A-fordiin V8 kuinka?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja BORAT, 3.11.2007.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Laskelma näyttää oikealta, mutta miksi sama kiertymä pitää tutkia navan ja perchpultin väliltä? Jarrutuksestahan tulee kiertoa on pyöräntuenta mikä tahansa?
     
  2. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    kas, että hajoaako i-palkki jo pelkästä jarrutuksesta
    eikä niinkään tuosta muusta kiertymisestä.

    Yleisön oletus on että suurin probleema on tuo
    V-tuen tai pinnien aiheuttama vääntö.

    Ja tutkitaan....
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Oo nyt varovainen niiden laskelmien kanssa, jos 6.34 astetta murentaa tarkoitukseen suunnitellun teräksen, kohta ei enää uskalla kuopassa jarruttaa ollenkaan... Ai kun olis Henryvainaalla ollut arcustangentit kohdallaan niin mitä se oliskaan keksinyt!
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Asiaa... :D
    Ja tämä kaikki on AKE:n mielestä järjenvastaista???

    Mitenkäs se AKE:n kuolematon lause menikään että "On turhaa laittaa V8:a vanhaan Fordiin kun riittävän tehokkaita V6:iakin on saatavilla." :mad:

    - Jani -
     
  5. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Tää ei liity millään tavalla tähän aiheeseen, mutta vastaavaa logiikkaa äärimmilleen vietynä oli se, kun vuonna 2001 kävimme lastentarvikeliikkeessä kyselemässä turvaistuinta, jonka saisi kiinnitettyä 1960 Thundrbirdiin. Esitin myyjälle kysymyksen, ett pitäisi saada lapsi turvallisesti kiinni vanhaan harrasteautoon, kun koko perheen voimin olisi kiva käydä alan tapahtumissa. Täti ei osannut esitellä mitään istuinmallia vaan sanoi kysyvänsä vinkkiä edustamansa merkin maahantuojalta. Kohta se sitten palasi konttoristaan ja totesi "Kuulkaa, kyllä teidän pitäisi hankkia uudempi auto tai käyttää julkisia kulkuvälineitä" :poff:
     
  6. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    No eihän tästä sit tule mitään -> mun pitäis saada penkki kiinni enskesänä 57 lincolniin :oops:
     
  7. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

     
  8. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    laskeskelin tuossa, mutta taytyypä tarkistaa ennen kuin tuomitaan,
    näyttää että renkaat savuaa ennen kuin akseli katkeaa. :rotfl:
     
  9. BBC

    BBC Guest

    I-beam

    Ei ristus, ny jää kyllä tv:stä emedalet väliin, rorin taka-akselin myllyttämiset, suunniteltu koneen purku ja muut joutavanpäiväiset paskahommat ja täytyy kyllä lähteä yläkertaan kaivamaan teknisen opiston kirjaset, tekniset taulukot ja ottaa illan laskelmiin mukaan meikäläisen riski-ikä ja harmaantuneet heikohkot karvoitukset päälaella.

    Joutuu kyllä tilastotieteenkin kertaamaan ja todennäköisyyttä laskemaan, jotta mihin tämä elämä muuttuu kun valu i-palkit joustaa nii jotta kipiää teköö,... Mutta onneksi tuli laitettua tuo vesijohtoputkiaksila, sillä ne esi-isätki korjas kärryn aisan heinäpellolla olympiavuonna.

    Tuppu, soot kans riski-iässä!

    Auliz
     
  10. JackRabbit

    JackRabbit 1st gear

    Sekotetaan vähän soppaa...
    Orggis akselithan on takoterästä ja jotkut uudet aftermarket akselit valuterästä.
    Ja niillähän on taasen totaalisen erilaiset ominaisuudet ja murtolujuudet.

    Hmmm... olisko "vanhassa vara parempi" sanalasku tähän osuva? :soosoo:
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Wanha ketju henkiin. Mikäs leimatilanne tänään yhdistelmällä aakkonen + sb?
     
  12. JariV

    JariV 2nd gear

    Matalatehoisia vinkkeleitä mahdollisuus saada luvanhaun kautta leimaan. Viimeisin oma tietoni aiheesta on että yli 140 hevosvoiman orkkistehoisia ei kannata yrittää. Mutten ole hakenut lupia kenellekään tällaselle nyt 1,5 vuoteen joten tietoni on jo sen verran vanhaa.
     
  13. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    "kuulemma" 305cid. 150hp. 2Kurkkuisella onnistuu. Tuoretta tietoa.

    Itseä kiinnostaisi onko kokemusta luvista noille 35 ja uudemmista fordeille lähiaikoina? Ihan 350:stä ruiskulla meinasin itselleni.

    Helpottaishan se jos joku olis lähiaikoina syventynyt aiheeseen.

    Muuttaako erillisjousitus edessä tilannetta paremmaksi?

    kysy AKE/TraFI sta kommentit voip jättää naputtelematta, ne ei auta ketään :x
     
  14. Hezuz

    Hezuz 3rd gear

    Trafin poikkeuslupia käsittelevän "osaston" kanta rodimuutoksiin on viimeisten 2-3 vuoden aikana muuttunut huomattavasti ymmärtävämpään suuntaan :lol:

    Perus lähtökohtana on:
    - max 350cid
    - 2-kurkkuinen karburaattori, nelikurkkuiselle ei myönnetä lupaa sen mahdollistaman huomattavan virityspotentiaalin vuoksi :eek:
    - moottorin teho max 150 hv (valmistajan ilmoittama)
    - runkoon boksaus ja muut tarvittavat vahvistukset
    - eteen levyjarrut, taakse ns. nykyaikaiset rumpujarrut, 2-piiri ja tehostin ei ainakaan haittaa
    - 4-linkki ainakin eteen, takapää tarvittaessa 4 linkki tai esim pitkittäiset lehtijouset
    - putki-iskarit
    - mahdollisesti ohjaus muutos pitkittäisestä poikittaiselle

    Noilla jutuilla on myönnetty lupia Aakkoseen ja myös 35 up 8)

    Mä luulen että 350 ruisku voi olla aika tiukalla, race-palikoilla ja muilla herkuilla viritetyllä alustalla (4xisot levyt, IFS, 4-link+Watt, hammastanko yms) ei tullu lupaa 180hp 4-barrel 350 koneelle 34:seen

    Eli kun paperilla osoitetaan että auton rakenne/runko+jarrut+pyöräntuenta+ohjaus ja moottori ovat keskenään ns. balanssissa niin lupa on mahdollista saada.
    Hintaa luvalla tänä vuonna rapiat 380e :eek: [/code]
     
  15. Nimellinen

    Nimellinen Gearhead

    "- eteen levyjarrut, taakse ns. nykyaikaiset rumpujarrut, 2-piiri ja tehostin ei ainakaan haittaa"
    Ja jotkut puritaanit on saaneet kuulemma aakkoseen 350:lle lupia myös 4*rumpujarruilla, kun laittaa eteen riittävän kokoiset, esim. buickin rummut :poff:
     
  16. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Kiitos Hezuz. TBI:hän on 2 kurkkuinen :odroll: Ja tpi :odroll: Egologisuuttahan tässä ajetaan takaa näillä muutoksilla eikä suinkaan mitään virityspotentiaaleja.
     
  17. Hezuz

    Hezuz 3rd gear

    Niin TBI konehan on ns. kaksikurkkuinen, ei käyny edes mielessä, viimeaikoina kun on tottunu siihen että ruiskukoneet on yleensä ahdistettuja yms hiukan piristettyjä 8)
    TBI kaikilla pakokaasupuhdistuslaitteilla eli katitettuna vois olla hyvä perustelu, auton ympäristöystävällisyyden parantamista ei voine viranmomainenkaan kieltää. Sehän on muutenkin muodissa toi vihertäminen...
    Eiku rohkeesti tekemään ja lupia hakemaan, ei se niin vaikeeta ole kun paneutuu asiaan ja tekee huolella.

    Vaikeat tehdään heti ja mahdottomilla on viikon toimitusaika :rotfl:
     
  18. Alkuperäiseen kysymykseen : äsken laitoin nosturin avulla , kätevin tapa tuntuu olevan sähköavusteinen talja , senkun nappia painaa ja V8 laskeutuu paikalleen ,näppärää....
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    Ei löydy näppäimistöstä semmoista nappia eli saako sen napin kytkettyä USB-porttiin vai pitääkö laittaa housut jalkaan ja lähteä tallille asti.
    :eek:
    - Jani -
     
  20. Tjaa... hitto kun ei tää nykytekniikka ole niin hyvin hallussa ,mutta luulisin että joku nykyihminen (homo computerismus) voisi yhdistää sen nosturin vaikka sitten USB portin kautta kaukokäytölle ,jota vois sitten vaikka jonkun naamakirjan tai omantilan kautta rumpata eessuntaassun....

    Vaikka ihan selkeesti ylös alas nuolinäppäimillä , tai hiiren rullalla :wink:
     

Kerro tästä muillekin!