AddCo takavakaaja G-Vaniin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Vilkuna, 20.10.2012.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Kun Bedford-Isuzu Club Finland:n foorumilla tuli pelkkää vittuilua Volkkarin osista, niin kokeilempas, mitä täällä.

    Onko kellään kokemusta tällaisesta: http://addco.s3.amazonaws.com/wp-conten ... 03/424.pdf

    Miten ihmeessä angle braketit pultataan runkoon? Vanissahan on closed frame rail design.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    vaihtoehdot ilman hitsausta tehtävään kiinnitykseen kutistuvat 2 tapaan.
    Joko vedetään runkoon ns niittimutterit tai sitten pitäisi pujottaa runkopalkin päästä sisälle kierteytetty vastakappale.
     
  3. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    No joo, no enpä tiedä sitten.

    Kummassa vakaajassa on mielestänne parempi profiili:

    [​IMG]

    Addco 424

    vai

    [​IMG]
    Hellwig 7615

    että vaihdanko tuon vielä tohon Hellwigiin, kun tosta Addcosta puuttuu osiakin... On oikein Ameriikan tyyliin dream on -kit :mad:
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Addcon tuotteet on jenkeissä hiukan huonossa maineessa nimen omaan mitä tulee sopivuuteen. Siis perinteisiä "bolt on" osia työläämpiä asentaa.

    Hellwigistä en ole nähnyt muuta kuin kehuja.

    Pulttien kiinnittämiseksi onko mahdollista porata koko palkista läpi? Laittaa pitkät pultit palkin läpi ja mutterit toiselle puolelle
     
  5. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Juu, on tosiaan! Koko palkin läpi poraaminen kävi itelläkin mielessä, mutta mä poraan nyt täällä ihan muuten. Pari tärkeää brackettiakin puuttuu satsista, joten tässä vielä mietin mitä teen, ku vituttaa niin moinen bolt on!
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Läpipulttaamalla ei saa kunnon kiristystä kosa palkki painuu kasaan. Yksi vaihteohto olisi porata palkin vastapuolelle sellainen isompi reikä josta mahtuu hylsy läpi, eli niin että sen kautta pääsisi kiristämään ruuvin samalla tavalla kuin tiuivarsien ja apusimpukan pultit usein kiristetään.

    Jos se ison reiän tekeminen on vaikeaa, niin sitten voi ajatella että poraa vakaajan puolelle pultille sopivan reiän ja sitten toiselle puolelle palkkia senverran isomman reiän että siitä mahtuu läpi pultin ympärille sopiva putkiholkki. Eli sitten palkin läpi ylettyvä pultti ja siihen holkki joka tulee palkin läpi toiselta puolelta. Se holkki kiristää sitten sen vakaajan puoleisen pään kun pultti on kiinni. Tää on vähän vaikea kuvailla kirjoittamalla.

    Sen isomman reiän voisi muuten saada tehtyä ahtaassa paikalla vingulla avartamalla. Ne sahaterämalliset aukkoporat vaattii aika kovaa voimaa painamiseen ja voi ahtaassa paikalla olla hankalaa.
     
  7. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    miksipä ei, kunhan löydät tai teetät tiukasti sopivan. laita mieluummin 2 per puoli molemmin puolin vakaajaa, ettei kappale pääse vääntymään.
     
  9. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Siis mitä?
     
  10. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    [​IMG]
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

  12. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Ai, sä tarkoitit noin! Mä taas tarkoitin, niin, että angle bracket jäis kokonaan pois ja runkopalkin pohjaan kaks reikää bushing bracketille. Etummaisesta reiästä sitten ujuttais square u-boltin sisään ja taaemmasta ulos niin, että kierteet osoittas alaspäin. Siihen bushing braket kiinni?
     
  13. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    no aattelin, kun ei hitsaaminen tule kysymykseen niin jätettäis toi poraaminenkin samantien pois niin olis oikeasti bolt on tunaus..
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites sellaiset ankkuri pultit jos hitsata ei halua? Sen malliset millä kipsilevyyn juttuja ripustetaan ne mitkä tekee kiristäessä "kukan" sinne taakse, niitä on myös metalli käyttöön ja kestää olikohan satoja kiloja vetoa riippuen tosin metallin lujuudesta missä ne on.

    Vielä viereen parin millin reikä ja pillillä ruostesuojaa reilusti perään.


    Onko lie laki muuttunut, mutta ite hitsasin kallistuksen vakaajan rungon puoleiset korvat runkoon kiinni kun ei ollut enää metallia mihin pultata.

    Katsuri katteli, että hitsaus on tukevan näköinen ja uskoi, et pysyy kun ite roikuin vakaajassa kiinni. (kahdesti käytin nosturilla ennen kuin rupesi pysymään)

    Korvat ensin kiinni ja sitten rasvalla ja muovivasaralla tangon ympärillä olevat puslat paikalleen.
    Niin ja tanko ensin sinne korvien sisäpuolelle, mut sehän on jo akselissa kiinni kun niitä rungon korvia paikoitetaan.
    Ne korvat tai tanko ei itessään kulu vaan ne puslat eli ei tarvii siitäkään huolia et miten ne vaihtaa joskus aikanaan ja vielä jos ei hitsaa niitä liian vaikeesti kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!