-98 camaro 3.8 v6 ja tulpan vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja fennia, 18.3.2025.

  1. fennia

    fennia Gearhead

    Miten helvetisdä ton nelospytyn tulpan mahtuu vaihtamaan. A/C konkka irti? Pakoputket pois? Mitä vittua GM insinööri on järkeilly? Olihan noi muutkin melko gynegologin hommaa, mut nelos pytty jo missioin imposdible ilman purkamista...
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Olen joissain hankalissa kohteissa käyttänyt niinkin yksinkertaista konstia kuin "piippumallista" lenkkiavainta jossa 12-sakarainen jako.
    Taisin yhden vetästä keskeltä poikki,jotta mahtui nylkyttämään kaiken tauhkanan keskelle.
    En tiedä miten hyvin alakautta pääsis Camaron tulppaan käsiksi,mutta esim.C1500 isolohko pikkiksen 7:ka tulppa on helpoin vaihtaa alakautta.
     
    Muokattu: 19.3.2025
  3. Youtubesta apua(?):


    Mikäli ongelma on sama, niin ymmärrän avautumisen..
     
    Muokattu: 19.3.2025
  4. Tossa vielä toinen:

     
  5. fennia

    fennia Gearhead

    Eka video oli 6 pyttyyn, jossa vielä tilaa. Toises videos manaillaan samaa hommaa ja luvataan palata part 2:ssa aiheeseen, mut tais jäädä Joeltakin tekemättä, kun tota part 2sta ei tubessa ole...
     
  6. JTE3

    JTE3 Gearhead

  7. fennia

    fennia Gearhead

    Kiitos tästä. Tulpat vaihdettu. Kädet on kyllä kuin olisi yrittänyt viimeistä ratkaisua tylsällä moralla, eikä se kaukana ollutkaan. Vanhan koulun Jenkkiin on tullut konekkin vaihdettua nopeammin. No tyttärelle ton ostin, pääseepähänn nyt uusilla tulpilla kaahailemaan...thanks.
     
  8. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Kerro ihmeessä detaljit hommasta, voi auttaa jotakuta. Mites jos tekisi luukun sisälokasuojaan ja siihen sit peitelevy niittimuttereilla kiinni.
     
  9. fennia

    fennia Gearhead

    Tuon viimeisen linkin ohjeen mukaan menin, siitähän ne löytyy detaljit. Tuota en viitti laikkailla, kun on säilynyt c-kasettisoitinta myöten alkuperäisenä. Jos vaikka tyttö haluaa museoleimaan laitella joskus.
     
  10. Procharged Vette

    Procharged Vette Gearhead

    En tiedä onko kuutoskoneella sama mutta kasikoneella hankalin oli 6 ja 8 pytty syystä että moottori on asennettu oikeaan laitaan eli oikeanpuolen jousitorni on lähempänä konetta. Ainakin yhden tulpan vaihdoin alakautta, 8 tai 6 tai molemmat, en muista enää mutta mitään ei tarvinnut purkaa edestä pois. Tulppahylsyn päähän kiintolenkki suoraan ilman mitään välikappaleita ja tarvittaessa lenkkipään taivutus sopivaan kulmaan.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Joissain poikittaisissa v6 koneissa on rintapellin puolella joskus melko ahdasta, olisko ollut Saratoga tai vastaava, josta nelosen tulppa otetaan alakautta metrin jatkovarrella :)
     

Kerro tästä muillekin!