'94 Blazer S10 tyhjäkäynti ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja 57Sierra, 26.1.2014.

  1. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Ostin jo 4. kerran takaisin 4.3V6 GMC Blazerin, ensimmäisen kerran ostaessa kilometrejä mittarissa 100k, nyt 166k. Kun myy lähipiiriin auton niin näköjään keskimäärin reilun vuoden välein tulee ostaa tilaisuus takaisin ;) Edellinen kaveri ei vaan näistä riittävästi ymmärtänyt, tyhjäkäynti tippui jatkuvasti liian alas joten hän oli pistänyt vain toisen jousen "kaasutin"vivustoon = kierrokset n. 1000rpm - eikä varmasti ihan hyvä ratkaisu automaattin kannalta.

    Testeriä ei (vielä) itseltä löydy, osaisko joku vihjaista mistä osasta kannattaisi vian etsintä aloittaa että saataisiin kierrokset pysymään normaalitalossa? En ole ehtinyt autoa sen enempää tutkia - paitsi irroitin+puhdistin bensatankin ennen lumia, seissyt tallissa n. 4kk ja pitäisi saada keväällä käyttöautoksi.

    Kuva ensimmmäisen omistussuhteen ajalta 2008, tänä päivänä ulkoasu lähes muuten sama mutta pitää maalipinta käydä kiilloituskoneella lävitse. On ihan siisti peli, ei ole ruosteinen tms. joten mielelläni pitäisin tällä kertaa auton vähän pidempään.

    [​IMG]
     
  2. jus57

    jus57 Gearhead

    Ruiskun alla oleva tiiviste vanhenee ja vuotaa. Halpa ja helppo vaihtaa....
     
  3. Sten

    Sten 3rd gear

    Ota irti se IAC (idle air Control valve) moottori venttiileineen ja puhdista se varovasti. Se auttaa kummasti, Aina se ei tepsii mutta kannattaa kokeilla. Ja joissakin malleissa on jousitettu venttiili joten kannattaa varoa kun irrottaa sen ettei osia lentää pois kun irrotat sitä.
     
  4. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Hei, pahoittelut pitkästä viiveestä kun en ole ehtinyt palstalla pyörähtämään. Kiitoksia vastauksista, menenpä heti tarkistamaan tuon tiivisteen (uusi on tiedossa), samoin tsekkaan tuon IAC:n. Olisipa hienoa jos näin vähällä auto saataisiin normaaliksi :)

    Kiitokset!
     

Kerro tästä muillekin!