-91 Caprice STW omapaino?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja B 49, 27.11.2003.

  1. B 49

    B 49 Gearhead

    Kävin tänään rekisteröintikatsastuksessa 91 Capricella.Ei saanut rekisteröityä 8:lle henkilölle,koska kantavuus ei riittänyt.Auto painoi 2090 kg.Mites siinä näin kävi?
     
  2. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Mitä ihmettä?
    Sillon kun suomessa on samanlainen (ja mun käsittääkseni kaikki on) rekisteröity 8:lle, niin se on PAKKO mennä läpi samalla henkilöluvulla.
    Mulla ei oo muistikuvaa miten painava toi mun on (juuri samanlainen -91 STW), mutta se on ollu saksassa 8:lle ja tulee siis suomeenkin 8:lle kun eu:ssa ollaan. Se kantavuus ei putoo mihinkään tossa rajalla.

    Mun auto ei oo vielä kilvissä ja en pysty auttamaan lainaamalla omaani vertailukohdaksi. En aio vielä rekisteröidäkään sitä tän valtakunnan kilpiin, sillä meen vielä naapurimaahan duuniin tässä välissä.

    Ota selvää rekisterinumeroita vastaavista suomessa rekisteröidyistä ja jos ne on muuten samalaisia kun sun, niin sen kantavuuden on todellakin pakko riittää.
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    Kävikö siinä niin, että ne katto kokonaispainoa, punnitsi autosi ja laskivat tulokseksi 2090+8x75=2690 ja huomasivat, että ei täsmää yhtälö, pitää pudottaa henkilölukua??
     
  4. B 49

    B 49 Gearhead

    Jotenkin näinhän se meni.Kokonaispaino on 2500+
    en muista tarkkaan.Auto ei ole minun,kävin sitä vaan leimaamasa.Se on Ruotsista tuotu ja siellä 8 hengen auto_On muuten aika hyvä kuntoinen peli.Ajettu 38000km.
     
  5. Lexa

    Lexa 1st gear

    No ompas hommeli?
    Tuo mun on ainakin 8:lle ja omapaino oli muistaakseni tasan 2000kg...ja Joensuussa kattelemani samanmoinen 92:n katastettu kans 8:lle.

    Nyt varmaan tarttis valittaa jollekin?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    No 1990 sai kilpiin 8-hengen bilkana, jos maksoi verot.. Myös muut myöhemät ennen EU-aikaa rekisteröidyt on saanut katsastettua 8:lle.. Eli valitus pystyyn! Toi on paskaa , ettei muka 8-hengen autoa, jonka on uutena saanut Suomessa kilpiin 8-hengen autona, ei sa jälkituontina kilpiin... Ei kestä hallinto-oikeudessa.. Eli Mars takaisin ja oikaisuvaatimus, ihan meidän muiden vuoksi..
     
  7. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Mulla ´94 5,7 stw ja rekisteröinnissä inssi sanoi, että autoja olisi kahta tyyppiä joista toista ei saisi rekisteröityä kuin kuudelle. Mun auton se sanoi rekisteröivänsä 8:lle. Kaivoin otteen esiin ja siinä näkyy olevan kuitenkin kuljettajan lisäksi 6 ja kuskin vieressä 2. Eikös se silloin ole 7:lle rekisteröity? No samapa tuo. Tyyppikoodi on 50141545, jos se jollekin jotain sanoo. Omamassa 1910 ja kokonaismassa 2641.
     

Kerro tästä muillekin!