A904

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Jimmy Dart, 24.8.2008.

  1. astm

    astm 1st gear

    itellä alko kuullumaa joku hinkkaava ääni aina kun laittaa D vaihteen päälle. mistä mahtaa johtua?

    kävin tossa vloppuna laittamassa pohjantiivisteen kuntoon kaverin tallilla ku vuoti pahasti..

    vaasan vappukruisingia odotellessa 8) puuhakilvillä joutaa mennä, ei oo leimaa eikä kilpiä ( vielä ) :poff:
     
  2. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    laatikko ongelma

    Oman auton askissa oli pantojen säädöt pielessä(liian tiukalla) jolloin muutkin osat pääsi vaurioitumaan aika pahasti. Toimiiko se D muuten eli pääseekö vielä eteenpäin? Meinaan vaan että onko se metalllien hinkkautumisesta tuleva ääni.
    Minkä väristä se automaattilaatikkoöljy on(tummaa?) ja haiseeko palaneelle ja onko metallia joukossa?
     
  3. Mr Dart

    Mr Dart Gearhead

    Kertokaapas miksi laatikko vaihtaa todella töksähtämällä. Varsinkin ykköseltä kakkoselle vaihtaessa loota nykäisee oikein reilusti vaikka kiihdyttää ihan normalilla kaasulla ei "lapikas lattiassa". Kolmoselle vaihtaessa nykäisy ei ole niin paha, muttei sekään mielestäni niin sujuvasti kuin pitäisi.
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    Jos sul on vaikka joku mieto shift-kit siin lodjussa?

    Tai sit liian vähän öljyy mut ei kumminkaan niin vähän et vielä luistais?

    Vai onkos pannat kunnossa?
     
  5. astm

    astm 1st gear

    Re: laatikko ongelma



    kyllä vaihteet toimii mutta tuntuu että olis jotaki pielessä kun laatikkoöljyjen vaihdon jälkee yritin pieneen ylämäkeen D päällä niin aina kun antoi kaasua auto nytkähti ja sammui :eek: sitten aikansa käytyään auto jaksoi mennä sen mäen... en ymmärrä..

    eikä ollu metallia seassa kun vaihdoin..ite en oo koskaa laatikkoa avannu enkä tiedä niistä paljoakaan.

    täytyykö loota ottaa irti autosta että voi säädellä pantoja yms?
     
  6. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    öljynvaihto

    vaihdoitko suodattimen öljynvaihdon yhteydessä? Olen joutunut avaamaan laatikkoöljyn vaihdossa öljypohjan ja putsaamaan sen sekä tiivistepinnat ja laittamaan uuden tiivisteen. Pohjassa oleva magneetti kerää aikas hyvin kaikkee metallihilua itteensä. Suodattimessa oleva(kaulan) tiiviste kannattaa kanssa uusia ja vanha ottaa pois.
    Mitäs laatikkoöljyä kaadoit sisään?
     
  7. astm

    astm 1st gear

    Re: öljynvaihto


    suodatinta en vaihtanu :/ mutta pohjan jouduin ottaa pois koska ei ole proppua, ite kyl meinasin tehä, mut en sit tehnykkää laiskuuttani.. missä sielä magneetti on :eek:

    laatikkoöljy oli ATF D öljyä..pitäs olla ihan käypää tavaraa...soitin vielä kaverille jolla on -73 kutos dartti, että käykö kyseinen öljy laittaa ja vastaus oli myöntävä.
     
  8. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    säästit kyllä väärässä paikassa kun et suodatinta vaihtanu :eek: vaihdatko koneeseenki öljyt etkä suodatinta :lol:

    toi pohjapropun tekeminen oilipohjaan on kyl jees...helpottaa kivasti seuraavaa öljyn vaihtoo.
    toi magneetti löytyy öljypohjasta.
     
  9. leksa

    leksa Gearhead

    Osista suurin osa on vaihdettavissa ja kannattaakin vaihtaa tukevamman osat. "kutos" ja "kasi" laatikon venttiilikoneistossakin saattaa olla hieman eroa (ei päällepäin) painesäädöissö yms.

    Kestää 318 ja paljon muutakin, mutta käyttäjä voi aika paljon vaikuttaa asiaan.
     
  10. astm

    astm 1st gear


    ehkä säästin ehkä en...mutta öljyt näytti niin kirkkaanpunasilta eikä suodatinkaa mitenkää paskaaselta. jouduin laatikonpohjan avaamaan siksi kun tiiviste oli tosi huono ja sen vaihdoin :rotfl:

    ja joo viimeks käyttisautoon tuli vaihettua pelkät öljyt ilman suodatinta :poff:

    ei mulla kyllä mitään siinä öljypohjassa ollu, muuta kun paskaa ja sen putsasin kirkkaaksi 8) mutta voipi olla että joutuu vielä avaamaan sen uudestaan jos ei ääntely lopu :/

    paljonko on ton laatikon öljytilavuus? itellä sinne meni 3 litraa.
     
  11. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    JIIIIIHUUUUUUU....en olekaan suomen köyhimpiä :rotfl:
    öljypohjassa paskaa...ja suodatin suht puhdas :lol: ...ite kun oon pultannu suodattimen irti ni kyl se ainaki paskanen o ollu...
    eipä noissa kaikissa laatikoissa sitä magneettia ole...jotku varmaan ajatellu jotta ristuksen iso prikka tipahtanu ja viskanu mettään :rotfl:

    miten oot tarkastanu laatikko oilin??
    auto käynnissä ja N asennossa o oikea.
     
  12. astm

    astm 1st gear

    no niin no...eipä tullu otettua irti sitä suodatinta :oops:

    ja joo kyl se on N asennossa ja auto käynnissä kun öljyt kattonu 8)

    voipi olla että tulee tehtyä toi homma viä kerran uusiks...mut olis kyl tarkootus saada ajeltua ensin, ellei mene loota paskaks :mad:
     
  13. duster70blower

    duster70blower Gearhead


    ei tuo suodattimen+öljyjen vaihto vielä kerran varmuuden vuoksi kallista ole....SITTEN ON ku se lodju sanoo ittensä irti :wink: ja toteaa jotta tein itte ja säästin :rotfl: ...ei mut oikeesti.
    miten tuo 3L tuntuu vähälle...
     
  14. astm

    astm 1st gear

    kyllä se itestäki tuntuu vähälle...mut en sitte tiiä ku ei sieltä varmaa sen enempää poiskaa tullu, ku enhän mä purkanu muuta ku sen ö-pohjan..

    mitäs jos mä sinne vielä litran laittasin ja koittasin kuinka toimii... hankala kattoa enää mitä sielä oikeesti on ku auto jäi kaverin lua pihaan joka on melki 45asteen kulmassa :/ ...

    pitää varmaa kysellä jos joku osais mulle sen laatikon purkia ja kasata niin että vielä toimiiki sen jälkee, ku ei itellä oo mahista missää alkaa laittamaa...enkä oo koskaa tosiaa laatikkoa availlu..
     
  15. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    tee vaik aluks niin jotta käytä biili lämpimäksi, tarkasta oili uudestaan TASASELLA ja lisää tarpeen mukaan. älä turhaan sinne liikaa lisäile...
    toi kahina...vaimikäsenyoli...tuliko se ennen sitä ylämäen yritystä vai sen jälkeen? eipä toi luistaminenkaan hyvältä kuullosta :odroll:
     
  16. Käkö

    Käkö Gearhead

    Tehtaan spedet kerto '60/'70-luvulla et öljyn vaihdon jälkeen ajetaan noin 30 mailii, (50 kilsaa) ja käydään vaihdekaavio läpi paikallaan seisten, auto tasasella, kaksi kertaa niin et joka vaihteen kohdalla lasketaan 30neen, ja sit N-vaihteelle auton edelleen käydessä niin saa oikeen tuloksen.

    Kolmen litran lisäys on kuullostaa vähältä.

    Se suodatin muuten näyttää aina hyvältä jos katsot sitä alta päin niin et se on lodjus viel kiinni, kun otat sen irti niin se hyvyys loppuu siihen...
     
  17. astm

    astm 1st gear


    ok..täytyy tehä niin...ja toi ääni tuli jo ennen öljyjen vaihtoa omassa kotopihassa ja silloin laatikossa oli tarpeeksi öljyä eikä näyttäny mitenkää paskaselta..

    en kyl missää vaihees sanonu että luistais :eek:
     
  18. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    kallis korjaus

    Laiminlöin laatikkoa itse liian pitkään. Vuoti öljyä varmaan 3vuoden ajan koneen ja laatikon välistä(turbiinin kaulasta) ja vaihtoi miten sattui. Hölmönä vaan lisäsin öljyä . Tuloksena rikkinäinen öljypumppu ja loppuunkuluneet pannat ja peruutusvaihteen rumpu. Oli isohko remppa ja kallis, mutta kannatti. Nyt jos kuuluu yhtään ylimääräistä hinkkausta kolkotusta niin lopetan ajamisen heti. Turbiinin kaulan puolikas löytyi öljypumpun sisältä. Vauhtipyöräkin oli saanu siipeensä aika pahasti.
    Automaattivaihteisto on kiva kun se ei oo rikki...
     
  19. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    en kyl missää vaihees sanonu että luistais :eek:[/quote]



    eiku joo...siis nytkähti ja sammu :odroll:

    tohon broidin valsuun män n.5L , mut olihaa turbaanikin tyhjennetty...
     
  20. astm

    astm 1st gear

    joo, mähän en tosiaa mitn turbiinia tyhjänny.

    en ees kyl tiiä kuinka se tapahtuu :eek: mut varmaa kaikki aikanaa :)
     

Kerro tästä muillekin!