904 vaihtaa myöhässä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja wallu64, 31.7.2009.

  1. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Elikkäs laatikko rempattu. Uutta tuli master kit, etupanta ja etupakkaan viides levy. Ennen remppaa kolmonen luisteli. Nyt rempan jälkeen oireilee niinku kikkari ois vähän päällä, mut ei se oo. kolmonen menee päälle vasta kun on 3 tonnia jenkaa. Muuten loota pelaa nätisti eikä luista enää. Voisko olla mahollista, että oisin kasannu venakoneiston jotenki väärin? Ei jääny ainakaan yhtään ylimääräsiä osia pöydälle pyörimään. :argue:
     
  2. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Purin tänään venttiilikoneiston ja ei siellä mitään outoa näkynyt. Semmonen tuli vaan mieleen, että voisko se vaikuttaa jotain, jos se kikkarinventtiilin jousi ois vaihtanu paikkaa jonkun toisen jousen kanssa?

    Kaikki neuvot on tervetulleita! Mulla ei oo hajuakaan mitä siitä kandeis nyt tarkastaa :-?
     
  3. L.P.

    L.P. Gearhead

    Varmasti sinulla on paljon enemmän hajua laatikon toiminnasta kuin minulla, kun olet kerran laatikon remontoinut, yritän silti.

    Kickdown on tarkka säädöistään. Jos sieltä on jousi mennyt sekaisin, niin en hetkeäkään epäile, ettei se vaikuttaisi toimintaan.

    Mitä tarkoitat sillä, että kikkari on vähän päällä? Päällä eli toiminnassahan sen luonnollisesti täytyy olla kun ajetaan. Eli tuntuuko kuin kickdown olisi liian kireällä? Oletko koittanut löysätä? Säätö ohjeiden mukaan. Mikä auto onkaan kyseessä? Valiant 64? Kickdown-vivuston vaihteiston päätä on ainakin kahta erilaista mallia, joiden säätö eroaa hieman toisistaan.

    Mites pantojen säädöt? Pannatkin lienee vaihdettu samalla. Vai onko pelkästään etupanta vaihdettu? Etupantahan on kiristettynä kakkosvaihteella. Kolmoselle vaihtaessa panta löysätään. Jos panta olisi liian kireällä niin minun järkeilyni mukaan voisi vaikuttaa tuohon 2-3 vaihtoon jopa.
     
  4. F-body

    F-body Gearhead

    Takerteleva governori tekee tota. Laatikonhännän irroittamalla tulee governori näkösälle. Jos lukkotappi on urainen niin painot eivät pääse takertelematta keskipakovoimalla ulos ja vaihdot jää viipymään.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siinä kikkaritsydeemin uloimmassa venttiilissä on sellainen sentin mittainen holkki päällä!! Jos se holkki on väärinpäin niin vaihdot siirtyy kovemmille kierroksille!!
     
  6. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Autohan on -64 valtteri. Tuntuu niinku kikkari ois koko ajan vähän päällä, mut ei se oo. Löysäsin vielä varmuudeks vaijeria ihan reilusti eikä sillä ollu mitään vaikutusta. Oon siis rakentanu ton kikkarin vaijeri vetoseks. Pannatkin tarkastin eikä ne jääny kihnuttaa.

    Täytyy kahtoo toi holkki mistä mudracer mainitsi. Mistäs sen muuten näkee miten päin se sinne kuuluu? Vai oliko se niin ettei se ees väärin päin mee siihen sillei mukavasti? En nyt muista vaikka toissa päivänä sitäkin tutkailin :oops:

    Voihan se kuvernöörikin kait jumittaa. Tuntus vaan oudolta, kun en oo siihen kajonnu.
     
  7. rt68

    rt68 1st gear

    Holkissa on toisessa päässä isompi poraus, se pää sisäänpäin eli kikkarin jousta vasten.
     
  8. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Nonnii kerkesimpäs taas pajalle. Se kikkari sydeemin holkkihan se siinä oli väärin päin! Enpä mä paljo ollu aatellu kun sen kasasin. :mad: Paljon kiitoksia vastanneille!
     

Kerro tästä muillekin!