-95 Suburban ja pauketta ajaessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja äänimies, 14.9.2019.

  1. äänimies

    äänimies 3rd gear

    Koitin hakea mutta en suoraan löytäny kokemuksia vastaavanlaisesta ongelmasta. Tänään alko kauppareissulla kuulumaan ylimäärästä ääntä. Ensin pientä jympsettä, ihan kun ois vaan routavaurioo tiessä ja sitten oikeen kunnon pauketta jostain päin voimansiirtoa. Pauke tihenee ja harvenee nopeuden mukaan, mutta ei kuulu kiihdyttäessä. Kovin paljon ei tosin kiihdytellä voi kun parin-kolmenkympin vauhissa alkaa olla jo pelottavaa. Onko kokemuksia vastaavasta ongelmasta kenelläkään. Subbe on 6,5 TD nelikko.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oskos kaardanin tukilaakeri mennyt?
     
  3. jarona

    jarona Gearhead

    Ei löydy subesta tukilaakeria, ristikkovika luultavasti.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ai niin,aika kultaa muistot..Gemssi pelaa kuin buickki niin ei oo tarvinnut auton alla könytä.Ristikolle ääni myös,jollei sulla ole vaan sitten vahingossa nelikko päällä ja se paukuttelee?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla kun kuppi irtos ristikosta niin oli aika hurja ja kuvailuun sopiva. Sitä en muista rytkyttikö kiihdyttäessäkn.
     
    palontie tykkää tästä.
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ristitapin lukko kun pettää, niin sehän hakkaa pinionin päähän mukavasti menoa nytkimällä.
     
  7. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Tämä kyllä sopisi vian kuvaukseen. Kiihdyttäessä ristitappi on paineen alainen eikä pääse kuin kerran osumaan pinionin päähän kun painuu takasin koloonsa osuessaan pinioniin.
    Kun kiihdytys loppuu niin ristitappiin kohdistuva paine vähenee ja se pääsee taas liikkumaan ja ottaa kiinni pinioniin...?
     

Kerro tästä muillekin!