A833 manuaali asiata

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja spede, 20.12.2005.

  1. nixon

    nixon 3rd gear

    Re:

    Tota onkohan tällaista heikon laakerin vikaa rautakuorisessa od-toosassa?
    Vähän tyhmä kysymys, mutta kuitenkin kiinnostaa. :p
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Jos sulla on ylivaihteellinen rautakuorinen moinen toosa nii sen on todnäk joku muuttanu alukuorisesta. Alukuorellisessa laakeripesillä on tapana mennä väljäks (ei kaikki) mutta rautakuorisessa tota taipumusta ei ole.
     
  3. nixon

    nixon 3rd gear

    No hyvä. Ei oo loota vielä käsissä, että vois katella tarkemmin alkuperäisyysasiaa.
     
  4. Batman

    Batman Gearhead

    Mitäs kaikkia muuttujia pitäis ottaa huomioon kun yritetään kasata 75 darttiin 318cid ja A-833 yhdistelmä? Aikasemmista selvisi että vauhtipyörä ei tartte puntteja, mutta onko niitä montaa eri kokoa? Amerikan sivuilta muistelen joskus lukeeeni että koneiden kampuranpäissä voi myös olla jotain sopivuusongelmia? Nykyinen kone on tod.näkösesti 74 Satellitesta ja aikaisemmin automaatin perässä.
    Lootia on kaks joista toisessa ainakin kuvien perusteella A-bodyn lyhythäntä ja toisessa pidempi jossa sifteri ihan edessä ja palkinpaikka keskellä, olisko se sit B/C-body?
    Kytkinkopaksi olis mm. yks 3515734 valunumerolla oleva jonka tulkitsin 72-73 318/340 malliksi ja 10,5" kytkimelle, mutta voiko toi monessa paikassa mainittu "input bearing retainer size" aiheuttaa ongelmia?
     
  5. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Missä hinnoissa nää muuten nykyään on?

    Ehjä, -69 isolohkon perästä.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mä heittäisin pyöree tonni. Pari sataa suuntaan jos toiseen riippuen mitä vermeitä tulee mukaan.
     
  7. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kaikki löytyy, laatikko on vielä 383 perässä kiinni ja pistol grip paikallaan.

    Jotain sellasta itsekkin olin ajatellut, mutta taidan kokeilla myydä koneen pakettina laatikon kanssa.
     
  8. nixon

    nixon 3rd gear

    Tätä on kolmea eri kokoa: kaikki loikkarit 5,125", 18 boorinen oli joku 4,88" ja 23 booriset vanhemmat oli ~4,3 niinku sun kopan toisiks isoin reikä on ainakin tehtaalta tullessa ollut.
    Kampuran päässä tuskin on tällaista reikää, joten sisääntuloakselia joutuu lyhentämään(jos ei siis ole sahattu valmiiksi) ja laittaa sitte vaihtoehtosella laakerilla http://www.summitracing.com/parts/BCA-FC69907/
     
  9. Ville L

    Ville L 3rd gear

  10. hannimatti

    hannimatti 1st gear

    Mulla löytyis jouten ko manuaali . Ollut kiinni 65 barracudassa. On sifteri ja kytkinkoppa. Kaikki vaihteet pelaa, mutta kyllä kävisin läpi ennen isompia polkemisia. Laatikko Kiimingissä/oulussa.
     
  11. Batman

    Batman Gearhead

    Yllättäen kampurassa oli jotain vajaa 5cm syvä reikä, joten sekin taitaa sit olla sopiva.
     
  12. nixon

    nixon 3rd gear

    2892513 A-833 1970-1971 B-body E-body 383 426 440 Aluminum
    2892513 A-833 1972-1974 B-body 400 440 Aluminum
    2892513 B/RB/hemi 10.5 clutch 1970-1971 E-body Aluminum

    http://www.rosevillemoparts.com/referen ... mbers5.php

    Jos se on 4,8 reiällä niin esim tällä saa toimimaan http://www.brewersperformance.com/products.asp?cat=83
    Löytyy varmaan hakemalla muitakin kokoja
     
  13. nixon

    nixon 3rd gear

    Oonko mä nyt tajunnut tän vauhtipyöräasian oikein: mikä tahansa nollatasapainossa oleva vauhtipyörä käy kaikkiin 318la +340 koneisiin ja kuuspulttisella takoakselilla oleviin isolohkoihin?
    (Oletetaan siis, että kytkikoppa on isoa mallia)
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oot ymmärtäny oikein...
    Poikkeuksiakin joku varmasti löytää.

    Sopii myös valuaksellisiin verioihin, lätkäisee sinne alle puntitetun vetolevyn.
     
  15. nixon

    nixon 3rd gear

    Joo eiköhän se poikkeus tule vastaan siinä vaiheessa, kun mää yritän saada toisiks halvinta mahdollista 143 hampaista toimimaan 440 perässä. Veikkaan varovaisesti etukäteen sen lisäksi, että ainakaan kytkinkoppa ei mee lohkoon suoraan ilman kikkailujuttuja ja se halvin mahdollinen 11" kytkinasetelma ei sovikaan vauhtipyörään. :x
     
  16. JariV

    JariV 2nd gear

    Mulla on joutilaana yks tällaisen rasian valurautainen kytkykoppa pikkulohkoon. Tuli ylimääräisenä parin moisen askin kylkiäisenä. Saa noutaa ilmaiseksi ken haluaa tammikuun puolenvälin jälkeen.
     
  17. JJ65

    JJ65 Gearhead

    Mulla pötköttelee myös tuolla pihalla joutilaana Dusterissa 318:n jatkona ollut a-833 mikäli jotakuta aski kiinnostaa, muistaakseni 10.5" kytkinkopalla ja vauhtipyörä ja paineasetelmakin taitaa jostain nurkasta löytyä.
    Pistäkää YV:tä mikäli on mielenkiintoa kyseiseen kapistukseen.
     
  18. duster73

    duster73 Gearhead

    kannattaa tosiaan suosiolla laittaa se lyhyempi laatikko,pitkällä laatikolla ei saa shifteriä järkevään paikkaan.
    noita kampuroita on sattunut itselle kohdalle ilman tuota reikää ja reiän kanssa,eikä ole tuntunut olevan mitään logiikkaa et miks toisessa on ja toisessa ei.onko noihin olemassa ihan neulalaakereita vai onko se aina se pronssihela?
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    On olemassa neulalaakeria joka sopii turbiinihubin paikalle, käytetty uudemmissa magnummoteissa ja maksaneekin pari kymppiä. Sisäänmenoakselii voi joutua lyhentämään hiukan riippuen miten aksilan takapää on porattu.
     
  20. black label

    black label 1st gear

    Isolohkoissa ainakin tuntuu olevan kaikissa takoakseleissa poraus kytkinakselille, valuakseleissa taas ei. Kuuleman mukaan 400 motissakin on ollut takoakseli jos ollut manuaaliaski jatkeena.
     

Kerro tästä muillekin!