-91 f350 7,3td 4X4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja freak, 5.3.2014.

  1. freak

    freak Gearhead

    Tollanen peli hankittu ja info ois jees!!onko jollain tietoa löytyykö jostain sivustolta ladattava owners manual? ja kyseisten laitteiden omistajat vois laittaa kokemuksia ko. laitteesta,täältä jo löysin satoja sivuja juttua laitteista mutta oli aika pitkälti puhe uudemmista laitteista...tai sit ei vaan osunu silmään...mites toi vakionopeuden säädin pitäis toimia vai toimiiko yleensä lainkaan?? moottori/laatikko öljyt ja niiden määrät ym.ym.?? kaikkee vaan mitä mieleen tulee...
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Meitä on täällä jokunen näiden 6.9/7.3 IDIen omistajia. Siellä Ford topikissa on ollut näistä juttua, mutta tosiaan voi olla välillä vaikea tietää mistä koneesta edes puhutaan. Pääpaino on nykyään uudemmissa vehkeissä.

    Owners manualia en ole nähnyt netissä, tosin en ole kauheen kovasti etsinytkään kun ne on olemassa.

    Onkohan öljytilavuuksia ollut kootusti, no tuossa ne nyt on:

    IDI kone: 9.3 litraa
    od tomaattitoosa: 16.9 litraa
    zf manuaali: 3.2 litraa
    kymppivartti perä: 3.5 litraa
    dana 60 etunen: 2.8 litraa
    muut etuset: kaks litraa
    jakotoosa porivarneri 1345: 3.0 litraa
    jakotoosa porivarneri 1356: 1.9 litraa

    en muista mikä jakotoosa oli missäkin, katso toosasta
     
  3. freak

    freak Gearhead

    no sieltähän sitä tietoa tuli!! kiitos powerstroke! jossain kohtaa ois varmaan aiheellista alkaa ettimään vanteita/renkaita voorttiin niin mikä jako noissa on? onko se jenkkien vakio 8Xjotain? ja mistä kannattais kysellä rengas/vanne paketteja? entä sopiiko uudemman mallin etuvalot heittämällä? ne jossa vilkut valojen alla eli oisko 92 ylös?? on sen verran taunusmainen toi keula nyt että jotain tuuninkia se huutais... :D
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eipä kestä. Joo 92 - 97 on se uudempi keula, ei sovi kyllä valot heittämällä, maski, lokarit, konepelti kaikki erilaisia. Jos vaihtaa koko keulan ni sitte. Pidin itsekin tota keulaa rumana kunnes ostin sellaisen, ja nyt se on kaikessa karuudessaan oma suosikkini. Se ei tosiaan ole mikään bling bling "trendiparturin mainosauton" keula (kiitokset HooVee). Voisin harkita kyllä vaihtoa toisinpäin.

    Vanteistakaan en osaa neuvoa, ovat omissa kaikki Fordin omia teräsvanteita tai Alcoan Fordille tekemiä vakioaluvanteita.
     
  5. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mites keskireikä sitten, se kun tuntuis noissa olevan tarkalla sovituksella. Pitääks sen olla just eikä melkeen oikeen kokonen?

    Tässä on yksi asia mihin en ole koskaan perehtynyt.
     
  7. freak

    freak Gearhead

    onkos Powerstrokella tai muilla jotain suosituksia mitä öljyjä kannattaa käyttää? hinta/laatu,mulla ei hirveesti kilometrejä kerry joten mitään pro tason liemiä tuskin kannattaa laittaa
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Öljyt on vähä semmonen uskonasia....kuka mihinkin uskoo. Voin vain kertoa mitä olen itse käyttänyt, ja se on vanhanliiton mineraalit näissä koneissa. On sattumaa että ne on myös yleensä halpoja.

    Puhtaasti talvikäyttöön: 10w-30 (pakkaskelit)
    Välikaudet tai sillointällöin käyttö ympärivuoden, talvella vain poikkeuksellisesti ja lohkiksen kera: 15w-40
    Puhtaasti kesäkäytössä: yksiaste SAE 30

    Korkeintaan CI luokitus (menee aakkosjärjestyksessä CD CE CF CG CH CI CI4+ CJ). Jos sopivaa viskositeettia on saatavilla vain CI4+tai CJ luokituksella, niin silloin tuhti sinkkilisäaine eri purkista.

    clear as mud, sano jenkki.
     
  9. freak

    freak Gearhead

    no nyt on öljyä haettu eli kiitokset taas vinkeistä!! nyt ois sit vielä sellanen mysteeri kun alko hypyttää aivan tolkuttomasti!! teki samaa kun kävin auton hakemassa....eli olin ajellut n.10 km ja sitten alko pompotus ja olin varma että eturengas lentää hevon v...uun toppasin tutkimaan asiaa mut kaikki vaikutti olevan kunnossa,nilkuttelin sitte 20-30km eteenpäin ja seuraavan käännöksen jälkeen taas ei mitään ja loppu 70km kotiin meni hienosti,joku viisaas kerto että voi johtua ihan siitä et oli seissy tovin,ristikot kuivat tai jotain, no vein tutulle roparille joka rasvaili alustan ja voimansiirron ja tutkaili pyöränlaakerit ym. mutta mitään välyksiä ei löytynyt ja minä ajelin suu hymyssä "uudella" voortilla kunnes tänään taas kotiin päin kurvaillessa alko pompotus niin et meinas lähtee paikat hampaista ja kaikki vaikuttaa kuitenkin olevan kunnossa??? mit vit!!! no ehkä taas huomenna toimii:) ja silti olen onnellinen fordin omistaja
     
  10. freak

    freak Gearhead

    ja kyllä tänään oli pompotus poissaan...voisko olla renkaista? no isompia oon jokatapauksessa katellu että vaihtoon on menossa,eli jos jollain 35" renkaita jenkki 8 pulttisella jaolla jouten niin saa tarjota
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Miksei renkaatkin. Vaihda etu ja takarenkaat päikkäin ja kato mitä tapahtuu....jep, kauhee jumppa.

    Pomppii ilmeisesti 2 vedolla, silloin ei edessä pyöri muuta kun pyörät, ei esim ristikot. Kunhan vaan napalukot vapauttaa. Tarkista vapauttaako. Manuaalinavat on myös helppo purkaa ja putsata.

    Jarrut? Jumivatko?

    Justiinsa eilen otin pidempään seisoneen äffäsen ajoon, ja toinen etujarru jumissa tietenkin. Ei pomppinut mutta savusi :rotfl: Tappien ja satulan putsaus ja rasvaus, ja mäntien herkistys ja pelaa.
     
  12. freak

    freak Gearhead

    joo 2vedolla tää mielenkiintonen hypytys tapahtuu,tota renkasjumppaa mä ajattelin kokeilla kunhan kerkiän ja samalla vois noi napalukotkin purkaa,jarrut toimii ihan normaalisti.Nyt täytyy oikein jäsen strokelta kysyä että onko sulla 6 fordia ja parit chevyt vielä siihen kylkeen vai onko vuosien varrella vaan ollu tollasta kalustoa??! niin ja oisko jääny nurkkiin mitään fordiin sopivia leveitä vanteita?
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vettä renkaan sisällä?
    Siis jäätä silloin, kun jumputtaa.
     
  14. umpio

    umpio 3rd gear

    Onko minkälainen rengastus? Voisiko olla mahdollista että joku renkaista on ollut vaikea tasapainottaa, ja renkaaseen on laitettu raskaan kaluston malliin hiekkaa sisälle tasapainoksi? Nyt tuo hiekka sitten välillä liikkuu miten sattuu ja aiheuttaa tuon jumputuksen?
     
  15. freak

    freak Gearhead

    BFGoodrich all-terrain 245/70-16 on renkaat ja kaikki on mahdollista...kiitti vinkeistä,pitää koittaa selvittää
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kyllä tuo ihan nykyistä ajokalustoa on. Vakiota leveempiä vanteita ei ole mistään vielä siunaantunut, mutta saahan vakiovanteellekin melkosen leveän kumin päälle ihan asiallisesti, esim 305 eli 12 tuumaa levee on ihan ok minusta 7 tuumaa leveellä vakiovanteella vai onko ne 8 tuumaa en ole varma.

    Nythän siinä on tosiaan rimpulat kumit, 35 tuumaset on jo aikas helvetinmoiset pyörylät. Rengaskaupan pihalle vaan mallailemaan.
     
  17. freak

    freak Gearhead

    pitää onnitella kalustosta!! joo noi gummit näyttää kyllä niin onnettomalta ton värkin alla että jotain pitää keksiä,mites isot tonne sais menemään ilman korotusta? vaikka kyl tässä on jo lift kittejäkin kytätty:)
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiitoksia vaan. Pitää todeta että hieman kaivelee että minulta ei vielä löydy pitkähyttistä (crew cab) F350:ttä.

    Vastaus kumikysymykseen kiinnostaisi jossain määrin minuakin, yhteen vois hommata uudet suvikumit isommassa koossa. Välitykset samalla pitenisi, 4.10 on suht tihee ylivaihteellakin.

    Itse asiassa vastaus saattais löytyä pihaltakin. Yhdessä kaksvedossa on takana ilmaiseksi saadut 315/75-16 kumit, taakse ne tietysti sopii helposti, mutta pitäs testata sopiiko ne eteen vakioalustaisessa nelivedossa. Ne on jo ihan kohtuullisen kokoiset haittaamatta normaalia käyttöä.


    Tossa vierekkäin vakio 235/85-16 ja 315/75-16 (noin 34 tuumaa korkea). Kantavuusluokat täytyy pitää mielessä, tuon isomman luokka on vakion E luokkaa heikompi D.
    [​IMG]

    [​IMG]


    Tuossa takana
    [​IMG]
     
  19. freak

    freak Gearhead

    kyllä crew cab on myynnissä jos hinnasta sovitaan;) tässä on saanu fordia ropailla aika lailla nimittäin nyt nousee lämmöt ja vaihdoin tänään auton mukana tulleen termostaatinkin vaan eipä auttanu sekään eli täytyy varmaan jossain välissä ottaa nesteet pois ja putsailla koko järjestelmä,meinasin jättää termostaatin kokonaan pois vaan enpä sitten jättäny....onneks on vielä toinen kulkupeli tallella
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Termarin pitää olla tarkalleen oikeeta mallia, muistaakseni näihin on kaupattu vääriä näihin muka sopivina.

    Nouseeko lämmmöt oikeesti, eikä vaan mittarin mukaan? (tarkista infrapunapistoolilla)
     

Kerro tästä muillekin!