a-koppasten paino

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja jaketin, 1.11.2003.

  1. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    -TM:ssä '70 dusteri 318/3-lov man/?, levyjarrut edes, painoi 1460 kg ajokunnossa.
    -TM:ssä '66 Barracuda form. S, 273/4-lov/8 3/4, levyt edes, painoi 1335 kg.
    -Eng. Autocar:ssa '60 Valtteri 170/aut./ 7 1/4, rummut, painoi 1280 kg. Tankissa 23 l bensaa.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jonkin verran??!Mä ku luulin et sä oot ostanu jonkun kaupan varaston ku tsekkasin takaboksiin.PS laitettiin lyyjypainoja takapenkin alle.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    66 barracudassa ei kyllä ollut 8 3/4" perää.
     
  4. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Ei ollut niin,
    mutta FIA luokituspaino 64-66 barracudalle 1170kgs!!, kuidut ei sallittuja, puskurit oltava. Ei taida onnistua ilman happopataa??
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Luokiteltuhan toi 8 3/4 noihinkin taitaa olla? 1170 kilossa saa kyllä aika tarkkaan kaiken tarpeettoman karsia; ei leine alituksesta ihan heti pelkoa. Fordin Falconin luokituspaino tais olla tosta vielä 100 kiloa pienempi?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla on 69 4d valiant tekniikka on 225/904/7 1/4 tyhjä kontti ja tankki puolillaan menovettä kuski kyydissä,oma paino 1370kg ja kokonais paino on varmaan jotain 1700-1800kg
     
  7. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Jees, on kyllä tavattu ko. perääkin,paikallisesti hyväksyttynä, mutta luokitustodistus on raaka, eikä tunne kuin seitenvarttisen.

    Olet oikeassa fomocon tuotteista, ja siksi ne ovat niin pahuksen ylivoimaisia: siihen aikaan henryn vehkeet oli rajusti sponsoroituja,ja jokin extremekin sopi joukkoon, esim thunderbolt. Kun kehää kiersi GT 40 ja shelbyn cobrat ja musset, lähes kaikkea luokiteltiin mikä kulki sinisen ovaalin alla. Kun fordsoniin sai weber-patteriston, ja kaiken hi-po-kaman, mopet pelasi vakio carter afb:llä ja valurautaimusarjalla+alakautta kulkevilla (ahdistavilla)pakosarjoilla. Siten meidän moppet on vähän alilyöntiasemassa nykykisoissa. Jos pojat löytävät harvinaisia esitteen mukaisia osia, dokumentoituna, saadaan varmaan tasoitusta.
     
  8. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Eli kaivataan:

    a-bodyihin kaikenlaista harvinaista tehdas-optiota, tietoa, esitteitä, faktaa, mikä osoittaisi että ko.vuosina on nämä vermeet tehtaalta jossakin muodossa lähteneet. Tällä voisi käännyttää sitten AKK:n/FIA:n päät.

    Plymouth-optiothan (Standard catalog) antavat jo 1965 st/rc hemin ja kaikki muut tykötarpeet. Mutta vallun puoli on aika heppoista tavaraa.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meikän -67 4D Valtterin rekisteriotteessa 1370kg!
    tekniikalla 273+904+71/4
    Ei se kauheen paha paino ole!
     
  10. Muki

    Muki Gearhead

    1973 4D Dart 225-904 otteessa 1470 kg. Joo väri oli sininen jos se vaikuttaa.

    Oli muuten kiva peli. Sääli että ruostemato oli jyrsinyt paikkoja.
     
  11. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Edelleen etsintäkuulutetaan erikoisoptioita vallu/barracudaan alle 1965, jotka jossain paperissa olisi tehtaalta tulossa tai toimitettu ns. limited edition.
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No ei oo '65 malliin mulla mitään, mutta '66 darttiahan on saanut 8 3/4" perällä samoin kun tiukemmalla motilla. Se tuskin tota sun asiaas paljon auttaa.
     
  13. PJP

    PJP 1st gear

    Liekö tästä mitään apua?: A-koristen taka-akseleita käsittelevässä artikkelissa sivulla

    http://www.autohobbydigest.com/a-rearend.html

    todetaan näin 1965-vuodesta:

    "The 8-3/4" was introduced in 1966 for heavy duty applications (Originally it was available in 1965 as a rearend that could be ordered by dealers and designated as a drag racing a rearend.)
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on -73 Duster,paino 1470kg...
     
  15. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Mulla on valiant -65, painaa 1493kg pikkulohkolla, steel is real (except hood)!
     
  16. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    67 4d avo 2-ovinen 340 humputipummukoneella
    täydellä varustuksella kuskeineen 1580 kg.
     
  17. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Jees, näyttäisi että näillä tiedoilla saisi 8 3/4:n läpi.
    Ongelma on siinä, että 7 1/4 painaa kaikkineen saman verran kuin pelkkä 8 3/4 murikka. Kestävyyttä saa, mutta painoa tulee rutkasti lisää. Kyllä silloin 1170 kgs jäisi haaveeksi...
     

Kerro tästä muillekin!