'92 Chevrolet S10 - Käyttöauto.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1320, 27.10.2015.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Kyllä. :(

    Ei siinä muuten mitään vikaa ole, et armeijaan joutuu, mutta harmittaa vaan kun menee Cruisingit, Kisat yms ohi aika tehokkaasti. :mad:
     
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Koska alkaa? Mä luulen että sieltä pääsee kyllä aika hyvin viikonloppuisin vapaalle. Mihin päin jouduit? Kun et väkisin tuki itseäsi joka hommaan, ei siellä pakosta joudu niin montaa viikonloppua olemaan.
     
  3. 1320

    1320 Gearhead

    Tammikuussa tuo alkaa ja Parolaan pääsin. Kyllähän sieltä lomaakin toki saa joskus eli johonkin pääsee kuitenkin ettei nyt ihan putoa kärryiltä. :lol: Ja tarkoitus olisi tosiaan yrittää päästä 6 kuukauden palveluksella ulos, niin pääsis aloittamaan tuon opiskelun jo ensisyksynä ja toisaalta pystyis sitten loppukesästä vielä harrastamaan.
     
  4. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Itse olin vuoden eikä tarvinnut olla kertaakaan "tuplakinestä", eli kahta viikonloppua peräkkäin kasarmilla. Ja enemmän niitä vapaavkonloppujakin oli kuin päivystyksiä. Tilanne tuskin on nykyään yhtään sen huonompi kun jokapaikassa säästetään. Sotilaspoliiseilla toki on edelleen varmasti eniten kiinnioloviikonloppuja kun saavat portteja vahtia. Ellei ole siinäkin käytäntö muuttunut 15 vuodessa...
     
  5. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Mihin yksikköön aattelit pyrkiä? Ite oon 2/15 saapumiserän gona ja parolassa.
     
  6. 1320

    1320 Gearhead

    Joo, kyllä sieltä kuulemma kohtalaisesti pääsee lomillekin, pääseepähän ainakin osaan tapahtumista. Mutta jos pääsis puolessa vuodessa ulos, pystyisi opiskelun aloittamisen lisäks harrastamaankin.

    Tykkimieheksi olis tarkoitus pyrkiä, saa nähdä kuinka äijän käy. :D
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Vedä narusta, nauti kesästä. :rotfl:

    T: Tykkimies itsekin. :poff:
     
  8. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Muista kieltäytyä huumetestistä, varma 6kk nakki. :D Mul on vielä yli 200 aamua...
     
  9. 1320

    1320 Gearhead

    :lol: :rotfl: .

    No, takasin aiheeseenkin senverran, että kävin viimeviikolla tarjoamassa leimalle, mutta eihän se tietenkään kelvannut. Jarruputket oli kuulemma pahannäköiset ja tarvisi vaihtaa. No, täytyy varmaan jossakin välissä sit taivutella uudet putket tonne (Onhan tässä vielä kuukausi aikaa), mutta kun ne ei vuoda niin en sit tiedä mikä niissä varsinaisesti oli vikana. Hyvin ovat toimineet edelleen kuitenkin...

    Lisäks raidetangonpää oli hieman väljä, eipä tuotakaan ollut huomannut eikä kuullut ajossa. Pitää vaihtaa samalla sekin.

    Talvivanteetkin on kaikki maalattu, kunhan saan ne lakattua, voi viedä rengasliikkeeseen ja pistää nastakumit päälle. Tosin jos kelit jatkuu yhtä kosteina ja lämpöisinä kuin nyt, ei taida olla vielä kiirettä vaihtaa niitä alle...
     
  10. 1320

    1320 Gearhead

    Jarruputket tuli vaihdettua sieltä mistä käskettiin ja samalla raidetangonpää vaihtui uuteen. Jälkitarkastuksessakin kävin jo pariviikkoa sitten, joten nyt saa taas ajella vuoden rauhassa. Tosin pientä ongelmaa teetti se, että konttori oli muuttanut uuteen osoitteeseen, jonka huomasin vasta silloin kun ajelin vanhan hallin eteen 5 minuuttia ennen varattua katsastusaikaa. :lol: Onneksi ei ollut kuitenkaan kovin kaukana, eli en mä paljoa myöhästynyt...

    Nastarenkaatkin heitin alle, mutta koska etujousista oli pätkäisty yksi kierros pois, niin eihän noi 225/75/15 kumit mahtuneet kääntymään edessä, vaan ottivat kiinni joko sisälokariin tai kallistuksenvakaajaan. Ostin sitten normaalikorkuiset etujouset ja ne on nyt vaihdettu tuonne eteen. Ei ollut ihan helppo homma, ovat meinaan suhteellisen jäykät, mutta nyt mahtuu kumit kääntymään ja ulkonäkökin parani kun keulan sai normaalikorkeudelle.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nyt kun on nastakumit alla, saa mun puolesta tulla lunta tai jäätä. Tosin toi perä on aika kevyt, saattaa joutua joskus työntöhommiin jollei heitä painolastia kyytiin. :rotfl:
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tulipas siitä korkee...! Melkein tuli tämmönen mieleen :poff:
    [​IMG]
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ennen edellisen sivun oikeitakuvia kun tämän ensin näin, niin meinasin et mitä vittua sä nyt oot turannu...
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ei pidä ottaa niin vakavasti, tota 1320:aa on vaan niin kiva kiusata isoista vanteista... :D
     
  14. 1320

    1320 Gearhead

    :rotfl: :rotfl: Heh heh, ei oo kyllä pelkoa, että tuollaisia kiekkoja tulee meikäläisen autoon! :lol: Tuossa Bowtien kuvassa on muuten samanlaiset karmeat tuninkitakavalot kun tässäkin oli ostettaessa. Mutta noi pyörät on kyllä jotain aivan karseeta, melkein tuli Fazerin Siniset ylös kun tuon näki. :rotfl:
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Sitä tultiin tänään Motonetin suunnasta puolenpäivän paikkeilla niin komeassa sladissa nastat rapisten!!Pikkis on asiallinen ja noi mustat peltivanteet toimii siinä hyvin.

    T.Sua moikannut pyöräilijä.
     
  16. 1320

    1320 Gearhead

    No perhana, hieman ihmettelinkin että kuka tuo pyöräilijä oli, mutta nythän sekin selvisi (Ja kerkesinpä tällä kertaa moikkaamaan takaisinkin :lol: ).

    Tuolloin oli kyllä pirun liukasta, tuossa kyseisessä kohdassakaan ei ollut nimittäin tarkoitus lähteä sladissa, mutta toi perä tuntuu olevan senverran kevyt että se kampeaa sivulle aika herkästi. Tosin nyt kun on teitä keritty jo hiekottamaan, niin nyt pitoa riittää vähän paremmin. 8)

    Ja kiitokset! Mä tykkään kanssa noista mustista peltivanteista ja korotus vakiokorkeuteen paransi ulkonäköä selvästi.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Sun pikkis on hyvä esimerkki siitä että ei tarvita isoja vanteita, eikä mitään muitakaan tuttipulloja,vaan yksinkertainen on kaunista.

    Joo,olin duuniin matkalla lentokentälle,ja Nokian nastarenkaat on varsin hyvät renkaat fillarissa,en kaatunut matkalla montaakaan kertaa!!
     
  18. 1320

    1320 Gearhead

    Toi on totta, mä olen kanssa sitä mieltä että hyvin moneen autoon ei tarvita mitään ihmeellistä, jotta siitä tulee hieno. Ja kun Marraskuussa oltiin Californiassa, niin siellä näkyi näitä tämän ja uudempikorisia S10:jä melko paljon, niin siellä mun olettamus varmistui viimeistään oikeaksi. Eli siis tällainen näyttää erittäin hyvältä ilman turhia lisävarusteita ja perus peltivanteilla ja korkeilla kumeilla. Pillerikapselit jos tuohon vielä laittaisi, niin sit olis aikalailla sellainen kun haluan.

    Uskon sen että nastarenkaat pitää fillarissa varmaan kohtuuhyvin! Itse kun muutama vuosi sitten vielä sotkin '70 lukulaisella Jopolla menemään, niin kyllä silläkin pärjäsi ilman nastoja, mutta toisaalta pahimmilla jääkeleillä ei ollut enää kivaa polkea. :lol: Tuossa kelissä alkaa tosin äkkiä sormenpäät kohmettumaan...
    (Tosin tulipa tänään joku prätkälläkin vastaan :eek: )
     
  19. 1320

    1320 Gearhead

    Ajelut on väkisin jääneet suht vähälle, kun tuolla armeijassa pääsee hieman huonosti ajelemaan. Mutta taas todisti Letukka hienosti toimivuutensa kun eilen oli aika lähteä lomille ja viikon -20 pakkasessa seisomisen jäljiltä S10 käynnistyi ekalla starttauksella kuin palmun alta. 8)

    Ei siis onneks tarvinnut apuvirtaa, tosin kun mun auto käynnistyi noin hienosti, niin jouduin sitten tarjoamaan itse virtaa melko monelle uudelle kinnerille mitkä ei inahtaneetkaan. :lol:

    Pieniä pitovaikeuksia tuolla on havaittavissa, mutta mukava sillä on silti ajella. Laitetaas tuosta vielä yks talvinen ajokuva:

    [​IMG]
     
  20. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    yllätyin myös siitä että teit tälläisen käänteisen muokkauksen.. viritetystä vakiompi. järkevän näköinen ja tuntuinen laitos. pikkuavolava on ihan kätevä laite.

    ja ilmottaudu vapaaehtoiseksi kaikkeen (opit äkkiä tunnistamaan kuka upseeri jne antaa niitä "kivoja" nakkeja tehtäväksi.. esim kannat ammuslaatikot radalla autoon, "valvotkin" niiden matkaa varuskuntaan siellä lavalla samalla kun muut marssii tai tetsaa metsässä takaisin. nakkikone on hyvä olla joskus. on ainakin tekemistä)

    kerran kannoin liukkaalla jäällä tykkiä ympäri paraatikenttää ja totesin persemon hommaksi.. olisiko seuraavalla viikolla ollut joku näkötesti, etäisyydenmittaajaksi tulenjohtoryhmään.. juu sinne kiitos. mä ala sitä perkeleen rautamöykkyä enempää kantamaan ympäri mettää. ja kyllähän sitä minusta sitten niin paljon helpommalla pääsi muihin verrattuna tässä "erikoismies"joukossa. muut tekivät hyökkäysharjotuksia ja kantoivat niitä tykkejä eri asemiin ja takaisin tuntikaupalla.. samalla kun me maattiin metsässä mustikkamättään vieressä ja tuijoteltiin välillä "vihollismaalien" etäisyyksiä. "joo oh.. on se etäisyys 500m ihan niinku viime viikollakin"
     

Kerro tästä muillekin!