Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BRC1, 7.1.2009.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Luulin jo että markkinoilta löytyy sähköllä säädettävä tulipelti :rotfl: .
    Virostapäin tyrkytettiin olikos se nyt viime keväänä aika halvalla tollasta V10 daipperikikkaraa lootineen, mutta se ei ollut oikein sopiva paketti sevykakkoseen.
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mitenhän tarkkaan BRC1 oot noiden moparien tulipellin rakenteisiin ja sen takana oleviin tiloihin ja koteloihin perehtynyt? No, ehkä sä vaan oot niin plajon pätevämpi, mut mun mielsetä se ei oo nitä maailman helpoimpia juttuja ja siks oon sen jättänyt esimerkiks omissa rakennelmissani koskemattomaks. Työmäärä vs hyöty ei oo mun yhtälöissä oikeuttanut tota siirtoa. Ton viperin motin kanssa olis kyllä pakko saada tilaa, joko taakse tai eteenpäin. Ettenpäin sitä olis helpompi saada. Sen lisäkshän toi lootatunneli on kohtuu ahdas. Se ei sinänsä oo mikään ongelma, mutta toi orkkis etujousitushan tukeutuu tohon poikittaispalkkiin jossa lootapalkistokin on, niin tarvii pitää mielessä riittävät vahvuudet sitä muokattaessa.
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No en sitten mitenkään. Ei pienintäkään aavistusta. Mutta totaalisentietämättömyyden suomalla itsevarmuudella voin sanoa ettei se voi olla kuitenkaan vaikeampaa kuin purkaa kori tyhjäksi , leikata tarvittava aukko, pistää tuleva tekniikka hollille ja antaa pätevän pellimaakarin leipoa siihen oikea pala. Jos ei ihan mennyt jakeluun niin en tosiaan tarkoittanut kirjaimellisesti koko tulipellin siirtämistä metrillä taaksepäin. Eiköhän sellainen sopiva humppi riitä mitä tuleva kone vaatiin.

    Sitten vai hilppeitä takaisin päin hyödyntäen esim noita rodiukkojen käyttämiä pieniä/universal/onesizefitsall osia esim lämppäreiden suhteen.

    Vai onko se tosiaan niin mielettömän vaikeeta sitten kuitenkin ? Jos on niin taitaa sitten yksi rojekti porvoossa jäädä kesken. Harmi juttu kun omistajakin oli niin innoissaan.
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se riippu varmaan siitä miten sen toteuttaa. Toi tulipelti on jaettu pystysyynnassa kahtia, sen takapuolella yläosassa on raitisilmakotelot, ja tietty heti tulipellin takana on myös lämppäritsydeemit ton kotelon alla. Tollanen syvennys pelkästään motin kohdalle vois olla helpommin toteutettavissa kun koko seinän siirto, jos vaan sitte toi lämppäripaketti jotenkin mahtuu. Ja eteenpäinhän siellä on tilaa, tollasessa chargerissakin varmaan puol metriä joutilasta ennenkuin on maski vastassa.
     
  5. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    eikä olekkaan, kaverin challengerissa istuu hienosti paikoillaan :D
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ja otetaan siis sen verran takas että tarkoitin tosiaan tulipellin siirrolla vaan sitä tarvittavaa pattia mosalle.. :oops:






    Oho :eek: !! Kuvan tai pari saisit kyllä pistää :wink:
     
  7. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    kysyn kaverilta luvan ensin. illalla saattaa pari kuvaa olla näkyvillä...
     
  8. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaa että tossa nykyhemissä on sitten normi pikkulohkon jako eli sais tollasen loikkaritoosankin suoraan kiinni :odroll: .
     
  10. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    on juu, vetolevyn kanssa siinä oli jotain askartelemista.. hammaskehä pois..
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mulla olis sellanen ajatus että nykytekniikkaa johonkin vanhaan koppaan, mutta ei kuitenkaan ihan samanlailla mitä yleisesti ajatellaan vaan noin käyttispohjalta. Ja vähän erilaista nykytekniikkaa mitä normaalisti ajatellaan, eli moderni diesel nokalle. Joku 60-luvun kori johon istuttais vaikkapa nahkamännän tai volkkarin ison v8/v10-tekniikan automaatilla. Tämä on siis haave-asteella ja mitään en tarkemmin miettinyt mutta ajatteisin että sellaisen moottorin sais muutamalla tuhannella, ja varmaan jäis aika halvaks kokonaisuutena :rotfl:
    Enkä sitten säästääkseni polttoainekuluissa ole sitä ajatellut, pohjana muita asioita. Esmes väännöt ja tehot mitä niistä nykyään irtoaa....
     
  12. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    Tuolla pohjanmaalla on kuulemma limo Caddyssä MB:n 6syl. turbodiesel tekniikka jo asennettukin. Niistähä saa tunnetusti voimaa aika mukavasti ulos.Ainakin näin mulle on kerrottu?
     
  13. BRC1

    BRC1 Gearhead


    No siinähän oli !! Hemi challengeria ja superbirdiä :eek: Hienoa työtä tosiaan.
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead

    hmm. mitähän joutuu koneelle tekee, jos laittais tuollaseen uudempaan hemiin ahtimen :odroll: :odroll:
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Saahan niihin "bolt on" ahdinapketteja. Vaadittavat toimet riippuu varmaan pitkälti tavoitellusta tehosta, moottorinohjaukseen joutuu varmaan tekemään muutoksia jo aika alkuvaiheessa, eikä varmaan suuttimetkaan riitä loputtomiin, lisäks puristussuhde tuskin sietää kovin kummosta ahdantaa vakiona.
     
  16. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Uusimmassa Car Craftissa (May 2009) on laajahko stoori nykymottien asentamisesta vanhempiin autoihin. Mukana LSX, 5,7 ja 6,1 Hemit ja Fordin modulaariset V8:t. Esim. Hemeistä yksi aukeama historiaa, specsejä ja mitä eroa 5,7:lla ja 6.1:llä. Sitten kaksi aukeamaa swapin yksityiskohdista eli mitä ongelmia tulee vastaan ja kuinka ratkaista ne. Saman tyyppiset kolmen aukeaman jutut vastaavasti LSX ja Mod moottoriswapeista.



    Valmista pakettia vaikka Indyltä. Hintakin vain alle $30.000

    Vortech paketti löytyy mm. uusista Hurst Challengereista. Noin $6500 "täydellinen" setti.
     
  17. jaketin

    jaketin Gearhead

    täytyypä noukkia tuo car craft talteen...

    tässä vaan mietin kaikenlaisia vaihtoehtoja ja siksi tutkiskelen asiaa..

    meinaan, jotain uutta tekee mieli ja jossain vaiheessa pitää tehdä ratkaisu , hankkiiko isolohkon tai jonkun ahdinmoottorin jne...


    pakkohan tuollanen hemi ois ahtaa, ajoin hemi chrysleria vastaan kilpaa ja se hävis :poff:
     
  18. BRC1

    BRC1 Gearhead

  19. musse67

    musse67 3rd gear

    löytyykö joltakin toi Car Craft ja viitseliäisyyttä joko skannata tai ottaa kuvat tosta moottorivaihtojutusta? Lähinnä kiinnostaa se Fordin modulaariosuus jutusta, mutta olisihan se koko juttu mukava lukea. Varmasti olisi muitakin siitä kiinnostuneita. Tai jos joku haluaa luopua ko. lehdestä niin laita yv.
     
  20. musse67

    musse67 3rd gear

    Lehti löytyi, kiitokset asperiinille. :)
     

Kerro tästä muillekin!