

    Muistaakseni lukottoman koneiston laittaminen lukolliseen systeemiin ei hävitä kaikkea vetoa, lukollisessa koneistossa on se lisäyksikkö ja putki. Niistä pääsee muistaakseni paine karkuun jos sen laittaa lukottomaan kuoreen. Lukollisen koneiston voi laittaa lukottomaan kuoreen, kun tulppaa sen putken umpeen.
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Laatikko pelas ennen remonttia jotenkuten,luisteli jonku verran.ku aukastiin loova niin oli ihan musta sisältä(levyistä pinnat palanu.On koottu samoilla osilla mitä laatikon sisältä löyty,turbiinikin on sama.

    Tosiaan näissä vettiilikoneiston pelti lätkissä on paljon eroja
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    Meinasitteko(ontolla akselilla),että ihan reikä ois lukkolaatikon akselin pääsä näkyvillä???Muistelen,että ei tämän laatikon akselin pääsä ainakaan reikää ollu.
     
  18. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    joo se etuakseli on ontto lukollisessa.reikä on siinä keskellä ja näkyy selvästi.päästä jos menee joku hitsilanka esim sinne sisään niin se on lukollisen akselo
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    voe helevata ku en varmaksi muista...Pitäsköhän kokeilla sitä putken tulppaamista samalla ku kasaa sen koneiston??Jos sinne joskus joku amerikan joe on vaihtanu väärän koneiston...
     

Kerro tästä muillekin!