ABS valo palaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja V202039, 6.12.2008.

  1. V202039

    V202039 Gearhead

    ABS valo syttyi Pontiac Grand Prixissa (vm-94). Miten saisin vikatiedon ulos OBD-pistokkeen kautta Pistokkeessa on kontaktit A,J,M navoissa.
    ______--______
    F E D C B A
    G H J K L M
    _____________

    Yksi ohjeenmukaisesti rakenneltu ALDL-lukija ei ainakaan toiminut.
     
  2. V202039

    V202039 Gearhead

    Onkos tämä ainokainen tapaus armaassa kotimaassamme. Apua tarvittaisiin ettei tarvitse kaikkea purkaa vian etsimiseen.
     
  3. Antti P

    Antti P Gearhead

  4. jvaisane

    jvaisane 1st gear

    Tossa kiesissä on uskoakseni Delco VI ABS -järjestelmä. Ei taida onnistua koodin veto kuin Tech1 skannerilla.
     
  5. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

  6. weba

    weba 3rd gear

    ABS-VI:tä ei tosiaan saa kotikonstein mitenkään kopeloitua, menee aina skanneri hommiksi.

    Syttyykö valo heti kun auton käynnistää vai vasta ajaessa? Jos syttyy heti niin signaalit ei kulje lainkaan tai jokin on rikki tms.

    Itselläni valo syttyi vasta 40kmh+, valon syyksi selvisi toiselta eturenkaalta nopeus-signaalissa tulevat piikit, en vaan saanut sitä loppumaan vaihtamalla anturia, johtoja, abs-tietokonetta... enää akseli jäljellä vaihtoehdoissa. :(
     
  7. E-350

    E-350 1st gear

    mä poistin le baronista polttimon kojelaudasta! 8) :rotfl:
     
  8. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Tuosta omasta Astrosta se oli teipattu piiloo ja varaosa-astrosta oli otettu polttimo pois.. :D
     
  9. virta

    virta Gearhead

    vetäkää nys sinne polttimolle edes uusi virtajohto,sopivasta lähteestä :D
     
  10. PK

    PK 1st gear

    Niin ja ikävintä tietysti on se, että ABSit ei toimi kun valo palaa. Kokemuksesta sanon GP:n muuttuvan mukavaksi käsiteltäväksi liukkaalla, kun ei ABS pelaa. Kyllä se skanneri on oikea vaihtoehto selvittää tuota vikaa. Voipi olla vaikka pelkkä hapettunut liitos kun tuo kiusaa ja tuolla skannerilla selviää minkä pyörän piiristä häiriö tulee.

    Meinas unohtua, että Loimaalla US-Centerillä luulisi olevan skanneri tuohonkin malliin. Soitteleppas vaikka sinne. Ainakin minä olen saanut sieltä hyvää palvelua ja neuvoja ongelmiin.
     
  11. V202039

    V202039 Gearhead

    Kiitoksia! Pajahommiksi siis taisi mennä. Valon syttyminen vaihtelee, välillä heti välillä saa ajella pitkäänkin. Tämä viitaisi hapettumaan tai vastaavaan.
    Olis joulun ympärillä vaan ollut aikaa räplätä auton kanssa mutta jos ei kotikonstein onnistu niin sitten ei.
    http://www.pontiac-interface.de/content/view/17/19/ linkistä löytyvän lukijan väitetään toimivan 92-96 Trans Sportissa -- onko niissä sama Delco IV ABS kuin Grand Prixissä?
     
  12. jvaisane

    jvaisane 1st gear

    Joo, Pontiac Trans sportissa on Delco VI
     
  13. WSE

    WSE 1st gear

    Onnistuu se myös ainakin mm. autoboss star tai v30 skannerilla, launch tech x431 skannerilla ja useilla muillakin monimerkkitestereillä... tai sopivalla pc softalla+adapterilla.
    Että ei merkkiliike ole ainoa vaihtoehto.
     
  14. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear

    itse mittasin joka anturin yleismittarilla. samalla tavalla sai myös mahdolliset johtoviat selville.
    katsoo johtojen päistä vastuksen, pitäisi näyttää edessä ja takana eri lukemia.
    jos mittari ei näytä mitään, niin silloin on jossakin vikaa. tällä tavalla ei välttämättä tarvitse käyttää pajalla, jollei vika ole jossakin muualla.
    Eli anturit ja johdot voi testata itse.
     
  15. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    abs dts-luku

    Itse luin onnistuneesti Trans Sportista (OBD-I vm. -96) vikamuistit (moottori, abs ja airbag) linkin http://www.pontiac-interface.de/content/view/7/8/ ohljelmilla. Piuhana on OBD Diagnostics Inc:n OBD-I usb-piuha, http://www.aldlcable.com , jonka piuha-ajurin asetukset vaan on muistanut muutta COM1-porttiin... Piuha hommasin SouthWestTraden tiskiltä!

    Softat on Saksan-kieliset, mut Wikipedia kääntää! :rotfl:

    Viikonlopuks tuli sit ohjelmaa, kun oli muitakin vikakoodeja kuin jo vaihdettu pyörän anturi/napa...
     
  16. Landseer

    Landseer Gearhead

    Miten hemmetissä sen piuhan portin voi vaihtaa COM1:seen? XP:llä sain muuten pelamaan ton sakujen ohjelman..
     
  17. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    com1

    Portin vaihto:
    Käynnistä-ohjauspaneeli-suorituskyky ja ylläpito-järjestelmä-Laitteisto ja siitä Laitehallinta. Sit piuha usb-porttiin, Portit (COM ja LPT):n alta löytyy USB Serial Port (COMx). Se auki ja Port Settings sivulta Advanced. Siit pääsee ruuvaa COM-numeron kohalleen... :rotfl:

    Itel oli joku edellinen seppä runnonut etusolenoidien liittimet länään, sen takii herjas viel niist. Valo sammu kyl itekseen kun viat oli korjattu, mutta softa päälle ja luku, sit DEL -> kysymykseen nollataanko vikamuisti - J (jaa, yes, jees, joo, kyllä)... :)
     
  18. Landseer

    Landseer Gearhead

    Tattista vaan Piilofarkulle tipseistä! Meinas mennä jalka suuhun ton portin kanssa... Piuhan ostin tuolta aldlcable.comista jo keväällä ja sen jälkeen onki opeteltu baudeja ja pinnejä kun ei ollukkaa "normaali" 160 baudinen vaikka OBD1 liitin onkin...
     
  19. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mulla rupes palaan abs valo trans sportissa, kun lataus tippu liian pieneksi..
     
  20. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    abs

    Jep, väärä latausjännite ja virtapiikit saavat myös vikamuistiin merkinnän ABS:n ohjainlaitteelle...

    Yleistä pientä Pontikasta:
    http://www.kolumbus.fi/jani.makynen/page3.html

    Jahka illat kunnol hämärtyy ja saan niskasta itteeni, ni päivittelen hieman sivua, ku tuli taas hommattuu entisöintiin TS... Muka kiire, laiska oon! :D
     

Kerro tästä muillekin!