A904

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Jimmy Dart, 24.8.2008.

  1. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    Minkälaisia ongelmia on ollut kyseisen automaattilaatikon kanssa?
     
  2. kapybara

    kapybara 1st gear

    Iha kaikenlaisia
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ehkä maailman parhaimpia laatikoita (pystyy ajamaan kotiin vaikka ilman öljyä tarvittaessa), vaihtaa nätisti, toimii, täydellinen korjaus sarja ei taida 100e enempää maksaa, jokainen jolla pysyy lenkkiavain kourassa pystyy ton korjaamaan. Yksi vipu/vaijeri kertoo kaiken tarvittavan tiedon vaihdelaatikolle, ei ole mitään haperoo alipainen kalvoa imemässä loota öljyä moottoriin kuten vaikkapa generaalin keksinnöissä.
     
  4. tapiiri

    tapiiri 1st gear

    täydellinen korjaus sarja ei taida 100e enempää maksaa

    on se vähän kalliiimpi mutta kaikki muu tuossa Kimmelin lausunnossa kyllä on faktaa.
     
  5. rt68

    rt68 1st gear

    No tuo öljyttä ajaminen ei käytännössä ole mahdollista tai siinä tapauksessa pitäisi turniinin olla leikannu kiinni ts. "yhtä puuta" sekä myös kytkinpakat sulanut kiinni. Mutta kyllä tuo on 727:n ohella yksi nerokkaimmista automaatti laatikoista mitä on tehty.
     
  6. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    A904:n ongelmia

    Taisi hajota se kaikkein kallein osa laatikosta eli turbiini. Öljyä tulee ulos samaa tahtia kun sinne kaataa sisään ja öljynpaineet on hävinny. laatikko on laiska ja sieltä kuuluu ikävää metallista kolinaa kun pistää P-asentoon. N-asennossa hiljenee jonkun verran. D- ja R-asennossa ei vedä juuri ollenkaan. Pieni epäilys on että vika on ollut vuodesta 2003 saakka. En ole kuullut pakovuotojen takia kun pientä nakutusta jostain... :eek: :-? Vinkkejä, koska vuoti monta vuotta öljyt ulos.

    JUURI KUN SAIN VÄÄNTÖSAUVAN KORJAUTETTUA NIIN KÄVI NÄIN KUTEN AINA... DARTIN ELÄMÄ JATKUU... JÄLLEEN...JOKU PÄIVÄ :D
     
  7. rt68

    rt68 1st gear

    Turbiinin kaula lienee haljennut. Turbiini korjattavaksi tai uusi limppu sekä öljypumpun korjauksen tarvitsee ainakin.
     
  8. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    aski

    Samaa on moni epäillyt. Pitää odotella jonossa et pääsee korjaamaan tutun korjaamossa harjottelumielessä. Tilataan uus turbiini ja master kit. Tuleepahan opittua taas uusia juttuja. Muut kun on jo käyty läpi (VALEHTELEMATTA!) :)
     
  9. kinde

    kinde Gearhead

    Jees , kerran dillestä hävis veto pihalla. Turbiinin kaulasta oli irronnut osa ja mennyt/jäänyt laatikkoon. :mad: Puhelin kädessä neuvoja kysymään ja laatikko oli purettu ja koottu alle tunnin.
     
  10. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    turbiini

    Alan kokoomaan kunhan saan osaset joskus tilattua. :( Inspiraatio hieman kateissa...
     
  11. belvedere-64

    belvedere-64 2nd gear

    Mites toi 904 kestäis suht pirteen 318 koneen jatkona. ja onko kutos ja kasi version sisuskalut keskenään vaihto kelpoisia?
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    mistä löytys tommosen loovan räjäytyskuvia ja mitä nämä numerot kertoo

    4130955 6667 1333.Siepattu 904 kyljestä.
     
  13. tapiiri

    tapiiri 1st gear

    4130955

    hollanteri sannoo että -80 Aspen,Volare,Cordoba,Mirada,Diplomat ja LeBaron mikäli nokalla 318 ja takana aavikkovälitys tai 2.9 ruuvi.
     
  14. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    askin osat

    Aika vähän tulee kilkkeitä A904:sen korjaussarjassa. mm. painelevyt, stefat, öljynsuodatin ja pannat. En ole itsekään löytänyt räjäytyskuvaa muualta kun osien tilausoppaasta tai asennusohjeista jotka tulee osien mukana.
    Ai niin!
    Aika kuluu korjausvuoroa odotellessa ja eläinkaupasta voisi hakea muutaman fisun kasvatettavaksi auton peräkonttiin tai lattialle. :rotfl: Ei ois puutetta ravinnosta
     
  15. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    Epätoivoista

    Taas tyssäsi projekti siihen et auto jää seisomaan lumihankeen ja leimaus alkaa olla lähellä. Alkaa olla liian tuttu ilmiö :(
     
  16. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    avattu A904

    Nyt on aski irti ja palasina lattialla. Turbiinin kaula oli haljennut juureen asti puoliksi irti. Osa sisuskaluista oli kärsinyt ja öljyn seassa oli metallihilua. Saa nähdä kuinka paljon menee osia uusiksi. :-? Ihmetyttää vaan että auto on yleensä liikkunut eteen ja taakse.
     
  17. kinde

    kinde Gearhead

    Juu , aikas yleinen vika tuo kaulan murtuminen.

    Useimmissa ellei kaikissa käytetyissä on ollut jonkin asteinen murtuman alku mitä minä olen tutkaillut. Mistä johtuu , en ainakaan tiedä.
     
  18. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    nii ja miks se on aina kutosen 904 turbaani jossa on murtumia...ellei oo jo jysähtäny :eek: mun ex-73 dartissa jysähti ihan p****ks ja aspenissa oli jo reilut murtumat...
    liika teho hajottaa... :lol:
     
  19. signet

    signet Gearhead

    Mulla on niitä vanhanmallisen lootan (punasia)turbiineja varmaan 4kpl ja niissä on kaulat ehjät,mutta ei ainootakaan ehjää vanhan mallin lootikkoa.Ja uudemman mallisista on tietysti kaulat halki,mutta niitähän saa uutenakin...
     
  20. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    turbiinin palan metsästys

    Lohjennut pala löytyi öljypumpun sisältä jossa laakereiden kuparipinnoitteet olivat tuhoutuneet. Öljypumpun rattaat menee uusiksi, oli vähän kulumaa. Kuten myös turbiiniin kiinni tulevassa hammaspyörässä.
    Tuli tässä mieleen että olen ostanut joskus huonon laatikon. Kaipa tuo metallikin väsyy käytössä kun koko viritelmä näyttää niin heppoiselta. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!